شلوار بگ استایل چیست
Views 4,373 بازدید
Calendar icon 3 سال پیش

شلوار بگ استایل چیست

شلوار بگ استایل چیست

ممکن است از پوشیدن شلوارهای تنگ و چسبان خسته شده باشید و ترجیح دهید شلوار راحت تر و آزادتری را امتحان کنید. شلوار های بگ زنانه از گذشته وجود داشته اند و امروزه دوباره در عرصه مد مورد استقبال قرار گرفته اند. این نوع شلوار برای افرادی که به استایل های کژوال علاقه مند هستند، بسیار مناسب است و با توجه به تنوعی که دارد می توانید در فصول مختلف از آن استفاده کنید. در این مطلب معرفی شلوار بگ استایل می پردازیم.

معرفی شلوار بگ استایل

بگ استایل به شلواری گفته می شود که از بالا تا پایین گشاد است و در انگلیسی با نام baggy pants شناخته می شود. ایده اولیه شلوارهای بگ به دهه 80 میلادی در انگلیس برمی گردد که دارای جیب های زیادی بود. این شلوار از طرح کیسه گرفته شده و کمر آنها با کش محکم می شود.

جالب است بدانید که برخی نیز خاستگاه شلوار بگ استایل را از سوی سیاه پوستان آمریکایی می‌ دانند. زیرا بعلت خسته شدن از تبعیض نژادی، با پوشیدن این شلوارها بدنبال بزرگتر نشان دادن قدرت خود در بین آمریکایی های سفید پوست بودند.

شلوار بگ استایل به دلیل آزاد بودن، فرم پای شما را نشان نمی‌ دهد و برای افراد خیلی لاغر یا خیلی چاق که می خواهند متناسب دیده شوند، بسیار مناسب است. پس تصور نکنید که به دلیل داشتن اضافه وزن نمی‌ توانید شلوار‌‌‌‌ بگ استایل بپوشید.



شلوار بگ با جنس های مختلفی تهیه می شود و در فصل تابستان و زمستان مورد استفاده قرار می گیرد. این شلوار علاوه بر استایل کژوال و راحتی برای مهمانی ها و یا محیط های اداری نیز کاربرد دارد و در عین راحت و آزاد بودن، با ان ظاهری بسیار مرتب و شیک خواهید داشت.

ست کردن شلوار بگی 

شلوار بگی بیشتر برای استایل های خیابانی و کژوال کاربرد دارد اما در انواع استایل راحت، استایل رسمی با کفش پاشنه بلند و لباس های مجلسی، استایل هنری و ... نیز کاربرد دارد. تنها باید به جنس و رنگ و هماهنگی شلوار بگ با استایلتان توجه داشته باشید.

  • برای یک استایل کژوال می توانید شلوار بگی را با یک تاپ نیم تنه و کتانی و یا صندل و کالج بپوشید. در زمستان نیز می توانید شلوار بگی را با هودی یا لباس بافتنی گشاد ترکیب کنید.
  • در استایل رسمی می توانید شلوار بگی را با بوت یا کفش های پاشنه بلند و کت های شیک ست کنید و در استایل هنری برای ست کردن شلوار بگی می توانید رنگ های شاد تر و جنس جین آنرا امتحان کنید.
  • اگر نمی خواهید شلخته به نظر برسید از شلوار هایی که گشادی آنها کمتر باشد، استفاده کنید. همچنین می توانید یک کمربند باریک روی شلوار بگ خود ببندید.
  • اگر اندام لاغری دارید برای ست کردن شلوار بگی می توانید شلوار‌‌‌‌های روشن و طرح دار و زاپ دار را انتخاب کنید.
  • برای ست کردن با شلوار بگی سایر لباس های خود را ساده انتخاب کنید تا ظاهر شما شلوغ نشود.
  • از تا زدن شلوار بگ جدا خودداری نمایید.