چگونه چسب را از روی لباس پاک کنیم
Views 12,952 بازدید
Calendar icon 7 ماه پیش

چگونه چسب را از روی لباس پاک کنیم

اگر فرزند دارید، به احتمال زیاد آنها از چسب در خانه یا مدرسه برای تکمیل مجموعه ای از پروژه های هنری خود استفاده می کنند. چنین چسب هایی معمولاً بسیار ایمن و غیر سمی هستند، اما ممکن است حین کار با چسب کمی از آن روی لباس بریزد. در بیشتر موارد، لکه چسب را می توان از روی لباس پاک کرد بدون اینکه اثری از بقایای چسبنده باقی بماند. در ادامه به شما نشان می دهیم که چگونه چسب را از روی لباس پاک کنیم.

لکه‌های چسب معمولاً به دلیل استفاده از چسب‌ها در کارهای روزمره و حوادث تصادفی ایجاد می‌شوند. این لکه‌ها می‌توانند روی لباس‌ها و سایر سطوح قرار بگیرند و پاک کردن آنها ممکن است چالش برانگیز باشد. در این مقاله، با استفاده از روش‌هایی برای پاک کردن و از بین بردن لکه‌های چسب را به شما آموزش خواهیم داد.

طریقه پاک کردن لکه چسب از روی لباس

به خاطر داشته باشید که همیشه قبل از پاک کردن لکه چسب از لباس، برچسب مراقبت روی لباس خود را بررسی کنید و اگر پارچه ای ظریف مانند ترمه یا ابریشم است، خطر نکنید احتمالاً تمیز کردن بصورت خشک و بدون آب، بهترین کار است.

پاک کردن لکه چسب مایع از روی لباس

  • در پاک کردن لکه چسب بر پایه آباب، ابتدا برچسب مراقبت لباس را با دقت بخوانید تا مطمئن شوید قابل شستشو در ماشین لباسشویی است و خیساندن آن بی خطر است. برخی از پارچه ها مانند ابریشم معمولاً به خشک شویی نیاز دارند. همیشه دستورالعمل های روی برچسب لباس را دنبال کنید تا مطمئن شوید به پارچه آسیبی نمی رسد.
  • اجازه دهید چسب کاملاً از روی لباس خشک شود. هنگامی که چسب مرطوب است سعی نکنید که آن را تمیز کنید، چرا که تنها باعث می شود چسب بیشتر روی لباس پخش شود. می توانید از چند تکه یخ استفاده کنید و روی چسب قرار بدهید تا چسب کاملا خشک شود.
  • تا جایی که ممکن است چسب خشک شده را از روی لباس جدا کنید. برای برداشتن چسب از یک برس سفت یا پشت قاشق استفاده کنید. با این کار لایه بالای چسب برداشته می شود. همچنین می توانید از چاقوی تخت استفاده کنید تا چسب را جدا کنید.
  • لباس را یک شب در آب سرد خیس کنید. یک سطل یا سینک ظرفشویی را با آب سرد پر کنید. لباس را به طور کامل در آب فرو کنید و اجازه دهید مدت یک شبانه روز در اب بماند. خیساندن لباس در آب سرد به نرم شدن چسب کمک می کند و بعد از آن راحت تر خارج می شود.
  • همیشه از آب سرد برای خیساندن لباس چسبی استفاده کنید. آب گرم ممکن است چسب را ماندگار و حذف آن را دشوارتر کند.

چرا باید از سرکه برای شستشوی لباس استفاده کرد؟

  • یک قطره شوینده مایع لباسشویی را روی چسب یا لکه باقی مانده بمالید. لباس را از سطل یا سینک ظرفشویی بردارید و مواد شوینده مایع را مستقیماً روی همان محل چسب بریزید. مواد شوینده مایع لباسشویی را به آرامی روی لکه ماساژ دهید.
  • برچسب مواد شوینده لباس را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مناسب نوع پارچه شما است. ماساژ ملایم مواد شوینده لباسشویی با لکه به آن کمک می کند تا به پارچه برسد و روی لکه کار کند.
  • لباس ها را در محیط گرم در ماشین لباسشویی بشویید. لباس را داخل ماشین لباسشویی بگذارید. درجه حرارت را در حدود 30 درجه سانتی گراد (86 درجه فارنهایت) تنظیم کرده و چرخه را شروع کنید. از دمای گرم استفاده نکنید زیرا این کار باعث ماندگاری لکه چسب می شود.
  • وقتی چسب از روی لباس برداشته شد لباس را خشک کنید. بسته به نوع پارچه، از روش خشک کردن معمولی برای خشک کردن لباس استفاده کنید. معمولاً می توانید لباس را برای خشک کردن در آویزان کنید، یا از خشک کن استفاده کنید.

از بین بردن لکه زنگ زده روی لباس


پاک کردن لکه چسب از روی لباس (چسب های قوی)

برای پاک شدن لکه چسب از روی لباس، آنهم چسب های قوی که براحتی پاک نمی شوند، ابتدا برچسب مراقبت از لباس را بخوانید تا درباره لباس و نوع پارچه لباس اطلاعات لازم را بدست آورید. در صورت لزوم لباس را به خشکشویی ببرید.

  • صبر کنید تا چسب خشک شود و بررسی کنید که آیا می توان آن را به راحتی خراشید یا خیر. بگذارید چسب قبل از برداشتن آن کاملاً خشک شود تا پخش نشود. سپس از یک شیء مانند قاشق یا برس سفت استفاده کنید تا چسب را تا جای ممکن بتراشید.
  • استون را روی درز داخلی لباس در نقطه ای خارج از دید آزمایش کنید تا مطمئن شوید آیا رنگ پارچه تغییر کرده یا آسیب می رساند یا نه.
  • لباس را پشت و رو کنید و در زیر لباس برای اطمینان، پارچه ای قرار دهید.
  • یک تکه پنبه را با استون خیس کرده و روی لکه بمالید.این کار را تا زمانی ادامه بدهید که استون چسب روی لباس را از بین ببرد.
  • این فرآیند کمی طول می کشد.
  • لباس را در دمای حدود 30 درجه سانتی گراد (86 درجه فارنهایت) بشویید. از مواد شوینده با کیفیت خوب و مناسب پارچه لباس استفاده کنید.
  • اگر چسب روی لباس باقی ماند، آن را در چرخه دیگری در ماشین لباسشویی قرار دهید.
  • وقتی لباس را از ماشین لباسشویی خارج کردید، آن را روی بند لباس آویزان کنید تا خشک شود.

چند روش دیگر برای پاک کردن لکه چسب از روی لباس

  • سرکه حاوی اسید استیک است که می تواند هم چسب بر پایه آب و هم چسب فوق العاده را تجزیه کند. بهتر است از آن برای لکه های سرسخت تر چسب استفاده کنید که بعد از شستشو با آب یا استفاده از استون باقی می ماند. همچنین اگر نمی خواهید از مواد شیمیایی خشن روی پارچه های ظریف استفاده کنید ، ایده آل است ، اگرچه همیشه باید به برچسب مراقبت از لباس خود مراجعه کنید. برای استفاده ، یک قسمت سرکه سفید را با یک قسمت آب مخلوط کرده و با استفاده از یک پارچه تمیز روی لکه بمالید. به آرامی روی لکه کار کنید ، باقی مانده را از بین ببرید و در یک محیط سرد بشویید.
  • روغن لیمو یک راه عالی برای از بین بردن لکه های باقی مانده چسبنده، مانند چسب فوق العاده یا چسب بر پایه آب است، زیرا یک حلال طبیعی است. مطمئن شوید که لکه چسب کاملاً خشک شده است ، سپس مقداری اسانس لیمو را روی لکه بمالید و با انگشتان دست یا یک پارچه خشک و تمیز روی آن بمالید. چسب باید به راحتی از بین برود.
  • بیکینگ پودر همچنین می تواند در حذف مواد چسبنده موثر باشد. فقط دو قسمت جوش شیرین را با یک قسمت روغن نارگیل مخلوط کرده و روی لکه بمالید. با یک برس نرم مو یا انگشتان خود، مخلوط را به آرامی روی لکه چسب بزنید و هرگونه باقی مانده را با یک پارچه مرطوب و تمیز پاک کنید. در آخر؛ مقداری شوینده مایع لباسشویی را مستقیماً روی لکه بریزید و آن را در یک دوره خنک بشویید.