اورشرت دخترانه با چه مانتویی ست می شود | بالاپوش دخترانه شیک رو با چی بپوشیم؟

اورشرت دخترانه نوعی پوشش است که جدیدا میان بانوان مد شده است. اورشرت را می توانید در طرح ها و رنگ های مختلفی در بازار پیدا کنید. این پوشش در اصل نوعی پوشش رویی برای ایجاد استایل خاص است.بنابراین برای استفاده از این پوشش باید نکاتی را مد نظر داشته باشید، تا شیک پوش و جذاب به نظر برسید. ما در این مقاله برای شما چگونگی ست کردن اورشرت دخترانه با مانتوی مناسب را ارائه داده ایم. اگر این سوال در ذهن شما نقش بسته که بالاپوش دخترانه شیک خود را با چه لباسی بپوشید،  لطفا تا انتها با ما همراه باشید.


بیشتر بخوانید | بارانی بلند زنانه را با چه لباسی ست کنیم؟

اورشرت دخترانه با چه مانتویی ست می شود | بالاپوش دخترانه شیک رو با چی بپوشیم؟

اورشرت در اصل به معنای رو پیراهنی است. اما به طور کلی نمی توان واژه خاصی را برای تعریف اورشرت استفاده کرد. مثلا می توانیم بگوییم، اورشرت نوعی کت سبک است یا یک پیراهن جلو باز که معمولا یقه و جیب دارد.

جنس این پوشش اغلب از یک نوع پارچه پشمی است. اورشرت ها برای فصل های سرد سال مانند پاییز و زمستان مناسب هستند. همچنین برای زمانی که به یک لباس گرم نیاز دارید، اورشرت می تواند برای شما بسیار مناسب باشد. اورشرت ها انواع مختلفی دارند و محبوب ترین آنها عبارتند از:

اورشرت کبریتی بلند

این مدل اورشرت می تواند جایگزین مناسبی به عنوان مانتو در فصل پاییز باشد. جنس این اورشرت معمولا ضخیم است و جیب های بزرگی در قسمت جلو دارند. برای ست کردن این اورشرت ها شما می توانید از یک مانتو کوتاه برای زیر این پوشش استفاده کنید. شما می توانید با یک شلوار زاپ دار در قسمت زانو و با پوشیدن یک کفش اسپرت استایل خود را کامل کنید.

اورشرت چند رنگ پارچه کبریتی

این مدل از اورشرت یکی از طرح های خلاقانه است که تکه های مختلفی از پارچه های کبریتی در کنار هم طراحی شده است. این مدل از اورشرت در دو سایز بلند و کوتاه تولید می شود. مدل بلند این اورشرت نیز مانند مدل ساده اورشرت کبریتی با یک مانتو کوتاه به خوبی ست می شود.

فقط باید دقت داشته باشید که در این مدل از اورشرت به دلیل استفاده از رنگ های مختلف، بهتر است مانتوی شما تک رنگ باشد. اما برای مدل کوتاه این اورشرت شما می توانید از مانتوهای بلند جلو بسته دارای طرح ساده استفاده کنید.

 البته چون بلندی این مدل اورشرت پایین تر از کمر شماست و پشت شما را می پوشاند، بهتر است مانتوی انتخابی شما خیلی بلند نباشد. برای تکمیل استایل خود می توانید از یک شلوار راسته یا یک شلوار جین و یک جفت کفش دخترانه تخت استفاده کنید.

اورشرت های چهارخانه

اورشرت های چهارخانه، اغلب شبیه پیراهن های مردانه هستند. این مدل از اورشرت ها بین دختران و پسران جوان بسیار محبوبیت دارد. دختران اغلب این اورشرت ها را با یک تی شرت کوتاه یا یک مانتو ساده که مقداری از این اورشرت ها بلندتر هستند، ست می کنند.

این اورشرت ها به دلیل بافت خاص برای استایل پاییزه بسیار مناسب هستند. برای این مدل از اورشرت ها شما می توانید از شلوارهای جینی استفاده کنید که مقداری کوتاه است. سپس با یک جفت کفش اسپرت ساق دار، می توانید استایل خود را تکمیل کنید.

اورشرت کبریتی کوتاه

اورشرت کبریتی کوتاه را می توان با یک مانتوی کوتاه یا یک مانتوی بلند جلو باز ساده، به خوبی ست کرد. برای این مدل از اورشرت، نباید از مانتوهای طرح دار، فانتزی یا مجلسی استفاده کرد.

همچنین شما می توانید از مانتوهای رنگی، نیز استفاده کنید. فقط باید به رنگ اورشرت خود توجه داشته باشید. برای اورشرت های چند رنگ کوتاه می توانید از مانتوی تک رنگ ساده، راسته و یک شلوار جین کشی و یک جفت کتانی سفید استفاده کنید.

نکات مهم هنگام استفاده از اورشرت دخترانه

شما به راحتی می توانید اورشرت های خود را با شلوارها و مانتوهای مختلفی ست کنید. برای شیک پوش و جذاب بودن، باید به نکاتی توجه داشته باشید. این نکات عبارتند از:

سایز مناسب

اورشرت دخترانه ظریف تر از اورشرت های مردانه است. اورشرت های دخترانه معمولا سایز بندی متفاوتی دارند، زیرا این لباس ها باید مقداری بزرگتر از سایز اصلی شما باشند و از طرفی نباید اندام شما درون آنها گم شود. برای انتخاب سایز مناسب اورشرت باید بسیار دقت کنید.

طول آستین این نوع لباس، نباید بیشتر از مچ دست باشد و آستین لباسی که زیر اورشرت می پوشید نیز نباید مشخص شود. برای اینکه مطمئن شوید که اورشرت اندازه شماست یا نه، دکمه های اورشرت را کامل ببندید آنگاه متوجه می شوید که این لباس برای شما مناسب است یا باید سایز دیگری را انتخاب کنید.

جنس مناسب

اورشرت هایی که از جنس نایلون، کتان و نخ تولید می شوند، طرفداران بیشتری دارند. زیرا این اورشرت ها سبک تر هستند و احساس راحتی بیشتری به شما می دهند. از طرفی خانم ها مجبورند این لباس ها را به همراه لباس های دیگر بپوشند، بنابراین هر چقدر این اورشرت ها سبک تر و راحت تر باشند برای آنها انتخاب بهتری خواهد بود.

طرح مناسب

هنگام انتخاب اورشرت باید به طرح های آن نیز توجه کنید. برای انتخاب اورشرت دخترانه چهارخانه شما باید یک لباس با طرح ساده و تک رنگ برای زیر این اورشرت انتخاب کنید. اگر برای اورشرت چهارخانه یک لباس طرح دار و رنگی بپوشید، استایل بسیار شلخته و نامناسبی پیدا خواهید کرد. بنابراین لازم است که به طرح و رنگ لباس های خود بسیار دقت داشته باشید.

ترکیب مناسب

شما می توانید اورشرت خود را با یک هودی نسبتا بلند نیز ست کنید. این استایل برای یک دورهمی دوستانه و مهمانی ها بسیار مناسب است. همچنین می توانید از یک بلوز ساده دخترانه و یا یک تی شرت نیز استفاده کنید. شما همچنین می توانید برای تکمیل استایل خود از یک جفت کفش کتانی سفید، یک شال پاستیلی ساده، یک شلوار جین زاپ دار رنگ روشن و یک کیف دستی ساده استفاده کنید.

امروزه اورشرت در میان جوانان بسیار پرطرفدار شده است. شما می توانید این پوشش را با مانتو و شلوارهای بسیار زیادی به خوبی ست کنید. در این بین اورشرت های چهارخانه محبوبیت بیشتری دارند. شما با توجه به نکات بالا می توانید استایل بسیار شیکی را برای خود ایجاد کنید. امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید.