فرق پلیور و ژاکت چیست

برخی لباس ها در ظاهر شباهت زیادی بهم دارند اما کاربرد متفاوتی دارند. ژاکت و پلیور از جمله لباس هایی هستند که در فصل سرما و برای گرم نگه داشتن بالاتنه مورد استفاده قرار می گیرند. اما آیا تا بحال توجه کرده اید که فرق پلیور و ژاکت چیست. بین پلیور و ژاکت تفاوت های ریزی وجود دارد که این طلب می خواهیم مورد بررسی قرار دهیم. پس همراه ما باشید تا با تفاوت پلیور و ژاکت آشنا شوید.

تفاوت پلیور و ژاکت 

پلیور و ژاکت هردو لباس هایی هستند که برای پوشاندن تنه و بازوهای بدن انسان طراحی شده و به گرم نگه داشتن بدن کمک می کنند. اما تفاوت هایی بین پلیور و ژاکت وجود دارد که در این مقاله به بررسی بیشتر آنها می پردازیم.

پلیور چیست
پلیور نوعی لباس گرم بافتنی مناسب فصل زمستان و پاییز است. پلیورها اغلب جلو بسته و آستین بلند و گاهی هم یقه اسکی هستند. معمولاً از مواد بافتنی تهیه شده و قابلیت چاپ ندارند. این لباس همیشه بدون توجه به گرایش های مد محبوب بوده است.

پیلور دارای تنوع زیادی است و در جنس و مدل های مختلفی وجود دارد. به لحاظ جنس پلیورها در انواع نخی، پشمی، الیاف مصنوعی و کشمیری تولید می شوند و در انواع مدل های یقه گرد، یقه هفت، یقه آرشال، یقه اسکی و یقه ایستاده طراحی شده اند.

همچنین بدانید: تفاوت هودی با دورس

پلیور را می توان به تنهایی و یا بر روی لباس هایی چون تیشرت و تاپ پوشید.

ژاکت چیست
ژاکت به لباس بافتنی آستین بلند جلوباز گفته می شود که با زیپ یا دکمه بسته می شود. معمولاً ژاکت از پارچه هایی مانند پشم، پنبه یا ترکیبی از این دو، نایلون یا پشم گوسفند تهیه می شود.

بارزترین تفاوت بین پلیور و ژاکت

اصلی ترین و مشخص ترین فرق پلیور و ژاکت در این است که ژاکت از قسمت جلو باز است و با دکمه یا زیپ بسته می شود اما پلیور جلو بسته است.

پلیور را باید از روی سر پوشید و بصورت یقه گرد و یقه هفت وجود دارد. اما ژاکت همیشه از جلو با زیپ و یا دکمه باز و بسته می شوند. ژاکت ها اغلب سبک تر از پلیور ها هستند و در لباس های ورزشی هم کابرد دارند. البته ممکن است یک ژاکت زمستانی برای استفاده در هوای سرد طراحی شده باشد که احتمالاً سنگین تر خواهد بود و همچنین می تواند ضد آب باشد.

هنگام خرید پلیور و ژاکت باید به کاربرد و نحوه استفاده از آنها توجه داشته باشید. مثلا ممکن است بخواهید برای ورزش در هوای سرد پلیور یا ژاکت بخرید که باید بر این اساس به میزان ضخامت و بافت آنها دقت کنید.