انواع مدل لباس بافت مردانه مناسب پاییز

انواع مدل لباس بافت مردانه مناسب پاییز

پاییز یکی از بهترین فصل‌ها برای استایل کردن آقایان است. در این فصل انواع لباس بافت مردانه وارد بازار می‌شود و همه مردان می‌توانند با انتخابی درست از میان آن‌ها زیباترین ست‌ها را برای خود تدارک ببینند. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع مدل لباس بافت مردانه مناسب پاییز بپردازیم، تا آقایان بتوانند از مطالب موجود در این مقاله برای بهتر کردن استایل خود در این فصل استفاده کنند.

بررسی انواع مدل لباس بافت مردانه مناسب پاییز

بافت‌های مردانه انواع مختلفی دارند که آقایان می‌توانند در استایل‌های پاییزه خود از آن‌ها استفاده کنند. در ادامه انواع این لباس‌های بافت را نام می‌بریم.

پلیور یقه‌گرد ساده

ساده‌ترین نوع لباس بافت مردانه، پلیور یقه گرد ساده است. این دسته از لباس‌ها طرح کاملا مینیمالی دارند؛ از این رو می‌توان از آن‌ها در موقعیت‌های مختلفی استفاده کرد. تفاوتی ندارد قصد رفتن به محیط کار را داشته باشید یا یک میهمانی کاملا رسمی، درهرحال پلیورهای یقه گرد می‌توانند با انتخاب درست، استایل مردان را در پاییز منحصربه‌فرد کنند. پلیورهای رنگ خنثی مانند خاکستری یا مشکی با اغلب استایل‌ها سازگارند.

پلیور یقه اسکی

یکی دیگر از انواع مدل لباس بافت مردانه مناسب پاییز، پلیور یقه اسکی است. این نوع پلیورهای مردانه نیز به استایل آقایان زیبایی می‌بخشند؛ البته به شرط اینکه افراد با نحوه ست کردن آن‌ها آشنایی داشته باشند. این نوع از لباس‌های بافت مردانه گرمای بیشتری هم از مدل یقه گرد دارند؛ از این رو برای زمستان هم مناسب‌اند. پیشنهاد ما این است از این نوع پلیور برای استایل‌های کژوال استفاده کنید؛ برای مثال می‌توانید یک پلیور یقه اسکی شتری یا سرمه‌ای را با یک کت ضخیم خاکستری، شلوار جین و بوت سنگین ست کنید. همچنین اگر می‌خواهید برای موقعیت‌های رسمی از این نوع بافت مردانه استفاده کنید، باید از مدل‌های ساده و سبک آن بهره ببرید.

پلیور یقه هفت مردانه

یکی از شیک‌ترین و پرطرفدارترین انواع مدل لباس بافت مردانه مناسب پاییز، پلیور یقه هفت است. استفاده از این نوع از بافت‌ها به تنهایی کار درستی نیست؛ زیرا لازم است در زیر آن‌ها یک پیراهن مردانه هم بپوشید. اگر پلیور شما طرح و رنگ ساده‌ای داشت؛ بهتر است پیراهن مردانه شلوغ‌تر باشد و اگر پلیورتان طرح و رنگ شلوغی دارد از پیراهن مردانه ساده‌تر برای آن استفاده کنید. البته ترکیب رنگی بافت یقه هفت و پیراهن نیز مهم است. رنگ‌ تیره این نوع بافت‌ها (مانند مشکی و سرمه‌ای) مناسب موقعیت‌های رسمی است؛ اما اگر می‌خواهید از آن‌ها در استایل روزمره استفاده کنید، رنگ‌های روشن‌تر مانند قرمز و صورتی را برگزینید.

جلیقه بافت

نوع دیگری از لباس‌های محبوب پاییزی مردانه، جلیقه‌های بافت هستند. این دسته از لباس‌ها، طراحی گوناگونی دارند و از گذشته تا به امروز نیز مورد استفاده قرار می‌گرفتند. جلیقه‌های مردانه برای کسانی مناسب‌اند که به استایل‌های کلاسیک و سنتی علاقه زیادی دارند؛ البته با کمی خلاقیت می‌توانید آن‌ها را در استایل‌های رسمی و کژوال هم به کار ببرید؛ اما برای این مورد لازم است کمی با رنگ‌ها و اصول ست کردن لباس‌ها آشنا باشید. در غیراینصورت، ممکن است با ست‌های اشتباه تاثیر بسیار منفی بر استایل خود بگذارید.

برای نمونه یک استایل رسمی با جلیقه بافت مردانه می‌تواند شامل کت و شلوار رسمی و جلیقه تیره رنگ باشد. انتخاب کتی اسپرت هم برای این استایل مناسب است؛ اما رنگ‌های آن‌ها باید با یکدیگر توازن داشته باشند.


ژاکت مردانه

ژاکت‌های مردانه لباسی شبیه به سویشرت‌ها هستند. این نوع از بافت‌های مردانه اغلب زیپ دارند؛ از این رو استفاده از آن‌ها بسیار ساده‌تر است. بعضی از آن‌ها نیز به جای زیپ، با دکمه دوخته شده‌اند. انتخاب هریک از این دو مدل به سلیقه و استایل هر فردی وابسته است.

مطلب پیشنهادی: راهنمای کامل خرید شلوار جین مردانه | چه شلوار لی به ما میاد؟

نحوه نگه‌داری و شسشت‌و‌شو انواع مدل لباس بافت مردانه مناسب پاییز

شست‌وشو و نگهداری از بافت‌های مردانه کار ساده‌ای نیست؛ زیرا این دست از لبا‌س‌ها جنس آسیب‌پذیری دارند و در اثر نگهداری اشتباه به سادگی و حتی با یکبار شست‌وشو خراب می‌شوند. نکته اولی که درباره شست‌وشوی این دست از لباس‌ها باید بدانید این است که به طور کلی نیازی به تمیزکردن فراوان ندارند. خوشبختانه اغلب آن‌ها با خاصیت تنظیم دما و خودتمیزشوندگی تولید شده‌اند؛ از این رو تنها با تکاندن و قرار دادن آن‌ها در فضای آزاد پاک می‌شوند.

با این وجود اگر لازم است لباس خود را بشویید، باید این کار را با دست و ماده شوینده انجام دهید. از قرار دادن انواع مدل لباس بافت مردانه مناسب پاییز در ماشین لباسشویی خودداری کنید. نکته دیگر اینکه از ماده‌ شوینده مناسب لباس‌های ظریف برای آن‌ها استفاده کنید. همچنین پیش از آب‌کشی کامل، ده دقیقه آن‌ها را در آب بخیسانید.

برای نگهداری این دست از لباس‌ها، بهتر است یک کشوی اختصاصی را برای آن‌ها در نظر بگیرید تا آسیبی نبینند. همچنین لازم است هرچند وقت یکبار بافت مردانه خود را تکان دهید، تا از نبود حشره در داخلشان مطمئن شوید.

چند نکته مهم برای استایل کردن لباس‌های بافت مردانه

  • توصیه می‌کنیم اغلب لباس‌های بافت خود را با رنگ‌های خنثی تهیه کنید؛ به این صورت می‌توانید آن‌ها را با لباس‌های بیشتری ست کنید.
  • پلیورهای مردانه، تنها برای پدربزرگ‌ها نیستند؛ با کمی خلاقیت می‌توانید این نوع بافت را نیز در استایل خود جا دهید.
  • اگر گرمایی هستید، از خرید بافت‌های بسیار ضخیم استفاده نکنید.
  • طراحی انواع مدل لباس بافت مردانه مناسب پاییز نیز بسیار مهم است؛ پس در این مورد نیز توجه کافی به خرج بدهید.
  • سایز لباس را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که کمی بازتر از حد معمول باشد.
  • در زیر لباس‌های بافت خود، یک لباس زیر هم بپوشید تا گرم‌تر باقی بمانید. این موضوع از بروز حساسیت پوستی نیز جلوگیری می‌کند.
  • همیشه سعی کنید با استایل بافت خود، چند اکسسوری هماهنگ هم داشته باشید. عینک مردانه یا کیف‌های چرم بعضی از این اکسسوری‌های جذاب محسوب می‌شوند.
  • شما می‌توانید به‌ راحتی لباس بافت خود را با همسرتان را نیز ست کنید.
  • سبک لباس‌های بافت مردانه در محیط‌های رسمی و دوستانه با یکدیگر متفاوت است؛ پس همیشه در زمان انتخاب نوع باف به این موضوع توجه داشته باشید.
  • کمی ریسک‌پذیر باشید و با استایل‌های متفاوت، ظاهر خود را شیک و جذاب کنید.
  • برای خشک کردن لباس‌های بافت، ابتدا اجازه دهید آب داخلشان به‌طور کامل کشیده شود و بعد آن را روی آویز پهن کنید.