چگونه لباس بافتنی گشاد را تنگ کنیم
Views 17,371 بازدید
Calendar icon 7 ماه پیش

چگونه لباس بافتنی گشاد را تنگ کنیم

ژاکت های بافتنی و قلاب بافی به طور طبیعی کشیده می شوند، اما نیازی به نگرانی نیست، زیرا برگرداندن لباس به حالت قبلی امکان پذیر است! در این پست در مورد اینکه چگونه لباس بافتنی گشاد را تنگ کنیم و چه راه حل هایی برای جلوگیری از کشش لباس بافتنی وجود دارد صحبت می کنیم.

لباس‌های بافتنی ممکن است با چند بار شست و شو دچار کشیدگی شوند و از شکل اولیه خود خارج شوند. این مشکل می‌تواند باعث شود که لباس برای پوشیدن مناسب نباشد و جلوه اولیه خود نداشته باشد آیا باید آن را دور بیندازیم؟ خیر

برای تنگ شدن لباس بافتنی گشاد چه کار کنیم؟

اگر لباس بافتنی شما به دلایل مختلفی مانند شستشو گشاد شده و در آن احساس راحتی ندارید، برای تنگ کردن آن به نکات زیر توجه کنید:

  • اگر می خواهید یک ژاکت گشاد را تنگ کنید ، آن را خیس کنید. اما گاهی ممکن است که بخواهید فقط قسمت های خاصی مانند گردن یا آستین ها را تغییر دهید. در این حالت کافی است که ژاکت را با دست تغییر شکل دهید.

  • یک لگن را با آب کمی گرم پر کنید. ژاکت خود را در آب فرو کنید تا خیس شود. لباس بافت را از آب خارج کنید. هر گونه آب اضافی را با فشار دادن لباس خارج کنید. زمانی که قصد دارید لباس را از داخل آب بردارید، ژاکت را فشار ندهید، زیرا ممکن است باعث آسیب شود.

  • برای تنگ شدن لباس بافتنی گشاد، لباس را با دقت خشک کنید. زیرا در حال خشک شدن ممکن است لباس بافتنی شما تغییر شکل پیدا کند. آویختن لباس بافتنی می تواند باعث ایجاد برجستگی و برآمدگی روی شانه های لباس بافتنی شما شود. لباس را بین یک حوله قرار دهید. سپس آن را در محلی امن بگذارید تا خشک شود.

  •  ژاکت خود را خیس کنید. برای شروع ، ژاکت خود را با استفاده از آب ولرم مرطوب کنید. میزان خیس شدن لباس بر کوچک شدن آن تأثیر می گذارد. برای تنگ شدن بیشتر، قبل از خشک شدن لباس باید آن را کاملاً خیس کنید. برای تنگ شدن کمتر، کافی است با استفاده از یک بطری اسپری آب را به لباس بافتنی خود اسپری کنید تا مرطوب شود.

  • لباس بافتنی را در خشک کن قرار دهید. اگر می خواهید که لباس بافتنی تنگ را گشاد کنید ، می توانید از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده کنید.
  • اگر  مقدار کمی، مثلاً دو سانتیمتر، لباس بافتنی شما گشاد شده و این گشادی در نواحی خاصی قرار دارد، می‌توانید از روش اسپری کردن آب و استفاده از ملافه برای تنگ کردن آن استفاده کنید. ابتدا آب را فقط در قسمت‌های گشاد شده روی لباس اسپری کنید و سپس لباس را روی ملافه پهن کنید تا خشک شود. این روش باعث می‌شود قسمت گشاد شده از لباس کوچک‌تر شود.

 


همچنین بخوانید: دلیل حساسیت به لباس بافتنی چیست

 

راه های جلوگیری از کشش لباسهای بافتنی:

برای اینکه چنین اتفاقی نیفتند و لباس های بافتنی شما گشاد نشود به چند نکته توجه داشته باشید:

1. لباسهای بافت را به جای اینکه آویزان کنید، تا کنید. شما باید لباس های خود را تا کنید و به جای آویزان کردن آنها در کمد، در کشوها قرار دهید. آویزان کردن لباسها می توانند قسمت هایی از لباس را باز کنند. همچنین می تواند قوزهای کوچکی را روی شانه ها باقی بگذارد. در صورت امکان، لباس های خود را تا کنید تا فرم آن تغییر نکند.

2. اگر باید لباس را آویزان کنید ، اقدامات احتیاطی را انجام دهید. برای پشتیبانی بیشتر از چوب لباسی ضخیم و پر شده استفاده کنید. این می تواند از کشش جلوگیری کند.


3. لباس های بافتنی خود را با دست بشویید. در صورت امکان ، همیشه باید لباس های خود را با دست بشویید. آنها را در آب سرد با کمی نرم کننده و شوینده پارچه بشویید. شستشو را به طور کامل انجام دهید، مطمئن شوید که تمام مایع شوینده را خارج کنید. هنگامی که قصد دارید آب اضافی لباس را قبل از خشک شدن ،فشار ندهید.فقط نکته مهم هنگام شستن لباس بافتنی این است که آن را نچلانید تا لکه‌ها و آلودگی‌های آن پاک شوند. این عمل علاوه بر آسیب دیدن الیاف لباس، باعث چروک شدن آن می‌شود و ممکن است نیاز به اتو کردن داشته باشید. اتو کردن هم باعث نازک و حساس شدن الیاف لباس می‌شود.