تفاوت شلوار بگ و نیم بگ
Views 0 بازدید
Calendar icon 5 ماه پیش

تفاوت شلوار بگ و نیم بگ

تفاوت شلوار بگ و نیم بگ این شلوارها برای چه اندامی مناسب هستند؟

شلوار یکی از اجزای مهم برای انواع استایل‌ها است و شلوار بگ یکی از آن موارد راحت و جذاب است که برای هر کمدی ضرورت دارد. شلوارهای بگ و نیم بگ معمولاً برای فصل‌های بهار و تابستان خیلی مناسب هستند و می‌توان تیپ‌های خاص و منحصر به فردی را با آن ایجاد کرد. اما خوب است که بدانیم شلوارهای بگ و نیم‌ بگ بیشتر برای چه اندامی مناسب هستند و چگونه باید آن‌ها را با سایر اجزا ست کرد. در این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ سؤال خود را دریافت کنید.

شلوار بگ و نیم بگ چیست؟

در دنیای مد، شلوار بگ یا baggy pants به یکی از انواع شلوارهای از کمر گشاد و راسته گفته می‌شود که دارای فاق بلند هستند. شلوارهای بگ و نیم‌ بگ هم به صورت کمرکش و هم کمر ساده (زیپ و دکمه خور) ارائه می‌شوند. این شلوارهای جین جذاب اولین بار در دهه 80 میلادی ترند شد و مورد استقبال قرار گرفت. اخیراً نیز شلوار بگ و نیم بگ به یکی از ترندهای داغ برای همه‌ی فصل‌ها تبدیل شده است. بدون شک استایل با شلوار بگ یکی از بهترین و راحت‌ترین استایل‌ها است. در بیان تفاوت شلوار بگ و نیم بگ باید گفت شلوار نیم بگ همان‌طور که از اسمش پیداست، آزادی کمتری نسبت به شلوار بگ دارد و کمی جذب‌تر است. اما برش هر دو به صورتی است که از بالا گشاد هستند و معمولاً در قد‌های بلندتر از عرف معمول تولید می‌شوند تا کمی از انتهای پاچه شلوار روی کفش قرار بگیرد.

شلوار بگ برای چه اندامی مناسب است؟

یکی از مزایای شلوارهای بگ و نیم بگ، به دلیل ظاهر آزاد و راحتی که دارند، پنهان کردن عیب یا نقص در اندام است. هرچند این شلوارها برای افراد چاق و کسانی که پاهای پری دارند، یک گزینه‌ی عالی است؛ اما تغییراتی که در ترندهای فشن در سال‌های اخیر داشتیم، اکنون می‌توان ادعا کرد شلوارهای بگ و نیم برای تمام افراد مناسب هستند. اگر نسبت به بالاتنه‌ی خود، پایین تنه‌ی پرتری دارید، و می‌خواهید یک استایل شیک و زیبا برای هر مراسمی داشته باشید که اندام شما را لاغرتر و کشیده‌تر نشان دهد، بدون تردید به سراغ شلوار بگ بروید. همچنین توصیه می‌شود از پارچه‌های ساده و بدون طرح در رنگ‌های تیره استفاده کنید.
مطلب پیشنهادی: تفاوت شلوار اسلش با شلوار بگی چیست؟

حال اگر قد بلند و کشیده‌ای دارید، فرقی نمی‌کند لاغر باشید یا اندام پری داشته باشید. شلوار بگ همیشه می‌تواند یکی از انتخاب‌های شما برای استایل روزمره، مهمانی، رسمی و.. باشد. در مقابل اگر قد کوتاهی دارید و تمایل دارید از این سبک شلوارها در استایل خود بهره ببرید، پیشنهاد ما به شما شلوار نیم بگ است که با رعایت یک سری نکات آن را بپوشید. مثلاً اینکه حتماً رنگ لباس بالاتنه خود را با شلوار ست کنید تا بلندتر دیده شوید.

برای استایل با شلوار بگ چه مانتویی بپوشیم؟

نکته‌ی ظریف و جذابیت اصلی شلوار بگ در کمر آن نهفته است که استایل شما را تبدیل شدن به بی فرم بودن خارج می‌کند. بدترین انتخاب می‌تواند یک مانتوی جلو بسته‌ی بلند باشد تا دقیقاً شبیه به یک استوانه به نظر برسید. اساساً وقتی شلوار بگ می‌پوشید، باید برای بالاتنه به دنبال لباس جذب‌تری باشید تا فرم و زیبایی اندام شما را به نمایش بگذارد. به عنوان مثال، یک تاپ رنگی یا بادی که داخل شلوار قرار بگیرد و برای روی آن یک شومیز مانتویی انتخاب مناسبی است. اگر هم به دنبال استایل رسمی و شیک هستید، یکی از گزینه‌های محبوب، کت‌های نسبتاً کوتاهی است که در کنار شلوار بگ جلوه‌ی خوبی دارند. البته در ترندهای اخیر فصل پاییز و زمستان، بارها دیده شده که شلوار بگ را به همراه یک هودی کراپ و یک اوور کت بلند استایل کردند و باید اعتراف کرد یکی از مجموعه‌های بسیار شیک و راحت است که هرکسی با هر اندامی می‌تواند به سراغش برود.

با شلوار بگ و نیم بگ چه کفشی بپوشیم؟

یکی از بهترین سؤال‌ها برای رسیدن به استایلی شیک و بی نقص، این است که با شلوار بگ و نیم بگ چه کفشی بپوشیم. خب! در ابتدا جلوی آینه بایستید و نکاهی به بالاتنه خود بیندازید. برای چه چیزی را برای ست کردن با شلوار بگ خود انتخاب کردید؟ آیا به سراغ یک ست اسپرت مانند شومیزهای کوتاه به سبک پیراهن مردانه رفته‌اید؟ یا یک کت رسمی به همراه یک کراپ تاپ پوشیده‌اید؟ شاید هم انتخاب شما یک نیم تنه‌ی آزاد و پر زرق و برق برای رفتن به یک مجلس رسمی بوده. به هر حال متناسب با هریک از این موارد، می‌توانید از کفش‌های رانینگ و راحت، کفش‌های مجلسی و پاشنه‌دار و حتی صندل استفاده کنید. اما دقت کنید که شلوار بگ زیبایی خود را در حالی حفظ می‌کند که همواره روی کفش شما قرار بگیرد.

 

نکات مهم برای پوشیدن شلوار بگ و نیم بگ

چنانچه شلوار بگ و نیم بگ، یکی از آیتم‌های انتخابی شماست، دقت داشته باشید که از پوشیدن تیشرت‌های لانگ و مانتوهای گشاد و بلند با آن خودداری کنید. این گزینه‌ها استایل شما را شلخته و بدفرم نشان خواهد داد. همچنین با توجه به اینکه این شلوارها معمولاً در قدهای بلند عرضه می‌شوند، به هیچ وجه دمپای آن را روی کفش تا نزنید. می‌توانید آن را کمی متناسب با قد خودتان کوتاه کنید؛ اما تا زدن اصلاً ایده‌ی خوبی نیست و جذابیت شلوار بگ را از بین می‌برد. نکته دیگر این است که اگر شلوار بگ شما کمر کش‌دار نبود، برای هدایت تمرکز به سمت انحنای کمرتان و شیک‌تر شدن، می‌توانید از یک کمربند برای شلوار بگ خود استفاده کنید.
برای اطلاعات بیشتر مقاله شلوار بگ رو با چی بپوشیم را مطالعه بفرمایید.

سخن پایانی

شلوارهای بگ و نیم‎ بگ سال‌هاست که در کمد بسیاری از خانم‌ها به عنوان یک آیتم کاربردی جای خود را پیدا کرده. این شلوارها در انواع جنس‌های کتان، نخی، جین، کرپ و... تولید می‌شوند که آن را برای انواع مختلف مناسبت‌های رسمی و غیر رسمی مناسب می‌کند. در این مقاله ضمن بیان تفاوت شلوار بگ و نیم بگ، در مورد اینکه این شلوارها برای چه اندامی مناسب هستند نیز توضیح دادیم و نکاتی برای شیک‌تر شدن استایل با شلوار بگ مطرح شد که امیدواریم از آن استفاده کنید و مثل همیشه بدرخشید.