مضرات پوشیدن شلوار تنگ | پوشیدن شلوار تنگ چه عوارضی دارد

اگر شما هم به استفاده از شلوارهای تنگ عادت دارید و برای ساعت های طولانی شلوار تنگ می پوشید حتما در جریان مضرات پوشیدن شلوار تنگ برای بدن نیستید. شلوار تنگ و فاق کوتاه با کفش پاشنه دار یک استایل فوق العاده است که اندام را زیباتر نشان می دهد، اما پوشیدن این نوع شلوارها بر سلامتی شما تاثیر می گذارند و عوارضی را به دنبال خواهند داشت. با خواندن این مطلب چند نمونه از مضرات پوشیدن شلوار تنگ را بشناسید.

عوارض پوشیدن شلوار لی زنانه تنگ

بدن ما برای سلامتی و عملکرد درست به اکسیژن رسانی و گردش خون مناسب نیاز دارد. پوشیدن طولانی مدت لباس های تنگ از جمله شلوار می تواند عوارضی را برای بدن به دنبال داشته باشد. در ادامه با برخی از مضرات مضرات پوشیدن شلوار تنگ آشنا شوید.

خارش کشاله ران و مشکلات پوستی با شلوار جین زنانه

یکی از معمولترین عوارض پوشیدن شلوارهای تنگ است در قسمت داخلی ران شروع به خارش می کند و با قرمزی همراه است. این عارضه پوشیدن شلوار تنگ در صورت عدم درمان پیشروی می کند.

به هر اندازه که شلوار تنگ تر و درصد نخ آن کمتر باشد، با افزایش دمای بدن و تعریق بیشتر عوارض پوستی بیشتر خواهد بود.

پوشیدن شلوار تنگ بخصوص در حالت نشسته و ساعات طولانی می تواند موجب بروز مشکلات پوستی از جمله آکنه در ناحیه کمر، اگزما و یا آلرژی پوستی شود.

عفونت با شلوار لی زنانه

پوشیدن شلوار جین دخترانه تنگ و فاق کوتاه، بخصوص در ساعات طولانی و حالت نشسته، باعث اختلال در جریان خون در دستگاه تناسلی می شود و با عفونت در ناحیه تناسلی همراه هستند که عوارض آن می تواند درد و تکرر در ادرار باشد.

مسمومیت گوارشی با شلوار جین زنانه

یکی از عوارض پوشیدن شلوار جین زنانه زنانه تنگ مسمومیت گوارشی و بروز ناراحتی های شکمی، سوزش سر دل و یا ضربان قلب می شود. همچنین می تواند دلیل دیر هضمی و یا رفلاکس معده در افرادی که عادت به پوشیدن شلوارهای لی زنانه تنگ و چسبان دارند نیز باشد.

لخته شدن خون با شلوار جین زنانه

از جمله مضرات شلوار لی زنانه تنگ، لخته شدن خون در اثر استفاده طولانی مدت از شلوار جین زنانه تنگ است که باعث می شود در ناحیه کشاله ران احساس درد داشته باشید.
لباس ورزشی مناسب دویدن

کمردرد با شلوار جین زنانه

پوشیدن شلوارجین زنانه تنگ می تواند باعث کشیدگی و فشار به برخی مهره ها شود و دردهای کمری و لگنی را بهمراه داشته باشد.

تشدید واریس با شلوار جین زنانه

اگر واریس دارید از پوشیدن شلوار تنگ خودداری کنید. با استفاده از شلوار تنگ، عملکرد گردش خون ضعیف و باعث تشدید واریس می شود.

تشدید سلولیت با شلوار جین زنانه

یکی از عوارض پوشیدن شلوار تنگ، افزایش سلولیت در قسمت ران است. در صورتی که سلولیت داشته باشید استفاده طولانی مدت شلوار تنگ می تواند آنرا تشدید کند.

 ناباروری با شلوار جین زنانه

از جمله مضرات پوشیدن طولانی مدت شلوارجین تنگ با جنس های نامرغوب می تواند ایجاد ناباوری بخصوص در آقایان باشد.

سایر مضرات پوشیدن شلوار جین زنانه تنگ

علاوه بر مواردی که ذکر شد پوشیدن شلوار تنگ می تواند در طولانی مدت عارضه هایی را در بدن ما ایجاد کند که شایع ترین آنها عبارتند از:

  • بی حسی پاها
  • سر درد و تاری دید
  • یبوست و نفخ شکم
  • اختلال در تنفس و تنگی نفس
  • غش کردن

پوشیدن لباس زیر تنگ و یا ساپورت نیز به اندازه پوشیدن شلوار جین  زنانه تنگ مضر است و می تواند موجب بیماری های تناسلی، عفونت و یا اگزما شود.

با همه این توضیحات اگر هنوز هم به پوشیدن شلوارهای زنانه تنگ علاقه دارید، سعی کنید از شلوارهای جین زنانه مرغوب با الیاف طبیعی استفاده کنید و برای انجام فعالیت های طولانی مدت و یا محیط سرکار، شلوارهای  جین های آزادتر مانند شلوار مام استایل را جایگزین آنها کنید.


شلوار مام استایل مناسب چه افرادی است