رفع بوی سیگار از لباس
Views 4,965 بازدید
Calendar icon 3 سال پیش

رفع بوی سیگار از لباس

سیگار نه تنها بوی خوبی نمی دهد، بلکه برای سلامتی نیز خطرناک است. بوی سیگار که به لباس، پوست، مو و محیط اطراف شما می چسبد، به عنوان دود دست دوم شناخته می شود و حاوی مواد شیمیایی فعال است که با سلامتی مرتبط است. قطعا بهترین راه برای از بین بردن بوی لباس، شستن لباس است. اما در این مطلب به شما خواهیم گفت که با چه روش هایی می توانید بوی سیگار و هر بوی دیگری را از لباسهای خود از بین ببرید.

برای رفع بوی سیگار از لباس چه باید کرد

مواردی که می توانید با انجام آنها بوی سیگار را از لباس خود حذف کنید:

لباس های خود را آویزان کنید

یکی از ساده ترین راه ها برای از بین بردن بوی سیگار از لباس، در حالی که نمی خواهید لباس را بشویید این است که بگذارید لباس در هوای تازه بماند. با آویزان کردن لباس خود در فضای باز می توانید بوی دود سیگار را از بین ببرید.

جوش شیرین را امتحان کنید

یکی از موارد استفاده از جوش شیرین، حذف بو است. برای رفع بوی سیگار از لباس، آنرا در یک کیسه بزرگ قرار دهید. در مرحله بعد، حدود نصف فنجان جوش شیرین را اضافه کرده و کیسه را محکم ببندید. لباس را به همراه جوش شیرین حدود 2 دقیقه تکان دهید تا جوش شیرین فرصتی برای پوشاندن لباس شما داشته باشد. بگذارید یک شب بماند، این کار باعث می شود جوش شیرین بوی دود را از لباس هایی که در آن نفوذ کرده است، خارج کند. روز بعد کیسه را باز کرده و جوش شیرین را از روی لباس تکان دهید. این کار باید به رفع بوی سیگار از لباس کمک کند.

از بخار استفاده کنید

بخار یکی دیگر از گزینه هایی است که می توانید از آن زمانی که فرصت شستن لباس را ندارید استفاده کنید. برچسب روی لباس را بررسی کنید تا مطمئن شوید بخار برای لباس شما مناسب است. اتویی را انتخاب کنید که دارای گزینه بخار است و آن را با آب مقطر پر کنید. سپس برای از بین بردن بوی سیگار از روی لباس خود استفاده کنید.

یک اسپری ضد بو درست کنید

وقتی لباس شما بوی دود سیگار می دهد، می توانید از اسپری برطرف کننده بو نیز استفاده کنید. هم به صورت آماده می توانید از فروشگاه ها تهیه کنید و هم در خانه بسازید. به قسمت مساوی آب و سرکه را در یک بطری اسپری اضافه کنید. سپس 20 قطره یا بیشتر اسانس به مخلوط اضافه کنید. رایحه های نعناع یا لیمو دو انتخاب عالی برای رفع بوی سیگار از لباس هستند.

از بین بردن بوی سیگار از لباس با لباسشویی

اگر فرصت شستن لباسها را دارید، راحت تر می توانید بوی سیگار را از لباس بیرون کنید.

محلول سرکه

اگر لباستان بوی دود سیگار گرفته، قبل از شستن لباس با لباسشویی آن را در سینک ظرفشویی قرار دهید و مخلوطی از 1 فنجان سرکه و آب گرم را به آن اضافه کنید. همچنین می توانید با افزودن چند قطره از روغنهای ضروری که بوی لیمو، پرتقال یا اسطوخودوس می دهند، لباس خود را خوشبو کنید. لباس خود را به مدت یک ساعت خیس کنید و سپس آن را در لباسشویی بیاندازید.

 آب لیمو

آب لیمو تازه نیز می تواند در از بین بردن بوی سیگار از لباس موثر باشد. 1 تا 3 عدد لیمو را بردارید و آب آنها را بگیرید. آبلیمو را هنگام شروع اولین چرخه لباسشویی به لباس ها اضافه کنید. آبلیمو به حذف بوی بد مانند دود و سایر رایحه های ناخوشایند کمک کند.

الکل

هنگامی که بوی ناخوشایندی مثل بوی سیگار وجود دارد که باید از روی لباس خود بردارید، الکل می تواند به عنوان رفع کننده بو استفاده شود. یک بطری الکل بخرید و زمانی که نیاز به خلاص شدن از بوهای بد مانند دود سیگار دارید ، 1/2 فنجان را در ماشین لباسشویی خود بریزید.