لکه شمع از روی لباس چگونه پاک میشود

لکه شمع روی لباس شاید بنظر لکه سختی بنظر برسد اما پاک شدن آن کار سختی نیست و با چند روش می توانید لکه ی شمع را از روی لباس پاک کنید. پس اگر لکه شمع روی لباستان ریخته نگران نباشید. تا پایان مطلب همراه ما باشید تا به شما بگوییم لکه شمع از روی لباس چگونه پاک میشود.

پاک کردن لکه شمع از روی لباس

اینکه لباس شما چه جنسی دارد تفاوت چندانی در پاک کردن لکه شمع از لباس ندارد. همیشه برای پاک کردن انواع لکه ها از روی لباس خشکشویی بهترین گزینه است اما اگر می خواهید با روش های خانگی لکه شمع را از روی لباس پاک کنید از این چند روش استفاده کنید:

  1. در اولین مرحله برای پاک کردن لکه شمع از روی لباس، اجازه دهید لکه ایجاد شده بخوبی خشک شود و به هیچ عنوان سعی نکنید با دست یا دستمال لکه را بردارید. (برای اینکه لکه شمع روی لباس سریع تر خشک شود می توانید از یک تکه یخ استفاده کنید و آنرا بر روی لکه ی شمع بکشبد.)
  2. بعد از خشک شدن لکه شمع با یک چاقو آنرا از روی لباس جدا کنید. (این کار را به آرامی انجام دهید تا به بافت لباس آسیب وارد نشود.)
  3. بعد از برداشتن حجم اصلی شمع از روی لباس،می توانید باقی مانده شمع را با کمک اتو از بین ببرید.(بخار اتو را ببندید)
  4. برای این کار در زیر لباس یک حوله و روی لکه شمع دستمال کاغذی حوله ای قرار دهید.  اتو را با درجه حرارت کم بر روی دستمال کاغذی بگذارید و بعد از چند ثانیه اتو را بردارید. در صورت چسبیدن لکه شمع به دستمال کاغذی حوله ای، یک دستمال تمیز را جایگزین آن کنید.
  5. اگر با انجام این کار هنوز لکه ی شمع بر روی لباس باقی مانده بود، کمی مایع ظرفشویی را با آب ولرم ترکیب کنید و قسمتی از لباس که روی آن لکه شمع ایجاد شده را به مدت نیم ساعت داخل محلول قرار دهید و در آخر لباس را به شیوه معمول بشویید.

نکته:

  • در صورت عدم به دسترسی به دستمال کاغذی حوله ای، از یک کیسه کاغذی سفید ساده استفاده کنید.
  • برای پاک کردن لکه ی شمع از روی لباس های ظریف می توانید سشوار را جایگزین اتو کنید.

همچنین بخوانید: از بین بردن لکه از روی لباس سیاه

پاک کردن لکه شمع از لباس با الکل

یک روش برای پاک کردن لکه شمع از روی لباس استفاده از الکل صنعتی است. برای این کار قبل از هرچیز سازگاری لباس با الکل را تست کنید.

مقداری الکل صنعتی را بر روی یک پارچه بریزید و به درز لباس بکشید تا واکنش پارچه را ببینید.

در صورت عدم تغییر رنگ لباس، یک پارچه نخی سفید زیر لکه شمع قرار دهید و با یک دستمالی که به الکل آغشته کرده اید بر روی لکه ضربه بزنید تا لکه شمع را پاک کند.

استفاده از تینر با همین روش هم برای پاک کردن لکه ی شمع از روی لباس موثر است.

پاک کردن لکه ی شمع از روی لباس با فریز کردن لباس

سرد شدن لکه شمع در پاک شدن سریع آن موثر است. برای اینکه لکه شمع را از لباس پاک کنید می توانید لباستان را داخل فرزیر قرار دهید تا لکه شمع سفت شود. بعد از خارج کردن لباس از فریزر، بسرعت لکه شمع را با یک چاقو جدا کنید و با مواد شوینده لباس را بشویید. استفاده از محلول لکه بر نیز در از بین بردن لکه شمع از لباس موثر است.