چگونه لباس را تا کنیم که کم جا بگیرد

همه ما دوست داریم اتاقمان مرتب و تمیز باشد و همه لباس ها خیلی شیک و منظم در جای خود قرار گرفته باشند. اما کافی ست کمی عجله داشته باشیم، در چشم بهم زدنی لباس ها را بهم می زنیم و حتی خیلی اوقات وقتی تصمیم به مرتب کردن دوباره آنها داریم انگار جای لباس ها تنگ می شود و بعضی لباس ها بخوبی در کشو جا نمی شوند. در این مطلب به شما می گوییم چگونه لباس را تا کنیم که کم جا بگیرد.

چطور لباس ها را تا کنیم که جای کمتری بگیرد

مرتب بودن لباس ها علاوه بر ظاهر خوبی که ایجاد می کند بما کمک می کند تا برای پیدا کردن لباس ها به مشکل نخوریم و براحتی لباس مورد نظر خود را در بین لباس ها پیدا کنیم. اینکه کشوی لباس های ما همیشه مرتب باشد تا حدود زیادی به نحوه تا کردن لباس ها بستگی دارد. در ادامه با چند روش تا کردن لباس در حجم کم آشنا خواهید شد:

چگونه لباس هایمان را تا کنیم

برای تا کردن لباس ها بنحوی که جای کمتری بگیرند قبل از هر چیز لباس ها را دسته بندی کنید. به عنوان مثال شلوارها، جوراب ها، روسری و پیراهن ها هرکدام را دسته بندی کنید.

تا کردن لباس آستین دار

  1. برای تا کردن لباس های آستین دار ابتدا لباس را روی یک سطح صاف قرار دهید.
  2. یک سوم لباس را تا بزنید و سپس آستین ها را به شکل L روی قسمت تا شده قرار دهید.
  3. سپس لباس را از قسمت پایین به سمت بالا تا بزنید تا به اندازه کوچک و کم حجمی برسد.
  4. بهتر است لباس های آستین دار را به صورت عمودی در کشو قرار دهید.
  5. لباس های آستین دار ضخیم مانند ژاکت را بعد از تا کردن از وسط به سه قسمت تا کنید.

در تا کردن لباس های آستین دار مثل پیراهن مردانه اول لباس را روی سطح صاف قرار دهید، دکمه های پیراهن را ببندید، یک سمت لباس را بر روی سمت دیگر قرار دهید و آستین ها را بر روی لباس تا بزنید. در نهایت پیراهن را از پایین به سمت بالا در حجم کوچک تا کنید.

برای تا کردن کت، ابتدا آنرا روی سطح صاف قرار دهید و کت را برعکس کرده از قسمت پایین به سمت بالا تا بزنید. در نهایت یقه کت را به سمت پایین برگردانید.

تا کردن لباس کلاه دار

برای تا کردن لباس هایی که کلاه دارند مانند ژاکت یا پلیورهای کلاه دار به روش زیر عمل کنید:

  1. ابتدا لباس را روی سطح صاف قرار دهید.
  2. آستین لباس را به شکل ضربدری روی لباس قرار دهید.
  3. از قسمت پایین لباس را به سمت بالا و نزدیک به کلاه تا کنید.
  4. در نهایت لباس را از سمت راست به چپ تا کنید.
  5. کلاه را روی لباس برگردانید.

تا کردن شلوار به شکلی که جای کمتری بگیرد

اگر می خواهید شلوار را به شکلی تا کنید که جای کمتری بگیرد ابتدا دو تای شلوار را روی هم قرار دهید و براحتی از قسمت پایین به سمت بالا تا کنید.

اگر شلوار شما جین است قبل از تا کردن جیب های آنرا مرتب کنید، از قسمت درز شلوار را تا کنید و تا جایی که امکان دارد آنرا تا بزندی. همچنین می توانید بعد از تا کردن از قسمت درز، کمر شلوار را کمی به سمت پایین برگردانید و با تا زدن شلوار از قسمت پایین به بالا، کمر را روی تایی که زده اید برگردانید و با این کار مانع از باز شدن تای شلوار شوید.

تا کردن تیشرت

برای اینکه هنگام تا کردن تیشرت جای کمتری اشغال شود ابتدا تیشرت را از وسط تا کنید و یک طرف تیشرت را بر روی نصف دیگر آن قرار دهید.

آستین ها را بر روی قسمت تا شده قرار دهید و مجددا آنرا در حجم کم تا بزنید. همچنین می توانید بعد از تا کردن تشرت از وسط، آنرا از درازا لوله کنید.

تا کردن لباس زیر

برای تا کردن لباس های زیر آن ها را از وسط تا بزنید و لوله کنید. لباس هایی مانند جوراب را ابتدا دولا کنید و سپس کش جوراب را روی آن ها بکشید.

لباس های کم حجم مانند تاپ را از وسط تا کنید و در نهایت آنرا مانند یک مربع تا بزنید.

نحوه تا کردن دامن

برای تا کردن دامن به شکلی که جای کمی بگیرد ابتدا آنرا بر روی سطح صاف قرار دهید. دامن را از درازا تا کرده و روی هم قرار دهید. سپس لبه های دامن را از بالا به پایین به نحوی که حجم کمی را اشغال کند تا بزنید.

اگر می خواهید اثری از تا کردن بر روی لباس ها نماند یک دستمال بر روی محل تا قرار دهید.

استفاده از جداکننده های مخصوص کشو و کمد هم می تواند در تا کردن لباس در حجم کم به شما کمک کند.