چگونه کمد لباس را مرتب کنیم + 7 ترفند کاربردی و آسان


 اگر شما هر روز صبح از پیدا کردن لباس هایتان در یک کمد لباس نامرتب و شلوغ خسته شده اید یا مرتب کردن کمد لباس و چیدمان کمد برای شما یک چالش بزرگ است ، وقت آن رسیده است که کمد لباس خود را با ترفند های مناسب و یک چیدمان جذاب مرتب کنید و یاد بگیرید که چگونه کمد لباس خود را به درستی بچینید. در این مقاله برای شما توضیح داده ایم که " چگونه کمد لباس را مرتب کنیم " پس حتما همراه مجله آی بولک باشید تا به راحتی بتوانید کمد لباس خود را مرتب کنید.


1. کمد لباس خود را کلا خالی کنید.

قبل از اینکه شروع به تمیز و مرتب کردن کمد لباس خود کنید،  در ابتدا باید هر آنچه که دارید را از کمد خود بیرون بیاورید و آن را روی تخت خود یا یک سطح مناسب قرار دهید. این به شما کمک می کند دقیقاً همه لباس های خود را که دارید ببینید و مرتب کردن لباس ها را  برای شما خیلی آسان تر می کند.



2. شروع به مرتب کردن لباس های خود کنید.

هنگامی که همه چیز را از کمد لباس خود خارج کردید، وقت آن است که لباس های خود را مرتب کنید. پیشنهاد می کنیم  لباس های خود را به 3 دسته تقسیم و جدا سازی کنید. 1. لباس هایی که واقعا می پوشید و از آن ها استفاده می کنید را نگه دارید. 2. می توانید یکسری از لباس هایی که دیگر از آن ها استفاده نمی کنید اما با قیمت بالایی خریداری کرده اید را به  مغازه های که لباس های دسته دوم خریداری می کنند بفروشید. 3. در نهایت لباس هایی که مدت طولانی است از آن ها استفاده نکرده اید و دیگر قصد ندارید آن ها را بپوشید را به افراد نیازمند یا مراکز خیریه اهدا کنید.
 

3.  لباس های خود را به طور مرتب دسته بندی کنید.

حالا که لباس‌هایتان را مرتب کرده‌اید، وقت آن است که آن ها را به طور مرتب دسته بندی کنید. یعنی این که همه شلوارهای خود را جدا ، پیراهن ها را جدا و برای مابقی لباس ها هم این کار را انجام دهید ، این کار باعث می شود لباسی که دنبالش هستید را راحت تر پیدا کنید.



4. از ابزارهای کاربردی حتما استفاده کنید.

برای مرتب نگه داشتن کمد لباس خود، حتما از ابزار هایی که به شما کمک می کند تا کمد لباس نظم بیشتری پیدا کند استفاده کنید که این کار باعث می شود فضای بیشتری هم پیدا کنید و از کمد خود به نحو احسن استفاده کنید. از چوب لباسی و جا کفشی داشبوردی گرفته تا جداکننده ها و شلف ها ، به شما کمک می‌کنند فضای کمدتان را به حداکثر برسانید و لباس‌هایتان را مرتب تر نگه دارید.


5. از فضای عمودی کمد لباس استفاده کنید.

وقتی صحبت از چیدمان کمد لباس می شود، استفاده از تمام فضای آن، از جمله فضای عمودی بسیار مهم است. برای آویزان کردن کیف، روسری یا کمربند می توانید از چوبکار پشت در کمد خود استفاده کنید. همچنین می توانید از آویزها برای نگهداری لباس های مجلسی هم استفاده کنید.

6. مرتب کردن لباس ها بر اساس رنگ

یکی دیگر از نکات مفید برای چیدمان کمد لباس ، مرتب کردن لباس بر اساس رنگ است. لباس های خود بر اساس رنگ دسته بندی کنید. ممکن است این کار خیلی کوچک باشد و شمارا خسته کند اما وقتی که به دنبال یک لباس خاص هستید به راحتی می توانید آن را پیدا کنید و آن را بپوشید.

7. فقط لباس های فصل را نگه داری کنید.

برای اینکه از کمد لباس خود حداکثر استفاده را ببرید و آن را مرتب نگه دارید، تنها لباس هایی که مناسب فصلی که در آن هستید را نگه داری کنید و مابقی لباس هارا که در این فصل استفاده چندانی ندارد را در یک مکان  جداگانه به طور مرتب نگه دارید.




در پایان این مقاله ، مرتب کردن کمد لباس شما نباید یک چالش  خسته کننده برای شما باشد و به طور کامل و با ترفند های بسیار آسان پاسخ این سوال که " چگونه کمد لباس را مرتب کنیم " را دریافت می کنید. با رعایت این 7 نکته و راهکار برای چیدمان کمد لباس، می توانید کمدی کاربردی ، منعطف و با فضای استفاد زیادی داشته باشید. با کمی تلاش و چیدمان هوشمند، می توانید از یک کمد لباس مرتب و با چیدمان جذاب و منظم لذت ببرید.