بهترین راه مرتب کردن کمد لباس
Views 2,068 بازدید
Calendar icon 3 سال پیش

بهترین راه مرتب کردن کمد لباس

کمد لباس معمولا برای بسیاری از افراد، مکانی نامرتب و شلخته است. اما لازم نیست نگران باشید، دست به کار شوید و چند ساعت وقت بگذارید تا کمد خود را تمیز و مرتب کنید.  در این مطلب چند نکته عالی را فهرست کرده ایم که با بهره گیری از آنها می توانید کمد لباس مرتب و تمیزی داشته باشید.

تمیز کردن کمد لباس

تمیز کردن کمد لباس امری بسیار ساده و به مراتب خلاقانه است. اگر می خواهید برای مرتب کردن کمد خود اقدام کنید، دست به کار شوید و مراحل زیر را انجام دهید.

  1. اولین بخش تمیز نمون کمد لباس مستلزم آن است که همه چیز داخل کمد را بیرون بیاورید سپس آنها را به دسته های مختلف تقسیم بندی کنید.
  2. پس از اینکه همه لوازم و پوشاک را دسته بندی کردید و آنهایی که دور ریختنی هستند را تفکیک نمودید، می توانید تمامی لوازم و پوشاکی که طبقه بندی شده اند را در جای مناسب داخل کمد قرار دهید.
  3. کلید ساماندهی همه چیز، هوشمندی در مورد آن می باشد. برای اینکار باید کمی خلاقیت داشته باشید. اضافه کردن قفسه ها، آویز ها و ... می تواند گزینه ی خوبی برای ساماندهی لوازم و پوشاک داخل کمد باشد.
  4. هنگامی که همه موارد را داخل کمد قرار دادید، اطمینان حاصل کنید هر چیزی در جای خود قرار دارد و فضای اضافی برای اضافه شدن هرگونه لباس در آینده به کمد شما وجود دارد.
  5. توجه به این نکته حائز اهمیت است روشی که شما بر اساس آن لوازم را طبقه بندی و جای گذاری می کنید باید مطابق با روال روزانه شما باشد.

چگونه کمد لباس را خوشبو کنیم

در کمد لباس به چیز هایی نیاز داریم

ما دو دسته مختلف را برای آنچه در کمد قرار می گیرد، طبقه بندی کرده ایم:

  • لباس و پوشاک
  • اکسسوری

اگر چه ممکن است بسته به شرایط آب و هوایی و بودجه، نیاز ها و لوازم افراد متفاوت باشد، اما موارد زیر از جمله مهمترین اجتاسی هستند که باید در کمد لباس خود داشته باشید:

  • لباس های رسمی: کت و شلوار، مانتو و ...
  • لباس های ورزشی (اختیاری): گرمکن ورزشی، ست ورزشی و...
  • لباس های راحتی: تیشرت، شلوار جین، بلوز، تاپ و ...
  • کیف و کفش
  • اکسسوری: عینک، روسری، جواهرات و ...

نکات کاربردی برای تمیز نمودن کمد

  • پوشاک را به خوبی تا کنید

حدود 100 روش یا بیشتر وجود دارد که می توانید انواع مختلف لباس را تا کنید. اگر لباس ها را به درستی تا کنید، در کمد، کشو ها و قفسه هایتان به درستی  زیبایی می نشینند. همچنین به عنوان یک مزیت، فضای کافی برای نگهداری لباس هایتان نیز در اختیارتان قرار می دهد.

  • لباس ها را با توجه به فصل طبقه بندی کنید

پیشنهاد ما این است که فقط لباس هایی را که برای فصل جاری می خواهید بر تن کنید بیرون بیاورید و بقیه را در باکس های جداگانه نگهداری کنید. این امر باعث می شود که کمد شما کمتر به هم ریخته شود و در زمان انتخاب لباس صرفه جویی کنید. همچنین به عنوان یک امتیاز به شما این امکان را می دهد که دوباره کمد خود را با تغییر فصل، مرتب کنید.

دلیل سوراخ شدن لباس در کمد

  • از ارگانایزر و سبد برای کشو و کمد لباس های خود استفاده کنید

اگر از ارگانایزر در کشو و کمد لباس خود استفاده کنید، متوجه می شوید که تمامی موارد به درستی در جای خود قرار گرفته اند و جلوه ی کمد لباس هایتان زیباتر و همچنین کشو و کمد لباس هایتان جا دار تر شده اند.

  • لباس هایی که استفاده نمی کنید و سایز شما نیست را هدیه بدهید

اگر می خواهید کمدی شیک و مرتب داشته باشید بهتر است لباس هایی را که دیگر برایتان قابل استفاده نمی باشد را به دیگران هدیه بدهید. مثل شلوار های جین که چند دست دارید و برایتان تنگ شده اند یا مانتویی که برایتان تنگ شده و دکمه هایش بسته نمی شود. با اینکار دیگر کمدی شلوغ و نا مرتب نخواهید داشت. یک قانون وجود دارد که می گوید اگر از لباسی بیشتر از شش ماه استفاده نکردید بدانید که دیگر از آن استفاد نمی کنید و بهتر است آن را به دیگری هدیه بدهید.

  • از آویز های مناسب استفاده کنید

مطمئن شوید که چوب لباسی مناسب برای انواع مختلف پوشاک مانند، ژاکت، شلوار و کت تهیه کرده اید. این موضوع تضمین می کند که لباس هایتان حالت خوبی داشته باشند و از چوب لباسی نیافتند.