چگونه لباس سوخته با بخاری را درست کنیم

امکان ندارد یک بخاری در خانه وجود داشته باشد و برای خشک کردن لباس ها از آن کمک نگیریم. اما با اندکی غفلت بوی سوختگی از لباس بلند می شود و لکه هایی زرد را از خود به جا می گذارد. سوخته شدن لباس با بخاری اگر جزئی باشد امکان درست کردن آن وجود دارد. در این مطلب چند روش برای ترمیم لباس سوخته با بخاری با شما در میان می گذاریم تا بدانید چگونه لباس سوخته با بخاری را درست کنیم.

ترمیم لباس سوخته با بخاری به چند روش

اگر لباس شما روی بخاری بوده و حسابی سوخته به نحوی که الیاف لباس خشک شده و سوراخ های بزرگی روی لباس ایجاد شده، آن لباس دیگر قابل ترمیم نیست. مگر اینکه به کلی پارچه آنرا تعویض کنید. اما اگر لباس شما در اثر سوختگی با بخاری زرد شده، می تواند با راهکارهایی لباس را درست کرد.

استفاده از آبلیمو برای ترمیم لباس سوخته با بخاری

مقداری آبلیمو تازه را رو قسمت سوختگی بریزید و با یک اسفنج بر روی لکه فشار دهید. سپس، همان قسمت از لباس را داخل ظرفی از آب گرم قرار دهید و بعد از گذشت نیم ساعت، لباس را خارج کرده و به روش معمول بشویید. برای خشک کردن لباس، آنرا در معرض نور مستقیم آفتاب قرار دهید.

استفاده از سرکه برای درست کردن لباس سوخته با بخاری 

استفاده از سرکه یک روش دیگر برای ترمیم لباس سوخته با بخاری است. در این روش یک اسفنج را داخل سرکه سفید قرار دهید و آنرا روی لکه های لباس که بر اثر سوختگی با بخاری زرد شده، بکشید. بعد از گذشت 20 دقیقه لباس را با آب سرد آبکشی نمایید و در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود.

استفاده از آب اکسیژنه برای ترمیم لباس سوخته با بخاری

آب اکسیژنه خاصیت سفید کنندگی دارد و می تواند در از بین بردن لکه های ناشی از سوختگی لباس با بخاری موثر باشد. برای این کار، یک پارچه سفید تمیز زیر لباستان قرار دهید. مقداری آب اکسیژنه را روی حوله تمیز ریخته و در محل لکه ناشی از سوختگی قرار دهید.

حالا اتوی داغ را روی حوله بکشید و این کار را تکرار کنید تا لکه سوختگی لباس از بین برود.

نحوه ترمیم لباس سوخته پشمی 

  1. اگر لباس پشمی شما روی بخاری سوخته، برای ترمیم آن، ابتدا الیاف سوخته اضافی با یک برس نرم جدا کنید.
  2. حالا با یک شوینده ملایم و با کمک دست، قسمت سوخته شده لباس پشمی را بشویید.
  3. اگر بعد از شستشو لکه های زرد ناشی از سوختگی باقی بود، مقداری سرکه سفید را با اسفنج بر روی لباس بکشید و با آب آبکشی نمایید. 
  4. برای خشک شدن لباس آنرا در مقابل نور آفتاب قرار دهید.

نکته:

برای ترمیم لباس پشمی و ابریشمی سوخته با بخاری از آبلیمو استفاده نکنید.