لباس اورال چیست و چه کاربردی دارد

این روز ها لباس های اورال و سرهمی از سری ترند هایی هستند که جایگاه ویژه ای بین طراحان مد و لباس دارند. لباس اورال یا جامپسوت به لباسی می گویند که یکسره می باشد و تمام بدن را بجز کف پا و کف دست می پوشاند. در این مقاله به معرفی بیشتر لباس اورال و اینکه چه کاربردهایی دارد می پردازیم.

لباس اورال چیست

اورال یا سرهمی در سال 1890 میلادی توسط لیوای استرائوس آمریکایی طراحی و تولید شد که جنس آن جین بود و مورد استقبال جوانان آمریکایی قرار گرفت. اما اولین بار لباس چتربازان از این لباس برای پرواز استفاده می کردند تا از بدنشان در تغییرات دما در آسمان محافظت کنند. بعد ها این سبک لباس مورد استفاده خلبانان، فضانوردان و تعمیرکاران قرار گرفت. این نوع لباس زمانی در حاشیه بود تا اینکه در سال 2016 دوباره جای خود را در میان مردم و طراحان لباس و دنیای مد باز کرد.

انواع لباس اورال overall

اورال، جامپسوت، بیلسورت و رامپر به سری لباس های یکسره و سرهمی گفته می شود که تمام بدن را می پوشانند اما در طراحی با هم تفاوت هایی دارند.

بیلسورت یا بلرسوت که اصطلاح ترکی اورال می باشد در دسته لباس های راحتی می باشند. این سری لباس های یکسره، آستین دار هستند و بازو ها را می پوشانند. بیلرسوت معمولا گشاد طراحی شده و دارای جیب های بزرگ در قسمت جلو و دو طرف می باشند.
اما لباس اورال مناسب مهمانی های صمیمی است و معمولا بند دار هستند و بازو را نمی پوشانند. اورال ها تنگ طراحی می شوند و مثل بیلسورت لباس های راحتی نیستند.

جامپسوت به سرهمی هایی گفته می شود که دمپاهای گشاد داشته و مناسب بانوانی هستند که ران های بزرگی دارند. این مدل لباس ها در دو مدل با آستین و بدون آستین وجود دارند و جنس پارچه جامپسوت ها معمولا حریر و یا پارچه های لخت می باشد.

رامپر نیز از سری سرهمی هایی است که شلوارک کوتاه دارند و مناسب روز های گرم تابستان می باشند و به شلوار پیشبندی هم معروف هستند.

لباس اورال چه کابردی دارد

این سبک لباس ها طرفداران زیادی در بین جوانان و سلبریتی ها دارد. از ویژگی های این لباس ها این است که تقریبا مناسب همه سنین می باشند. بطوریکه هم بانوان، آقایان و کودکان می توانند به راحتی از آن ها استفاده کنند. البته توجه داشته باشید که برای آقایان این مدل لباس ها چندان مناسب مراسم های رسمی نیست و مشتری اصلی این مدل لباس های سرهمی بانوان هستند و در انتخاب این سبک لباس ها گزینه های زیاد و متنوعی دارند که می توانند در رنگ ها و سبک های مختلف و در انواع لباس مهمانی و مجالس، لباس های راحتی، لباس خواب و ورزشی از این مدل لباس ها استفاده کنند. لباس های سرهمی مناسب همه فصول هستند و می توانید در استایل تابستانه و زمستانه خود از آنها استفاده کنید.

لباس های اورال برای همه فصول مناسب هستند و در انواع طرح و رنگ های زیبا در بازار موجود می باشند. سرهمی های راه راه یا تک رنگ برای افرادی با قد کوتاه و اندام پُر بیشتر مناسب هستند و جامپسوت های دمپا گشاد مناسب افرادی هستند که دارای ران های بزرگ می باشند. افرادی که اندان متناسب دارند می توانند از اورال های جذب استفاده کنند و بیلسورت های حریر و آزاد  مناسب کسانی هستند که به دنبال راحتی می باشند.