راهنمای خرید پلیور زنانه
Views 450 بازدید
Calendar icon 8 ماه پیش

راهنمای خرید پلیور زنانه

از ساحلی‌ترین نقطه اروپا تا نوک قله‌های هیمالیا در مرکز آسیا، مردمان در طول تاریخ همواره از نوعی لباس موسوم به پولیور استفاده می‌کردند. پولیور نوعی ژاکت بافتنی اما جلو بسته است که برای فصل‌های سرد سال مورد استفاده قرار می‌گیرد و مهم‌ترین خاصیت آن، حفظ حرارت بدن است. امروزه پولیور های زنانه در انواع مختلفی به بازار ارائه می‌شوند تا دست بانوان برای انتخاب پولیوری که موردعلاقه‌شان است باز باشد. 
این مقاله، راهنمای خرید پلیور زنانه را در اختیار شما قرار می‌دهیم و تمام معیارهایی که برای خرید پلیور باید به آن توجه کنید را یک به یک بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 

معیارهای انتخاب یک پلیور مناسب

اول از همه باید بدانیم اصلاً معیارهای اصلی خرید پلیور زنانه مناسب چیست و باید چه مواردی را بررسی کنیم. اول از همه، شما باید بدانید که پلیوری که قصد خرید آن را دارید، در کجا استفاده خواهید کرد. از میهمانی‌های رسمی تا قرارهای کاری و دورهمی های دوستانه، پلیورهای زنانه کاربرد دارند و در بازار انواع مختلفی با رنگ و طرح‌های مختلف وجود دارد که این نیاز شما را برآورده کند.
برای مثال اگر قصد دارید پلیوری تهیه کنید که در میهمانی‌های رسمی بپوشید یا در قرارهای کاری به تن کنید، باید توجه کنید که از پلیورهایی که طرح‌ها و رنگ‌های پیچیده و متنوع ارائه می‌دهند دوری کنید، چراکه شما را شخصی کمتر رسمی نشان می‌دهد و ممکن است در چشم دیگران در قالب شخصی جلوه کنید که رسمیت فضا را درک نمی‌کند.
انتخاب یک پلیور بلند، تک رنگ و بدون طرح می‌تواند بهترین انتخاب برای چنین موقعیت‌هایی باشد.
اما اگر به دنبال پلیوری هستید که بتوانید در دورهمی های دوستانه و یا اصلاً در خانه بپوشید، دست شما برای انتخاب بسیار باز است و بازار به شما گزینه‌های بی شماری داده. برای انتخاب یک پلیور خانگی، اولین موردی که باید به آن دقت کنید این است که جنس پلیور ضد حساسیت باشد و به بدن شما آسیب نرساند، چراکه شما قصد دارید این پلیور را برای مدت زمانی طولانی در خانه به تن کنید و در صورتی که جنس آن شما را دچار حساسیت کند، شما آن را استفاده نخواهید کرد.
مورد بعدی توجه به جنس پلیور است. امروزه پلیورها از جنس پشم، کشمیر، پلاستیک و انواع دیگر متریال ها تولید می‌شوند و هرکدام مزیت‌ها و معایب خودشان را دارند و شما باید بسته به نوع پوستتان و بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. پس از بررسی جنس پلیور، به سراغ نوع یقه و آستین‌ها بروید و ببینید که آیا نوع دوخت پلیور شما را راضی می‌کند یا نه، بعضی پلیورها تمام بالاتنه را می‌پوشانند و بعضی پلیورها در ناحیه شکم پوششی ارائه نمی‌دهند، پس توجه به این مورد که تا چه میزان سعی دارید حرارت را در بدن خود حفظ کنید یا تا چه میزان حاضرید در جهت مد حرکت کنید، بسیار مهم خواهد بود. 
آخرین مورد نیز، طرح و رنگ است. برای انتخاب یک پلیور، حتی اگر آن را در خانه می‌پوشید، باید بسیار به طرح و رنگ آن توجه کنید، چراکه حس خوب یک پلیور می‌تواند با انتخاب طرح و رنگی آگاهانه، دو چندان شود. بسته به سلیقهٔ شما، انتخاب‌هایتان متفاوت خواهد بود، اما پیشنهاد می‌کنیم از رنگ‌هایی استفاده کنید که در طول زمان دچار از مد افتادگی نمی‌شوند و از طرح‌هایی بهره ببرید که مدل‌های ساده و در عین حال ظریف دارند، چراکه طرح‌های عکس دار و شلوغ ممکن است بعد از مدتی دل شما را بزنند.

سایز پلیور

پلیورها در دو مدل جذب (فیت) و معمولی (آزاد) به بازار ارائه می‌شوند، به این علت که بانوانی که اندام ظریف‌تری دارند ترجیح می‌دهند مدل‌های فیت به تن کنند و بانوانی که قصد دارند در زیر پلیورِ خود لباس‌های دیگری نیز بپوشند، از مدل‌های معمولی. بسته به این که چه اندامی دارید، انتخاب پلیور فیت و معمولی برای شما حائز اهمیت خواهد بود و ما به طور کلی نمی‌توانیم توصیه‌ای کلی به شما کنیم که چه نوع دوختی از پلیور را تهیه کنید، اما در این جا راهنمایی جامع و کامل از پلیور مناسب هر اندام برای شما تهیه کرده‌ایم تا برای خرید پلیور مناسب اندامتان دچار مشکل نشوید:

  • خانم‌هایی که اندام ساعت شنی دارند، باید از پلیورهای سبک و چسبان استفاده کنند.
  • خانم‌هایی که اندام گلابی شکل دارند، باید از پلیورهای کوتاه‌تر استفاده کنند.
  • خانم‌هایی که اندامی به شکل سیب دارند، باید از پارچه‌های سبک‌تر با یقه‌های کار شده یا چشم گیرتر استفاده کنند. پلیورهای بلندتر با یقه هفت، ملوانی، یا دلبری برای این نوع اندام کاربرد و جلوه بهتری دارد.
  • خانم‌های بلند قامت و لاغر می‌توانند از پلیورهای کلفت با کمربند استفاده کنند تا به اندام آن‌ها کمی انحنا ببخشد.
  • خانم‌هایی که نیم تنه بلندی دارند باید از پلیورهای بافت کوتاه‌تر استفاده کنند.
  • خانم‌هایی که نیم تنه کوتاه و پاهای بلند دارند باید از پوشیدن لباس‌های کوتاه دوری کنند. پلیورِ بلند گزینه مناسب‌تری برای آن‌ها خواهد بود.

 

جنس پلیور زنانه

جنس پلیور از این جهت حائز اهمیت است که حساسیت‌زا نباشد و در حفظ گرما برای شما مفید عمل کند. نخ، پلی‌استر، پشم، کشمیر، الیاف مصنوعی و … موادی هستند که جنس پلیورها را تشکیل می‌دهند. جنس این لباس گرم و زمستانی از هر نوعی که باشد، داشتنِ چند ویژگی برای آن مهم است. قابلیت گرمایی مطلوب و عدم ایجاد حساسیت، خصوصاً زمانی که قصد ندارید چیزی زیر آن بپوشید، از جمله این امتیازات است.

بد نیست که به کش بافت بودن پایین پلیور و همین‌طور سرآستین‌های آن توجه کنید، با این خصوصیت سرما کم‌تر به داخل لباس نفوذ می‌کند و بیشتر هم به تن می‌نشیند. البته قابلیت شست و شوی آسان آن را نیز فراموش نکنید.

 

یقه پلیور زنانه

از دیگر موارد حائز اهمیت در خصوص خرید یک پلیور زنانه توجه به فرم یقه لباس است. مدل یقه این لباس گرم و شیک زمستانی می‌تواند اسکی، ایستاده، هفت، آرشال و یا گرد باشد. برای انتخاب نوع یقه باید نگاهی به اندازه گردن خود داشته باشید تا بهترین مدل را انتخاب کنید که در نهایت برای شما ایجاد آسودگی و احساس آرامش می‌کند. اگر دارای گردنی بلند هستید بهتر است از پلیورهای یقه گرد استفاده کنید، چراکه گردن شما کوتاه‌تر به نظر خواهد رسید. خانم‌هایی که گردنشان کوتاه است، با پوشیدن مدل یقه هفت می‌توانند گردن خود را بلندتر از آن چیزی که هست، نشان دهند.

 

بهترین برندهای پلیور زنانه

در صورتی که پیرو جریان مد هستید و یا می‌خواهید مطمئن شوید که پلیوری که خرید می‌کنید بهترین جنس بازار است، ما در اینجا برای شما بهترین برندهای تولید پلیور زنانه را معرفی می‌کنیم که در صورت علاقه مندی به جنس‌های وارداتی خارجی، می‌توانید انتخاب و خرید آن‌ها را نیز در ذهن داشته باشید.
برند Everlane در پاییز امسال بیشترین سهم تولید و فروش پلیور زنانه در بازار آمریکا را داشته و با اینکه صادرات محدودی به کشورهای آسیایی و حوزه خلیج فارس دارد، اما همچنان پیدا کردن تولیدات این شرکت در ایران ممکن است. انتخاب‌های بعدی شما می‌تواند شرکت‌های NAADAM و ELOQUII باشند.
شرکت NAADAM به پلیورهای کشمیری‌اش در جهان شناخته شده و همواره از اولین انتخاب‌های بانوان خوش پوش اروپایی است. برند ELOEUII نیز برندی است که به تولید لباس‌های اورسایز بانوان، مخصوصاً پلیورهای بافتنی می‌پردازد و قطعاً توجه به آن‌ها برای هر بانوی پلاس‌سایزی مهم خواهد بود. در نهایت نیز به سراغ برند آدیداس می‌رویم که برترین تولیدات حوزه پوشاک را به خود اختصاص داده و اجناس منحصربه‌فرد آن در ایران بیشتر در دسترس است.

 

انواع پلیور زنانه

پلیور زنانه در انواع مختلفی تولید می‌شوند که در اینجا به چندی از آن‌ها می‌پردازیم. اولین و شاید مشهورترین نوع آن، پلیور با یقه ضخیم است که بهترین عملکرد را در میان دیگر انواع پلیور به جهت حفظ حرارت بدن دارد. همچنین این پلیورها در ناحیه آستین‌های دست نیز ضخیم می‌شوند تا حرارت را در بدن حفظ کنند و عموماً در طرح‌های سه بعدی بافته می‌شوند تا زیبایی خود را نیز حفظ کنند.
بعد از آن نیز نوبت به پلیورهای معمولی می‌رسد که بافتی معمولی از جنس پشم و یا شیشه دارند و انواع رنگ و طرح آن در بازار موجود است و بیشترین استفاده را در میان بانوان دارند. از این نوع پلیور هم می‌توانید داخل خانه و هم خارج خانه استفاده کنید، چراکه علاوه بر اینکه جذاب هستند و به تن خوب می‌نشینند، در حفظ گرمای بدن کم کاری نمی‌کنند و بهترین انتخاب برای روزهای سرد فصل‌هایی مثل پاییز و زمستان هستند.
نوع بعدی نیز، پلیورهایی هستند که از جنس پلاستیک تهیه می‌شوند و جنس نازک‌تری دارند و بیشتری به عنوان یک لباس مکمل در میان دیگر لباس‌های پاییزی و زمستانی به کار می‌روند.

استایل با پلیور

در اینجا می‌آموزید که چگونه با انواع پلیور، یک استایل پاییزی و یا زمستانی زیبا ایجاد کنید. تصور بسیاری از بانوان در مورد پلیورهای زنانه تنها این است که بافت‌های بسیار گرمی هستند که بدن را در فصل زمستان بسیار گرم نگه می‌دارد. به طور معمول این پلیورها را روی تی شرت، بلوز، تاپ و … به تن می‌کنند. اما مناسب‌تر است زمانی که اقدام به انتخاب پلیور زنانه می‌کنید به این فکر کنید که می‌خواهید یک استایل بسیار زیبا را برای خود طراحی کنید. در این صورت انتخاب‌های شما به مراتب بهتر می‌شود.

 

ژاکت بافتنی روی پلیور

 از آنجایی که در فصول سرد هوای بیرون بسیار سردتر از محیط خانه است، برای گرم نگه داشتن خود از یک ژاکت بافتنی استفاده کنید. ژاکت مناسبی را بر روی پلیور خود به تن کنید. این مورد علاوه بر گرم کردن اندام شما به رسمی‌تر و زیباتر شدن استایل شما کمک شایانی می‌کند. طرح‌های سرخ پوستی و بومی که یادآور تقابل انسان و محیط طبیعی در فصل‌های سرد سال هستند می‌توانند انتخاب مناسبی برای ظاهر ژاکت بافتنی باشند.

 

 ساده باشید

 بعضی از بانوان تصور می‌کنند هرچقدر استایل آن‌ها شلوغ‌تر باشد به لاکچری تر و زیباتر شدن آنها کمک بیشتری می‌کند، در صورتی که اگر به بسیاری از مدل‌های بسیار زیبای جهان توجه کنیم، سادگی آشکاری در تمامی استایل آن‌ها وجود دارد. به طور کلی هرچقدر استایل شما ساده‌تر باشد، جذابیت استایل شما افزایش می‌یابد. سعی کنید از تعداد زیادی اکسسوری در استایل خود استفاده نکنید، چراکه این موضوع به هیچ عنوان به افزایش زیبایی شما کمک نخواهد کرد.

 

راهکاری برای شیک‌تر و لاکچری تر به نظر رسیدن

یکی از کارهایی که شما با آن می‌توانید استایل بسیار زیبایی را برای خود طراحی کنید، ترکیب شلوار چرم یا جین اسکینی مشکی با مواردی چون دکمه‌های طلایی و یا جزئیات طلایی است. این استایل بسیار درخشان بوده و زیبایی بسیار زیادی را در استایل شما به وجود می‌آورد.

 

 شومیز سفید رنگ

 یکی از استایل های زیبا و جالب توجه ترکیب شومیز سفید زیر پلیور یقه هفت است. اگر یقه شومیز سفید رنگ از زیر پلیور یقه هفت دیده شود، باعث زیبایی و جذابیت هر چه بیشتر استایل شما می‌شود.

 

گردنبند بلند با یک چکمهٔ خالخالی

 گردنبند بلند را به همراه یک چکمهٔ خال خالی ست کنید. ترکیب این دو یک استایل بسیار زیبا را برای شما بوجود می‌آورد. همانطور که میدانید گردنبندهای بلند باعث جذابیت بیشتر پلیور شما می‌شود؛ زیرا نگاه بینندگان را به سمت پلیور جذب می‌کند. البته ناگفته نماند چکمهٔ خال‌خالی استایل شما را نیمه رسمی می‌کند؛ اما این استایل بسیار جذاب و دوست داشتنی می‌شود.

 

پلیور در دامن!

 شاید با خواندن این عنوان چشم‌هایتان قدری درشت شده باشد؛ زیرا احساس نمی‌کنید بتوان پلیور را در دامن پنهان کرد؛ اما باید بدانید که پلیور در دامن می‌تواند باعث زیبایی یک استایل شود. این استایل جذاب و خاص می‌شود. در رابطه با این استایل باید بدانید که پایین پلیور نباید گشاد و آزاد باشد.

 

کفش پاشنه بلند

 به طور معمول استایل پلیور، استایل اسپرتی به نظر می‌رسد. بنابراین ست کردن آن با کفش پاشنه بلند به نظر چندان خوب نمی‌آید؛ اما باید به شما بگویم اگر نکات مربوط به آن را به خوبی بدانید، این استایل نیز بسیار شیک می‌شود. در حین استفاده از کفش پاشنه بلند از کفشی با پاشنه ظریف استفاده کنید. این موضوع حجیم بودن پلیور شما را کم رنگ می‌کند. همین مورد باعث زیباتر شدن استایل زنانه شما می‌شود.

 لباس کامل

 اگر به دنبال یک لباس کامل و ساده در عین حال شیک هستید، می‌توانید از یک پلیور بلند در این باره استفاده کنید. ست کردن پلیور بلند به همراه جوراب شلواری در محیط خانه یکی از گزینه‌های بسیار عالی برای یک استایل جذاب زنانه است. اگر می‌خواهید از این استایل خارج از خانه استفاده کنید. می‌توانید از یک شلوار جین اسکینی به همراه مانتو بهره بگیرید.

 

کاپشن

اولین لباسی که به خصوص در ایران با پلیور زنانه ست می‌شود، پالتو و کاپشن‌هایی هستند که می‌توانند به صورت جلوباز، زیبایی پلیور را جلوه‌گر کنند. در این مورد، دست شما برای ساختن هر ترکیبی باز خواهد بود فقط باید ترکیب دایره رنگ‌ها را در ذهن داشته باشید.

 

پالتوی چرم

شما می‌توانید هر پلیوری را با کت و پالتوی چرم خود ست کنید و مطمئن باشید که همه چیز خوب است. از انواع مدل‌ها، پلیور زنانه یقه ایستاده برای ست شدن با پالتوی چرم، جزء بهترین گزینه‌ها هستند.

 

پانچو

ست پلیور و ژاکت زنانه با پانچو به عنوان یکی از پرطرفدارترین استایل‌های پاییز و بهار شناخته می‌شود. برای اضافه کردن رنگ و جذابیت بیشتر، می‌توانید از پانچوهای طرح‌دار و پلیورهای ساده استفاده کنید.

 

آستین حلقه‌ای

رویه‌هایی مانند سارافون‌ها و کت‌های آستین حلقه‌ای، در ترکیب با یک پلیور یا ژاکت بسیار جذاب خواهندبود. این مورد یکی از گزینه‌هایی است که هر فرد با هر استایلی می‌تواند آن را امتحان کند.

 

ژاکت زنانه با سایزی بزرگتر

ژاکت‌های گشادتر، بامزه‌تر به نظر می‌رسند و علاوه بر آن، گزینه‌های راحت‌تری هستند. اگر دوست دارید به سبک کژوال استایل‌تان چاشنی شیطنتی کودکانه بیفزایید، ژاکت‌های گشاد به بهترین شکل این کار را انجام می‌دهند، به خصوص اگر با شلوار جذب و بوت همراه شوند. انواع بلند این ژاکت‌ها را می‌توان با کمربند نیز تزئئین نمود.

 

شلوار جین زخمی و کفش اسپرت

قبل از فاصله گرفتن از ایدهٔ پلیور زنانه با سایز بزرگ‌تر، بیایید آن را کامل کنیم! ترکیب آن با یک شلوار جین زخمی و یک کفش اسپرت، می‌تواند علاوه بر راحتی، شما را جوان‌تر جلوه دهد.

 

لگ و شلوارهای متفاوت

در فصل زمستان با آن رنگ خاکستری که همراه خود می‌آورد، لگ‌ها و شلوارهای طرح‌دار و روشن‌تر ( حتی سفید ) می‌توانند با پلیورهای تک‌رنگ همراه شده و استایل‌تان را بسازند! اما به خاطر داشته‌باشید که از پلیورها و لگ‌های طرح‌دار در کنار هم اجتناب کنید. لگ و شلوار چرم نیز از گزینه‌های متفاوت اما ایده‌آل برای ست شدن با یک پلیور است.

 

شلوار جین

شلوار جین همیشه به شکل فوق‌العاده‌ای انطباق‌پذیر است و در کنار پلیور زنانه ایده‌آل به نظر می‌رسند. برای شروع، مدل‌های جین جذب، زخمی و مام استایل را در اولویت قرار دهید.

 

شومیز اسپرت / پیراهن یقه برگردان و پلیور

هیچ چیز کلاسیک‌تر از این نیست که پیراهنی با یقهٔ برگردان را زیر پلیور یقه هفت‌تان بپوشید. با این کار، رنگی به پلیور خود افزوده و به آن جلوهٔ بیش‌تری می‌دهید. برای انتخاب رنگی متناسب با پلیور خود، می‌توانید از دایره رنگ‌ها استفاده کنید.

 

اکسسوری‌ها

گوشواره‌های بزرگ، گردنبندها و شال‌گردن‌ها بهترین اکسسوری‌ها برای ست شدن با پلیور زنانه هستند، از آن‌ها غافل نشوید.

 

بوت‌های بالای زانو

درست است که پلیورها با انواع بوت ست می‌شوند، اما بوت‌های بالای زانودر صدرترند فشن زمستانی winter fashion trends قرار دارند. پس تا حد امکان از این نوع بوت‌ها در استایل‌دهی به پلیورتان استفاده کنید.

 

در این مقالهٔ کامل و مفصل، به معرفی و بررسی انواع پلیور و چگونگی ست کردن آن با دیگر پوشیدنی‌های زنانه کردیم و امیدواریم که به عنوان یک راهنمای جامع برای خرید پلیور زنانه بعدی‌تان کارساز باشد.