بارانی مناسب چه فصلی است؟

هر فصل لباس های مخصوص خودش را دارد. مثلا پالتو از سری لباس های مهم فصل زمستان است یا مانتو های نخی مخصوص فصل تابستان هستند. بارانی از سری لباس های ضد آبی است که در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاوم هستند. در دنیای مد برای لباس های  مناسب همه فصول از کلمات "چهار فصل"، "همه پسند" یا " مدرن" استفاده می کنند. ژاکت بارانی از این دسته مستثنی نیست. اگر شما هم از طرفداران بارانی هستید و می خواهید بدانید بارانی مناسب چه فصلی است و با انواع این کت همه پسند آشنا شوید پس با ما همراه باشید.

بارانی برای چه فصلی مناسب است

قبل از توضیح درباره اینکه بارانی برای چه فصلی خوب است یا بهتر است بارانی را چه فصلی بپوشیم، تاریخچه بارانی کلاسیک را برای شما بیان می کنیم.

تاریخچه طراحی بارانی به دهه 1850 بر می گردد اما در اوایل قرن بیستم بارانی به لباسی که در حال حاضر معروف است تبدیل شد. توماس بربری در سال 1879 میلادی، یک پارچه ضد آب تولید نمود که از این پارچه برای طراحی و دوخت بارانی یکی از افسران ارتش در سال 1901 میلادی استفاده شد. در طول جنگ جهانی دوم افسران ارتش آن را به منظور محافظت در برابر آب و هوای نامساعد و گل و لایی استفاده می کردند. ویژگی ضد بارانی بودن ژاکت بارانی و علاقه ی افسران ارتش به آن باعث شد تا این لباس بعد از جنگ جهان نیز در بین محبوبیت پیدا کند. به این صورت بارانی کلاسیک به وجود آمد. با گذشت زمان و محبویت این ژاکت باعث شد تا به عرصه مد وارد شده و ستارگانی مثل برژیت باردو، مریلین مونرو و جکی او  از آن در استایل خود استفاده می کردند. تا اینجا همه این بانوان از مردانه استفاد می کردند اما به مرور زمان به دلیل ساده بودن بارانی مردانه، مدل زنانه آن نیز طراحی شد. حال این ژاکت از لباس های محبوب چهره های مشهوری مثل کارا دلوین و کیت ماس می باشد.

ویژگی های بارانی

بارانی به کتی گفته می شود که ضد آب می باشد و از شما در برابر باران و هوای مرطوب محافظت می کند. معمولا جنس "ترنج کت" از پارچه ای ضد آبی مثل کتان، پوپلین و یا چرم است. بارانی معمولا دارای دو ردیف دکمه و کمربند و آستین رگلای می باشد و در  سایز و اندازه های مختلف در بازار موجود است.

انواع مدل بارانی

از نکات مهم شیک پوشی، انتخاب مدل و سبک متناسب با فصل است. از آنجایی از اسم آن پیداست بارانی مخصوص روزهایی است که باران می بارد، حال یا فصل پاییز یا زمستان و یا اوایل بهار فرقی نمی کند و مهم این است مدلی را انتخاب کنید که مناسب استایل و سلیقه شما باشد. انواع مختلفی بارانی عبارتند از:

  • بارانی کلاسیک
  • کت بارانی
  • پالتو بارانی

نکات خرید و پوشیدن بارانی

بارانی برای شما می تواند نقش یک مانتو را در فصل پاییز داشته باشد و هم می تواند از شما در برابر سرمای پاییز محافظت کند. امروزه بارانی در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می شود که لازم است متناسب با سلیقه و شرایط انتخاب کنید.

  • از آنجایی که در فصل پاییز باران زیاد می بارد و ممکن است لکه های باران روی لباس شما بماند و از طرفی به دلیل خنک بودن بودن هوا بهتر است از رنگ های سفید و روشن برای این فصل استفاده نکنید. رنگ های آبی تیره، بنفش، مشکی آلبالویی و رنگ هایی از این قبیل برای فصل پاییز مناسب هستند به دلیل اینکه این رنگ ها بهتر از رنگ های روشن گرما را جذب می کنند. با این حال بهتر است بدانید که پاییز را با رنگ های برگ های خشک شده مثل زرد، نارنجی و قهوه ای می شناسند. می توانید از این ترکیب رنگ ها در استایل خود استفاده کنید تا زیباتر به نظر برسید.
  • نکته دیگر اینکه اگر قد شما کوتاه است بارانی کوتاه یا جلیقه کوتاه خریداری کنید تا استایل زیبایی داشته باشید. اما در صورتیکه قدتان بلند است بهترین گزینه برای شما بارانی های بلند هستند تا به جذابیت شما بیافزایند. و برای کشیده شدن قد خود میتوانید از بوت های پاشنه دار استفاده کنید.
  • آستین های بارانی باید به اندازه ای بلند و گشاد باشند که به راحتی بتوانید از زیر آن لباس های ضخیم بپوشید.
  • اگر عادت دارید که از چتر استفاده کنید بهتر است بارانی بدون کلاه انتخاب کنید. با این حال بهتر است بدانید که برانی ساده بدون کلاه مناسب لاغر اندام ها می باشد. اما بارانی بلند و ابشاری مناسب افراد چاق بوده به دلیل اینکه سایز متانسب تری شما را نشان می دهد.
  • توصیه ای دیگر برای کسانی که بالا تنه بزرگی دارند این است که یقه بارانی که انتخاب میک نید بهتر است بزرگ و ضربدری باشد. و افرادی که شانه های پهنی دارند نباید بارانی بپوشند که اپل دارد چرا که شانه های را پهن تر نشان می دهد.

ست کردن بارانی

بانوان عاشق زیبایی و زیبا به نظر رسیدن هستند. فصل پاییز یکی از فصول سرد سال است که پوشش های مخصوص خود را دارد اما توجه به این نکته مهم است که لازم است استایل خود را به گونه ای انتخاب کنید که در عین جذاییت شاد به نظر برسید چرا که ممکن است در فصل پاییز به دلیل ابری بودن مکرر هوا دچار افسردگی شوید. در اینجا ما به شما استایل های مختلف با بارانی را می گوییم تا راحت تر بتوانید در انتخاب استایل خود تصمیم بگیرید.

  • استایل بارانی ساتن و کلاه دار

اگر می خواهید که استایل کلاسیک نداشته باشید یک بارانی ساتن کلاه دار و فری سایز پیشنهاد ما به شما است. نیم بوت مشکی و دستنبد مشکی یا طلایی از اکسسوری های زیبا برای این استایل می باشد.

  • استایل روشن بارانی

یک بارانی کرم رنگ که بر اساس سبک لباس نظامیان طراحی شده باشد به همراه شلوار شکلاتی قهوه ای و نیم بوت پاشنه پهن و نوک پهن جیر یا مخمل بپوشید. از رنگ های نارنجی و خاکی برای لاک می توانید استفاده کنید. یک عینک خاص و فریم گرد با لنز قوه ای روشن استایل شما را تکمیل می کند.

  • استایل صورتی بارانی

اگر می خواهید یک استایل شیک دخترانه داشته باشید از رنگ صورتی غافل نشوید. یک بارانی صورتی خوشرنگ به همراه شلوار صورتی یا طوسی، یک جفت نیم بوت طوسی و در کنار آنها لاک سرخابی یا صورتی ملایم با عینک فریم صورتی یا طوسی  به استایل شما جذابیت زیادی می بخشد.

  • استایل کلاسیک بارانی

بارانی کلاسیک سبز رنگ که دارای یقه انگلیسی و آستین سر دکمه دار می باشد به همراه یک شال سبز و یا نارنجی جذابیت زیادی به شما می دهد. نیم بوت خردلی همرنگ کیف مخملی و ساعت طلایی این استایل را تکمیل می کند.