سایز مدیوم برای چه افرادی است؟

برای اینکه بخواهید استایل زیبا و مناسبی داشته باشید لازم است سایز مناسبی برای لباس هایتان انتخاب کنید برخی افراد گاهی لباس هایی می پوشند که یا خیلی برایشان تنگ و یا خیلی گشاد است و متناسب هیکل و اندامشان نیست. یکی از جاهایی که ندانستن سایز ممکن است برای شما مشکل ایجاد کند مغازه هایی هستند که امکان پرو لباس ندارند. در اینجا ما به شما میگوییم که چگونه سایز مناسب خود را بدانید و اینکه سایز مدیوم مناسب چه افرادی است؟ پس با ما همراه باشید.

سایز مدیوم مناسب چه افرادی است

آیا سایز مناسب خود را می دانید؟ یکی از مواردی که در انتخاب لباس مطرح است، داشتن اطلاعات کافی در مورد سایز و اندازه لباس می باشد. اطلاع از سایز و اندازه دقیق مهم ترین و الزامی ترین مورد برای انتخاب لباس می باشد، به گونه ای که لباس شما نه به تن تان زار بزند و نه آنقدر تنگ باشد که احساس راحتی نداشته باشید. اگر لباسی که بر تن دارید به تن تان بشیند و سایز واقعی شما باشد نه تنها زیبایی شما را ارتقا می دهد بلکه اندام شما را متناسب و بی نقص نشان می دهد. در نتیجه دانستن سایز درست برای زیبا به نظر رسیدن خیلی مهم است.

سایز مدیوم یکی از رایج ترین و پرکاربردترین سایزهای لباس است و معمولا در لباس فروشی ها سایز مدیوم خیلی زود به فروش می رسد. حالا سوال اینجاست که سایز مدیوم یعنی چه و مناسب چه سایز و چه افرادی می شود؟

سایز مدیوم چگونه تعیین می شود

بهتر است بدانید که اندازه گیری و سایزبندی لباس در کشور های جهان متفاوت است و به چند طریق سیستم امریکایی، اروپایی، انگلیسی، ژاپنی، آلمانی و ایتالیایی صورت می گیرد. به گونه ای که سایز و اندازه ی هر لباس در سیستم های مختلف با اعداد متفاوت تگ می خورد. مثلا پیراهن مدیوم که طبق سیستم اروپا سایز 38 است، در آمریکا به دو صورت 8 و 10 نمایش داده می شود. سیستم سایز بندی در ایران شبیه سیستم سایز بندی اروپا می باشد.

شرایط اندازه گیری سایز درست

برای اینکه مطمعن شوید سایزتان را درست محاسبه کرده اید باید چند مورد را رعایت کرده باشید:

  • از متر استاندارد استفاد کنید
  • حتما یک لباس نازک بر تن داشته باشید
  • قبل از اندازه گیری غذا و اب زیاد نخورید که سایز شما تغییر پیدا کند
  • حتما هنگام اندازه گیری صاف بایستید قوز نکنید. به گونه ای که شانه ها به عقب، گردن صاف و کمر در راستای بدن شما باشد.

جدول راهنمای سایز

در جدول زیر سایز های ایرانی و اروپایی و کد های مربوط به هر کدام نشان داده شده است. بر اساس این جدول سایز مدیوم در کشور ایران مناسب افراد با سایز 38 می باشد.
سایز های استاندارد را بشناسید

لازم است که با اندازه ها و سایز های استاندارد در کشورهای مختلف آشنا شوید و بدانید برندهای شناخته شده از چه سیستم اندازه گیری استفاده می کنند تا اگر تصمیم به مسافرت به کشور های دیگر داشتید در هنگام خرید لباس به مشکل نخورید. در زیر ما یک جدول راهنمای سایز در کشور های مختلف را برای شما گذاشته ایم تا بیشتر با سیستم اندازه گیری های مختلف کشور های جهان اشنا شوید و بدانید در این کشورها سایز مدیوم مناسب چه افرادی است.

سایز مدیوم یا لارج

برخی افراد ممکن است به دلیل اضافه وزن، یک سایز مشخص نداشته باشند به معنی دیگر اینکه سایز بالاتنه آنها با سایز پایین تنه متفاوت باشد. در چنین شرایطی ممکن است سایز بالاتنه آنها مدیوم باشد اما در قسمت پایین تنه لباس اندازه آنها نباشد. در چنین شرایطی انتخاب لباس ایده آل برای شما دشوار می شود. این مورد به خصوص در مورد کت و دامن بانوان و کت و شلوار آقایان و یا لباس های اُوِرال بیشتر مشکل ایجاد می کند. بهترین کار در این مواقع داشتن یک رژیم غذایی مناسب و ورزش است تا بتوانید به سایز مناسب خود برسید.