چگونه رنگ چمن را از روی لباس پاک کنیم

شاید شنیده باشید که لکه های چمن دائمی هستند، اما اگر برای از بین بردن لکه چمن روی لباس یا کفش خود زود اقدام کنید، کاملاً قابل رفع هستند. برداشتن لکه چمن دشوار است، زیرا علف سرشار از کلروفیل است، (رنگی که رنگ سبز را به چمن می دهد.) چند ترفند تخصصی در مورد چگونگی از بین بردن لکه های چمن وجود دارد که در این مطلب با شما به اشتراک می گذاریم. 

پاک کردن لکه چمن از لباس

بهترین حرکت شما برای پاک کردن لکه های چمن از شلوار جین، کفش یا هر نوع پارچه این است که در اسرع وقت آن را پاک کنید.

روش های حذف لکه چمن از لباس

  • جوش شیرین
    جوش شیرین یک محصول تمیز کننده معجزه آسا و غیر سمی است! برای از بین بردن لکه های چمن با جوش شیرین، آن را با پراکسید هیدروژن و چند قطره صابون در ظرف مخلوط کنید و بگذارید لکه برای چند ساعت خیس بخورد.
  • مواد شوینده
    لکه های چمن نوعی لکه آنزیمی هستند. بنابراین "بهترین انتخاب شما این است که با استفاده از یک شوینده مایع که حاوی آنزیم ها است با آنها مقابله کنید. لکه های چمن را با مواد شوینده مایع رفع کنید و اجازه دهید 20 دقیقه قبل از شستشو در آب گرم خیس بخورد.

  • OxiClean یا Clorox
    لکه های اکسیژنه مانند OxiClean می توانند روی لکه های چمن روی پارچه های رنگی معجزه کنند. OxiClean را با آب مخلوط کنید تا خمیر ایجاد شود و روی لکه بمالید. یا اگر پارچه سفید است، می توانید از Clorox مخلوط با آب گرم استفاده کنید. برای هر دو ، اجازه دهید محلول چند ساعت قبل از شستشو طبق معمول روی لکه بماند. اگر لکه هنوز باقی مانده بود، آن را در خشک کن نگذارید، گرما می تواند لکه را تقویت کند.
  • آب اکسیژنه
    این مورد اصلی در مورد دانستن نحوه پاک کردن لکه های چمن از لباس معجزه می کند. پراکسید هیدروژن یک عامل اکسید کننده است که می تواند جایگزین سفید کننده شود. برای درمان لکه ها با پراکسید هیدروژن، یک قسمت از پراکسید هیدروژن را با سه قسمت آب سرد مخلوط کرده و به همراه مقداری جوش شیرین روی لکه بمالید. پراکسید هیدروژن و جوش شیرین با یکدیگر تداخل کرده و کمی حباب می زند و به حذف رنگ چمن از الیاف کمک می کند.

همچنین بخوانید: نحوه پاک کردن زعفران از روی لباس

  • الکل
    مالیدن الکل می تواند در از بین بردن لکه چمن از روی لباس موثر باشد، اما باید از آن به عنوان آخرین راه حل استفاده کرد. توصیه می شود ابتدا راه حل های دیگر را امتحان کنید، زیرا الکل می تواند به پارچه ها آسیب برساند. بنابراین اگر قصد دارید این داروی خانگی را امتحان کنید، حتما آن را آزمایش کنید.
    برای تمیز کردن لکه های چمن با استفاده از الکل، آن را روی پارچه یا حوله کاغذی بمالید و محل لکه را به آرامی لکه کنید تا رنگ خارج شود، سپس پارچه را کاملاً بشویید. مالیدن الکل همچنین می تواند برای از بین بردن لکه های جوهر استفاده شود.

 

پاک کردن لکه های چمن از شلوار جین 

شستن شلوار جین یکی از بهترین روش ها برای مقابله با این لکه های سرسخت است. در این بخش از مطلب توصیه هایی برای نحوه پاک کردن لکه های چمن از شلوار جین در شستشو وجود دارد:

  1. لکه چمن را با یک شوینده مایع حاوی آنزیمها مستقیماً روی لکه چمن قرار دهید و بگذارید 20 دقیقه بماند.
  2. سپس ، مواد شوینده را داخل آن ماساژ دهید. از مسواک با برس نرم برای پخش مواد شوینده به داخل الیاف لباس استفاده کنید یا پارچه را به آرامی به هم بمالید.
  3. طبق معمول مورد را درون ماشین بیندازید. از گرم ترین آب ممکن طبق توصیه برچسب مراقبت از لباس برای درمان لکه های چمن استفاده کنید.

چگونه لکه چمن را از کفش پاک کنیم

هنگامی که لکه چمن روی کفش ها ایجاد می شود، این نکات برای از بین بردن لکه های چمن از کفش، چه کفش سفید باشد ، چه کفش چرمی، به شما کمک می کند.

توجه به برچسب مراقبت از کفش ها بهترین روش برای تمیز کردن آنها و اطمینان از قابلیت شستشو آنها در ماشین می باشد. بسیاری از کفش ها قابل شستشو در ماشین هستند.

برای پاک کردن لکه چمن از کفش هایی که می توان آنها را داخل لباسشویی انداخت، این روش را پیشنهاد می کنیم:

  1. از یک برس نرم خشک برای پاک کردن هرگونه آلودگی و گل اضافی از کفش ابتدا استفاده کنید.
  2. با استفاده از یک شوینده مایع حاوی آنزیم ها از قبل آماده شوید و بگذارید مواد شوینده به مدت 20 دقیقه بماند. در صورت لزوم ، از مسواک با برس نرم برای پخش مواد شوینده و مالیدن آن به لکه استفاده کنید.
  3. بندها و کفی های کفش را جدا کنید (آنها را جداگانه با دست بشویید) و کفش ها را در کیسه مشبک قرار دهید. سپس ، آنها را در یک چرخه ظریف/ملایم در آب سرد بشویید.
  4. در صورت باقی ماندن لکه ، قبل از اینکه کفش ها را قبل از پوشیدن مجدد بگذارید ، این عمل را تکرار کنید.

پاک کردن لکه چمن از کفش های چرمی

قسمت مساوی آب و سرکه سفید را برای رفع لکه های کفش چرم مخلوط کنید. پس از خشک شدن، با یک پارچه مرطوب آغشته به جوش شیرین بر روی آن ها بکشید. کفش های خود را پاک کنید و بعد از خشک شدن یکبار دیگر آنها را بکشید. هرگز کفش چرمی را در شستشو قرار ندهید.
مطلب پیشنهادی: چه پارچه هایی کشی هستند؟

پاک کردن لکه چمن از کتانی سفید

ابتدا یک پنبه را در سرکه خیس کرده و لکه ها را پاک کنید. اگر جواب نداد، می توانید جوش شیرین، پراکسید هیدروژن و آب خمیر تهیه کنید و آن را با برس به آرامی روی کفش های ورزشی بمالید و اجازه دهید حداقل 30 دقیقه بماند. در نهایت با آب بشویید و این کار را تکرار کنید تا لکه پاک شود.

نتیجه گیری


باتوجه به موارد بالا توصیه می‌شود برای حذف لکه‌های چمن از لباس‌ها و کفش‌ها از روش‌های مختلفی استفاده کنید. این شامل استفاده از شوینده‌های مایع حاوی آنزیم‌ها، استفاده از جوش شیرین و پراکسید هیدروژن با آب، استفاده از محصولات مانند OxiClean یا Clorox و استفاده از الکل است. همچنین، توصیه می‌شود قبل از انجام هرگونه روش، برچسب مراقبت از لباس یا کفش را مورد بررسی قرار داده و دستورالعمل‌های مربوطه را رعایت کنید. در نهایت، اگر هیچ یک از روش‌های فوق نتیجه مطلوب را به همراه نداشت، بهتر است از خدمات حرفه‌ای در زمینه شستشو و پاک‌کردن لکه‌ها استفاده کنید.