چگونه روسری با مانتو ست کنیم
Views 3,491 بازدید
Calendar icon 3 سال پیش

چگونه روسری با مانتو ست کنیم

ممکن است شما لباس های زیبای زیادی داشته باشید اما موقع پوشیدن لباس احساس کنید رنگ لباس هایتان هماهنگی زیادی ندارد و با وجود هزینه ای که کرده اید استایل شما چندان چشمگیر نیست. برای اینکه بتوانید با استفاده از لباس هایی که دارید یک استایل هماهنگ و شیک داشته باشید تنها کافی است با چند نکته در مورد ست کردن لباس آشنا باشید. در این مطلب نکاتی در مورد ست کردن روسری با مانتو را با شما درمیان می گذاریم تا بخوبی متوجه شوید چگونه روسری با مانتو ست کنیم.

چگونه روسری را با مانتو ست کنیم ؟

جدا از اینکه سلیقه لباس شما چگونه باشد و چه سبک لباسی را بیشتر بپسندید، قبل از هرچیز باید مانتویی را انتخاب کنید که به رنگ پوست شما بیاید. اگر سبزه هستید مانتوی مناسب برای پوست سبزه و اگر پوست شما روشن است، رنگ مانتوی مناسب برای پوست سفید را انتخاب کنید.

ست کردن جنس روسری یا مانتو

برای ست کردن روسری با مانتو باید به جنس پارچه هر کدام توجه داشته باشید. مثلا اگر پارچه مانتوی شما نخی است، از روسری یا شال نخی برای ست کردن با آن استفاده کنید. و یا اگر مانتوی شما مجلسی است، روسری با جنس حریر یا ساتن را با آن ست کنید.

هماهنگی طرح روسری یا مانتو

برای ست کردن مانتو با روسری یا شال باید به طرح و مدل آنها نیز توجه داشته باشید. مثلا اگر مدل مانتوی شما کلاسیک است از یک روسری ابریشمی استفاده کنید و یا اگر سبک مانتوی شما سنتی است از شال هایی با الیاف طبیعی استفاده کنید که با هم هماهنگی داشته باشند.

همچنین هیچ گاه روسری پر نقش و نگار را با مانتوی مدل دار و شلوغ ترکیب نکنید و اگر مانتوی شما ساده است از یک روسری طرح دار استفاده کنید که به استایل شما جلوه بدهد.

ست کردن روسری با مانتو

رنگ ها در سه گروه سرد، گرم و خنثی قرار دارند و شناخت رنگ ها و آگاهی از این که کدام رنگ ها با هم هارمونی دارند، به استایل کردن و داشتن یک ست خوب کمک زیادی می کند.

رنگ های سرد احساس سردی و سکوت را به ما القا می کنند و رنگ های گرم باعث ایجاد هیجان و انرژی در بیننده می شوند. و اما رنگ های خنثی به رنگ هایی گفته می شود که در طیف رنگی وجود ندارد. مانند رنگ سفید یا خاکستری.

بهتر است نگاهی به کمد لباس هایتان بیاندازید و مانتوها و شال هایتان را در کنار هم قرار دهید، بخوبی متوجه خواهید شد که کدام مانتوی شما با کدام شالتان هماهنگی بیشتری دارد.

در ادامه می توانید با چند نمونه نحوه درست ست کردن روسری یا شال با مانتو در رنگ های مختلف آشنا شوید.




این مطلب را هم بخوانید : کت لینن چیست ؟ ویژگی و مدل کت های لینن زنانه


ست کردن روسری با مانتو سفید

رنگ سفید یک رنگ خنثی محسوب می شود و رنگ های خنثی تاثیر رنگ لباس شما را بیشتر می کند. بهترین رنگ برای ست کردن روسری یاشال با مانتو سفید رنگ های روشن پاستلی و رنگ های لیمویی و سبز هستند. همچنین برای ست کردن شال با مانتوی سفید می توانید از شالی استفاده کنید در آن رنگ سفید بهمراه یک رنگ روشن دیگر مانند فیروزه ای بکار رفته باشد.

ست کردن شال با مانتو سبز

اگر مانتوی سبز دارید و به دنبال یک شال برای ست کردن آن هستید بهترین رنگ قرمز است، اما می توانید آنرا با یک شال سفید، سرمه ای، بادمجانی، بژ و یا زرد استایل کنید.

ست کردن شال با مانتو صورتی

بهترین رنگ برای ست کردن مانتو صورتی شال طوسی است. اما استفاده از رنگ های بنفش، سرمه ای و آبی روشن نیز در ست کردن شال با مانتو صورتی مناسب است.

ست کردن شال با مانتو قرمز

قرمز از جمله رنگ های گرم است که استفاده از آن به عنوان مانتو می تواند جذابیت شما را دوجندان کند. برای ست کردن مانتوی قرمز می توانید از شال سبز، سرمه ای و مشکی استفاده کنید.

در ست کردن شال با مانتو قرمز بهتر است از رنگ های زرد و آبی استفاده نکنید.

ست کردن شال با مانتو خردلی

خردلی از جمله رنگ هایی است که به دلیل رنگ تندی که دارد ست کردن آن کمی سخت بنظر می رسد. بهترین رنگ برای ست کردن شال با مانتو خردلی خاکستری است.

همچنین اگر مانتوی خردلی دارید می توانید آنرا با شالی به رنگ سفید، مشکی، بادمجانی و سرمه ای ست کنید.

ست کردن شال با مانتو سرخابی

شاید فکر کنید سرخابی به دلیل رنگ و شاد و تندی که دارد بهتر است با یک روسری یا شال مشکی استفاده شود، اما نه، شما می توانید از رنگ هایی برای ست کردن شال با مانتو سرخابی استفاده کنید که یک ترکسب فوق العاده ایجاد کند.

اگر مانتو شما سرخابی است و  می خواهید یک استایل خاص داشته باشید، حتما از یک شال با رنگ سبز پاستلی برای ست کردن آن استفاده کنید.

رنگ های آبی روشن و طوسی نیز برای ست کردن شال با مانتو سرخابی مناسب هستند.


ست کردن روسری با مانتو مشکی

رنگ مشکی یک رنگ خنثی است که با همه رنگ ها همخوانی دارد و یک مانتو مشکی از جمله لباس های ضروری برای کمد لباس هر خانمی است.

استفاده از همه رنگ های روشن برای ست کردن روسری با مانتو مشکی مناسب است و بهتر است مانتو مشکی با یک روسری رنگ شاد استفاده شود تا استایل شما را چشمگیر کند. رنگ های زرشکی، بژ، سبز سلطنتی، آبی و لیمویی رنگ های خوبی برای ست کردن روسری با مانتو مشکی هستند.

بهتر است برای ست کردن مانتو مشکی از روسری رنگ قهوه ای استفاده نکنید.

ست کردن شال با مانتو زرشکی

اگر به فکر رنگ مناسب شال برای مانتوی زرشکی خود هستید از رنگ سبز لجنی غافل نشوید. این رنگ برای ست کردن با مانتو زرشکی بی نظیر است.

رنگ کرم، سفید و زرد نیز از جمله رنگ های مناسب برای ست کردن شال با مانتو زرشکی هستند.

ست کردن شال با مانتو آبی

رنگ آبی در دسته رنگ های سرد قرار می گیرد و بارنگ های مختلفی چون سفید، سرمه ای، لیمویی، قرمز، صورتی و بنفش هماهنگی دارد. اما برای ست کردن شال با مانتو آبی که اصولی و در عین حال خاص باشد می توانید رنگ نارنجی را انتخاب کنید.


در ست کردن با مانتو طوسی چه رنگ روسری مناسب است

طوسی به عنوان یک رنگ خنثی، بسیار کاربردی و پرطرفدار است و با ست کردن درست این رنگ می توانید استایل شیک و متفاوتی داشته باشید. در انتخاب رنگ روسری برای مانتو طوسی بهتر است از رنگ های سبز، زرشکی، صورتی، قهوه ای و سرمه ای استفاده کنید.

استفاده از رنگ های پاستلی نیز برای ست کردن روسری با مانتو طوسی بسیار مناسب است.

چند نکته در مورد ست کردن روسری با مانتو

ساده ترین کار برای اینکه روسری با مانتو ست کنیم این است که رنگ کم رنگتر یا پر رنگ تر مانتوی خود را برای شال انتخاب کنید. اما برای داشتن یک تیپ جذاب بهتر است چند نکته را به خاطر داشته باشید:

  • از رنگ مکمل مانتوی خود برای انتخاب رنگ روسری کمک بگیرید.
  • ست کردن رنگ های پاستلی کار ساده ای است و می توانید از ترکیب آنها در استایلتان استفاده کنید. مثلا یک مانتوی آبی روشن را با روسری صورتی پاستلی ست کنید.
  • اگر تصمیم گرفته اید که یک مانتو طرح دار را با روسری چند رنگ ست کنید، توجه کنید که رنگ های اصلی آنها یکی باشد.