طریقه شستن لباس تاناکورا

لباس های تاناکورا یک جایگزین عالی برای خرید لباس های جدید هستند. نه تنها با خرید لباس های تاناکورا در هزینه خود صرفه جویی می کنید، بلکه ممکن است بتوانید با خرید آنها در امور خیریه مشارکت کنید. با این حال، یکی از جنبه های منفی لباس های فروشگاه تاناکورا این است که اغلب هنگام خرید کثیف اند یا بو می دهند و به این دلیل است که آنها اغلب در کمد دیواری یا کشویی در خانه شخصی بدون استفاده بوده اند. علاوه بر این، آنها احتمالاً مدتی در فروشگاه بوده اند. خوشبختانه، با کمی دانش و زمان، می توانید لباس های دست دوم را تمیز کنید. همراه ما باشید تا با نحوه شستن لباس تاناکورا آشنا شوید.

نحوه شستن لباسهای تاناکورا

اگر قصد پوشیدن لباس های تاناکورا را دارید، برای تمیز کردن لباسهای تاناکورا به نکات زیر توجه کنید:

آماده سازی لباس تاناکورا برای تمیز کردن

یکی از اولین کارهایی که هنگام تمیز کردن لباس های تاناکورا باید انجام دهید جستجوی جیب ها است. این مهم است، زیرا ممکن است مالکان قبلی اقلامی را در جیب خود جا گذاشته باشند. چنین وسایلی، اگر در جیب بمانند، می توانند هنگام شستشوی لباس جدید شما آسیب ببینند. جیب ها را به طرف بیرون بچرخانید تا بدانید آیا آن لباس را قبلاً گشته اید یا خیر.

برای شستن لباس تاناکورا آنرا به دقت بررسی کنید

پس از جستجوی جیب ها، باید وقت بگذارید تا لباس را با دقت بررسی کنید. بررسی لباس های تاناکورا مهم است، زیرا بسته به نو یا کهنه بودن آنها، ممکن است لازم باشد اقدامات خاصی را برای محافظت از آنها انجام دهید. هنگام بررسی لباس های دست دوم شما باید به چند نکته توجه کنید:

  • لکه هایی که باید از بین بروند.
  • پارگی هایی که نیاز به ترمیم دارد.
  • پارچه فرسوده که باید وصله یا تعویض شود.
  • پارچه ظریف که نیاز به مراقبت دارد.

بیشتر بخوانید: طریقه پاك كردن لكه چسب از روي لباس

برچسب مراقبت از لباس را بخوانید

قبل از هر اقدامی برای تمیز کردن لباس، باید برچسب های مراقبت را با دقت بخوانید. برچسب های مراقبت تقریباً بر روی تمام لباس های تولید شده وجود دارند و دستورالعمل هایی برای نحوه تمیز کردن و مراقبت از لباس ارائه می دهد.
هنگام مشاهده برچسب های مراقبت، دستورالعمل هایی در مورد دمای آب مورد نیاز برای شستن لباس ها، دستورالعمل های خشک کردن لباس ها، دستورالعمل های سفید کننده لباس های فروشگاه صرفه جویی و دستورالعمل های نحوه اتو کردن لباس ها را مطالعه کنید.

لباس های خود را مرتب کنید

بر اساس برچسب های مراقبت و سایر عوامل ، شما باید لباس های خود را مرتب کنید. با مرتب کردن لباس های خود ، مطمئن می شوید که لباس ها به درستی شسته و خشک شده اند. مثلا مرتب سازی بر اساس رنگ. مرتب سازی بر اساس پارچه. پارچه های مختلف ، مانند پنبه ، باید با هم شسته شوند.

  • لباس های خود را با آب یا دمای مناسب بشویید. بسته به جنس و نوع پارچه لباس ها، برای شستن آنها باید از دمای مناسب آب استفاده کنید. اگر این کار را نکنید، ممکن است لباس ها آب بروند یا به آنها آسیب برسانید.
  • لباسهای پنبه ای را با آب سرد بشویید، زیرا آب گرم ممکن است آنها را کوچک کند.
  • پارچه های رنگی را در آب سرد بشویید، زیرا آب داغ ممکن است باعث شود که آنها رنگ بدهند. پارچه های مصنوعی را می توانید در آب گرم بشویید.
  • لباس های خود را خشک کنید. پس از شستن لباس ها، باید آنها را خشک کنید.
  • موادی را که در حال تجزیه شدن هستند جایگزین کنید. یکی دیگر از عناصر مهم تمیز کردن لباس های تاناکورا ، جایگزینی قسمت هایی از لباس جدید شما است که معیوب است یا از هم پاشیده می شود. با تعویض قطعات مشکل دار، به بازسازی لباس های خود کمک می کنید ، از تمیز بودن و ظاهر جدید آنها مطمئن می شوید و عمر آنها را افزایش می دهید.
  • هرگونه دکمه یا روبان که لکه دار یا پاره شده است را بردارید. وصله یا دوختن پارگیها را انجام دهید. درزهای پاره شده و هر قسمت دیگری که نیاز به تعمیر دارد را تزیین کنید.
  • لباس های خود را به طور مناسب نگهداری کنید. با نگهداری مناسب آنها را تمیز نگه دارید و از ایجاد بوی جدید جلوگیری کنید. لباس ها را در کمد خود آویزان کنید.
  • یک خوشبو کننده در کمد خود قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که کمد شما خنک است و رطوبت کمی دارد. داشتن یک کمد خنک با رطوبت کم از رشد کپک و کپک جلوگیری کرده و خراب شدن لباس های شما را کند می کند.
چرا لباسها پس از شستشو بو میدهند

شستشوی لباس تاناکورا برای از بین بردن بوی بد

جوش شیرین

برای از بین بردن بوی بد لباس های تاناکورا، جوش شیرین را روی لباس خود بپاشید و بگذارید چند ساعت قبل از شستشو بماند. ترجیحا لباس ها را به سمت بیرون برگردانید، آنها را روی حوله ای روی زمین بگذارید و سپس از هر طرف مقداری جوش شیرین روی آنها بپاشید.

سرکه

1/2 فنجان سرکه را به چرخه شستشو لباس های خود اضافه کنید، یا مواد شوینده خود را کاملاً با سرکه عوض کرده و طبق معمول (در هر دمای آب) بشویید. سرکه نه تنها بوی بد را از بین می برد و لباس ها را تازه می کند، بلکه به طور طبیعی آنها را بدون باقی گذاشتن هیچ گونه بقایایی نرم می کند. فقط مطمئن شوید که از سرکه سفید مقطر (نوع شفاف آن برخلاف سرکه سیب که قهوه ای روشن است و می تواند لکه دار شود) استفاده کنید. (این روش برای پارچه های محکم و ظریف بسیار مناسب است. هنگام شستن ظرافت ها با دست ، حدود 1 یا 2 قاشق غذاخوری استفاده کنید.)

موارد دیگر

از زغال فعال استفاده کنید. پارچه های خود را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و کیسه را در ظروف پلاستیکی محکم با هوا و زغال فعال قرار دهید. زغال بوی لباس را از بین می برد.
لباسهای تاناکورا را بخار بدهید. بخار دادن لباس ها ممکن است به از بین بردن بوهای قدیمی یا رایحه های بد کمک کند.