فرق هودی با سویشرت چیست؟

در فصل های سرد سال لازم است که از لباس گرم و ضخیم استفاده کنیم. هودی و سویشرت دو نوع متفاوت از انواع لباس های گرم محبوب موجود در بازار هستند که مورد پسند قشرهای نوجوان و جوان می باشند. این دو نوع پوشاک در نگاه اول شباهت های زیادی با هم دارند از جمله اینکه هر دو لباس ورزشی هستند، اغلب از پارچه های یکسانی تهیه می شوند. با این حال نیز یک تفاوت بارز هودی و سویشرت وجود دارد که کلاه می باشد. اما با این حال بسیاری افراد تفاوتی بین سویشرت و هودی قائل نمی باشند و نام هایشان را با هم اشتباه می گیرند. در این مطلب به بررسی تفاوت هودی با سویشرت می پردازیم.


خرید هودی مردانه جدید و ارزان

فرق هودی با سویشرت

برای درک بهتر تفاوت هودی و سویشرت ابتدا به معرفی اجمالی هودی و سویشرت می پردازیم. با ما همراه باشید.

هودی چیست
هودی نوعی از پوشاک است که در رده لباس های زمستانی قرار می گیرد زیرا یک کلاه پشت لباس متصل است که ویژگی بارز آن می باشد. معمولا برای پوشاندن سر در برابر باد سرد یا برف استفاده می شود. همچنین دارای یک جیب یکسره در جلوی لباس می باشد. جنس هودی ها معمولا نخ یا پنبه می باشد و در بین نوجوانان و جوانان خیلی محبوب است و در انواع مختلفی وجود دارد که می تواند در شرایط متفاوت مورد استفاده قرار بگیرد.

انواع هودی: 

  • هودی جلو بسته
  • هودی زیپ دار
  • هودی بلند
  •  هودی کوتاه
  • هودی اور سایز
  • هودی تو کرکی

هودی جلو بسته پر طرفدار ترین نوع هودی است که با لباس های مختلفی ست می شود و برای پوشیدن زیر کاپشن هم کاربرد دارد.
هودی برای اولین بار در دهه 1930 در نیویورک، ایالات متحده آمریکا، ظاهر شد و به منظور مجهز کردن کارگران سردخانه در آن زمان به لباس کار، به دلیل ویژگی های راحت و گرمی که دارد مورد توجه ورزشکاران قرار گرفت و به زودی در بین دختران راگبی و ستاره های موسیقی محبوب شد و به تدریج به عنوان اولین انتخاب برای جوانان در ورزش های خیابانی تبدیل شده اند.

سویشرت چیست

در قرن پانزده میلادی در اروپا نخستین سویشرت با پشم پوسفند تولید شد. سویشرت که در زبان انگلیسی به جامپر معروف است از جمله لباس های گرم مناسب فصول سرد سال می باشد که در دو نوع جلو بسته و جلو باز در بازار وجود دارد. سویشرت های جلو باز نیز در  انواع دکمه دار یا زیپ دار و عموما بی کلاه می باشد و سویشرت های جلو بسته در مدل های مختلفی چون یقه گرد، هفت و نیم زیپ موجود می باشند که عموما از جنس نخ و کتان می باشند که ضخیم و نیمه ضخیم باشند تا حین حفظ گرمای بدن عرق را جذب خود کنند.

اما فرق بین هودی با سویشرت چیست؟ سویشرت‌ معمولا کلاه ندارد یا کلاه آن‌ به اندازه هودی‌ بزرگ نیست و صرفا جنبه تزئینی دارد. این لباس‌ ها می‌ توانند در مدل‌ های جلو باز و جلو بسته دوخته شوند و پر طرفدارترین مدل سویشرت نوع جلو بسته آن است. شباهت سویشرت و هودی جلو بسته زیاد است و در برخی موارد نمی‌ توان آن‌ ها را از هم متمایز کرد.

از هر دوی آنها اکثرا در استایل های ورزشی و برخی موارد در استایل های کژوال پاییزه استفاده می شود. از طرفی به دلیل طرح ها و رنگ های جذاب متنوعی که دارند و قابلیت ست شدن با انواع لگ و شلور را دارند در بین دختران بسیار محبوب هستند. امروزه نیز هودی های اور سایز بسیار جالب توجه جوانان قرار گرفته است.

بارزترین تفاوت هودی با سویشرت

اگر بخواهیم به ویژگی بارز هودی که وجه تمایز آن با سویشرت به شمار می رود اشاره کنیم بهتر است بگوییم کلاه تنها تفاوت واضح در بین این دو لباس می باشد.

هودی و سویشرت هر دو مدل های مختلفی دارند و می توان در تیپ های اسپرت از آنها استفاده کرد.

چه لباس هایی را با هودی و سویشرت ست کنیم؟

از آنجایی که هودی لباسی کاملا پوشیده است پس نمی توان آن را با پیراهن یقه دار پوشید زیرا هودی جایی برای آن ارائه نمی دهد. هودی معمولا با شلوار جین و مام استایل، زاپ دار، راسته ست می شود که جذابیتی بیشتری را ارئه می دهند. همچنین میتوان هودی را با دامن کوتاه پوشید که ظاهری دخترانه و راحت را به شما می دهد. از پوشیدن هودی بهمراه کت جین هم غافل نشوید.

در نهایت، برای ست کردن هودی شجاع و راحت باشید، به دلیل اینکه سبک این نوع لباس ها راحت و آزاد است به شما این اجازه را می دهد که مطابق سلیقه خود آنها را ست کنید.
سویشرت را با چی بپوشیم

برای ست کردن سویشرت نیز اگر جلو باز باشد می توانید با تیشرت های تک رنگ و ساده آن را ست کنید. البته در انتخاب رنگ ها دقت زیادی داشته باشید تا زیباتر به نظر برسید.

ست کردن سویشرت بهمراه پیراهن و یک بارانی یا پالتو نیز می تواند جذاب باشد.