سایز xs مناسب چه کسانی است
Views 25,872 بازدید
Calendar icon 3 سال پیش

سایز xs مناسب چه کسانی است

قاعدتا با دانستن اندازه سایز خود بهتر می توانید به فروشگاه پوشاک بروید و لباس مناسبی را انتخاب کنید. با این حال امروزه سایز پوشاک به اندازه ای گسترده است که یک فرد با هر سایزی می تواند برای خود لباسی مناسب انتخاب کند. XS ، S ، M ، L ، XL  از متداول ترین ابعادی هستند که به عنوان سایز لباس وجود دارند، علاوه بر اینها برای افرادی که تناسب نامتقارن، هیکل غیر معمول یا اضافه وزن دارند و یا برعکس، اندازه هایی فراتر از استاندارد مانند XXS ، XXL و موارد مشابه نیز وجود دارد. در ادامه با آی بولک همراه باشید تا با دانستن تعاریف دقیق از انواع سایز موجود در بازار بتوانید سایز مناسب خود را از طریق جدول راهنما ی انتخاب سایز بیابید و بتوانید به راحتی به خرید آنلاین بپردازید. (سایز xs مناسب چه کسانی است).

سایز بندی لباس

زیباترین پوشاک هم زمانی که سایز مناسب شما نباشند، به خوبی دیده نخواهند شد، بنابراین هنگام خرید و انتخاب لباس اولین نکته ای که باید به آن توجه نمود سایز لباس می باشد. مسئله‌ انتخاب سایز هنگامیکه قصد خرید اینترنی لباس دارید بیشتر اهمیت پیدا می کند.

زمانی که تولید انبوه پوشاک و لباس آغاز شد، سایز بندی برای انسان (تولید کننده و مصرف کننده) اهمیت یافت. نحوه‌ سایزبندی لباس‌ ها در هر کشوری با کشور دیگر متفاوت می باشد. استانداردهای هر ناحیه و کشوری برای سایزبندی پوشاک متفاوت است. حروف UK روی لباس ها این مسئله را به شما یادآور می‌شود که سایز لباس شما بر اساس استانداردهای لباس کشور انگلستان سنجیده می‌شود و EU و US به ترتیب استانداردهای سایزبندی اروپا و آمریکا را متذکر می شوند. در کشور ما معمولا سایز بندی پوشاک براساس استانداردهای اروپایی انجام می‌ شود و سایزها براساس این مقیاس با اعداد 38، 40، 42 و … شناخته می‌ شوند.

مقیاس های سایز بندی لباس 

مقیاس های متفاوتی در نقاط دنیا برای معرفی یک سایز استفاده می شود. اما مانند زبان های مختلف همه یک معنی دارند و قابل تعمیم به یکدیگر هستند. برای مثال سایز مدیوم در مقیاس یک کشور برابر با سایز 38 در مقیاس کشوری دیگر است. اندازه این دو سایز با هم برابر بوده و فقط نام آن ها متفاوت است. البته استاندارد های سایزبندی هم در نقاط مختلف دنیا تفاوت های کمی با هم دارند اما امروزه سازمان های جهانی در تلاشند تا استاندارد واحدی را برای سایز بندی در اختیار تولید کنندگان مختلف قرار دهند.

سایز استاندارد بین المللی پوشاک براساس حروف XXS، XS، S، M، L، XL و 2XL  و ... تعریف می‌ شوند. در جدول زیر مقیاس های سایز بندی لباس که در کشور های مختلف برای معرفی سایز پوشش های مختلف استفاده می شود را به شما معرفی کنیم.

اندازه گیری سایز درست لباس مستلزم چه نکاتی است

  • از یک متر استاندارد استفاده کنید.
  • بدون لباس باشید یا یک لباس نازک پوشیده باشید.
  • توجه داشته باشید که قبل از اندازه گیری به مقدار زیاد آب و غذا نخورید که در سایز شما تغییر ایجاد کند.
  • هنگام اندازه گیری قوز نکنید و صاف بایستید به طوریکه شانه ها به عقب باشد و گردن و کمر صاف باشد.