فرق وست و پافر
Views 406 بازدید
Calendar icon 8 ماه پیش

فرق وست و پافر

فرق وست و پافر

در جامعه امروزی با اصطلاحات جدیدی از دنیای مد و لباس، روبه­رو می­شوید که تنوع زیادی دارند و استایل به روزی به شما می­دهند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به پوشش خود اهمیت می­دهید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

تنوع بالای لباس­های زمستانی در دنیای امروز، شاید شما را در خرید نوعی لباس گرم مناسب و زیبا، سردرگم کند. در این مقاله با دو نوع از لباس زمستانی به نام پافر و وست آشنا می­شوید که علاوه بر این­که پوشش گرمی به شما می­دهند، بسیار زیبا و دلچسب هستند. ما در این مقاله سعی کردیم فرق وست و پافر را به شما ارائه دهیم تا انتخاب بهتری داشته باشید.

آشنایی با لباس­های زمستانی؛ وست و پافر

بیایید ابتدا با این دو نوع لباس جذاب پاییزی و زمستانی آشنا شویم. هرچند هر دوی آنها از نظر ظاهری خیلی شبیه به هم به نظر می‌رسند، اما تفاوت‌های خاصی نیز دارند. برای مثال، وست و پافر از نظر اندازه و آستین‌دار بودن می‌توانند با هم فرق داشته باشند. در ادامه با تعریف هرکدام از این پوشاک آشنا خواهید شد.

لباس پافر چیست؟

پافر، یک نوع پوشش رویی زمستانی است که در آخرین لایه لباس به عنوان کاپشن پوشیده می­شود. این نوع پوشش، دارای مواد اولیه­ای است که باعث گرمی لباس می­شود و می­تواند دمای بدن شما را در میزان مطلوبی حفظ کند.

اکثر پافرها، ضد آب هستند؛ اما به علت نداشتن آستین ممکن است برای استفاده طولانی­مدت در زیر باران مناسب نباشد. می­دانید که پافرها، گرمای فوق­العاده­ای دارند. این گرما، به خاطر وجود پر اردک و پشم شیشه درون آن است که همه آن­ها جزو عایق­های خوب حرارت هستند.

لباس­های پافر، یکی از بهترین گزینه­ها برای فصل پاییز و زمستان هستند که می­توانند استایل جذابی به شما بدهند. شما می­توانید بر اساس سلیقه، استایل شخصی و نوع اندام خود یکی از انواع مختلف پافر را انتخاب کنید.

اگر به استایل اورسایز علاقه­مند هستید، بهتر است پافری را انتخاب کنید که بزرگتر از سایز شما باشد؛ اما نه آنقدر بزرگ؛ چرا که حفظ تعادل در استایل اورسایز، اهمیت بسیاری دارد. پافرها، همچنان در چرخه مد روز حضور دارند و از آیتم­های ترند زمستانه و پاییزه محسوب می­شوند.

لباس وست چیست؟

وست، نام یکی از لباس­های زمستانی است که شاید تا به حال به گوشتان نخورده باشد. این لباس، نوعی جلیقه است که آستین ندارد ولی بالاتنه شما را به طور کامل می­پوشاند. طراحان لباس، این مدل لباس زمستانی را به شکل­های مختلفی طراحی کرده­اند. به عنوان مثال، بعضی از این لباس­ها ممکن است دکمه­دار و بعضی دیگر، جلوباز باشند.

با خرید لباس وست، شانس این را دارید که هم در تابستان و هم در زمستان آن را بپوشید, چرا که این لباس، از پارچه­های متفاوتی تهیه می­شود. برخی از لباس­های وست، از جنس نخی و حریر دوخته شده که برای فصل گرما مناسب هستند. وست­هایی هم که از جنس پشم و یا کشمیر هستند را می­توانید در فصل زمستان استفاده کنید.

از دیگر مزایای خرید لباس وست این است که مناسب هر اندام و استایلی است. اگر فرد لاغری هستید، وست کمردار برای شما مناسب است. اگر هم فرد توپری هستید، از وست­های گشاد و راحت می­توانید استفاده کنید.

مانتوهای وست، از پرطرفدارترین وست­ها هستند که می­توانید با شومیزهای رنگ روشن و شلوار  پارچه­ای مشکی ست کنید؛ بنابراین می­توان گفت که یکی از محصولات مورد علاقه و مد روز، وست است.

وست معمولاً از پارچه­های سنگین و گرم ساخته می­شود و روی بلوز یا پیراهن پوشیده می­شود. از این لباس می­توانید در مراسم رسمی و غیر رسمی استفاده کنید.

فرق وست و پافر در چیست؟

پافرها و وست­ها، هر دو به عنوان لباس­های گرمی شناخته شده­اند که در فصول سرد مورد استفاده قرار می­گیرند؛ اما تفاوت­های مهمی بین آن­ها وجود دارد. پافرها را با هوا یا پر، پر می­کنند. آستین و کلاه پافرها، معمولاً به سبک جوان­پسند طراحی شده­اند. پافرها، بیشتر برای فعالیت­های روزمره و تفریحات شما مناسب هستند.

جنس وست­ها می­تواند از الیافی مانند پشم، پلی استر و یا نایلون باشد. وست­ها بدون آستین هستند و تنها قابلیت پوشاندن بالاتنه را دارند. وست­ها، لباس­هایی سبک­تر از پافر هستند و به عنوان جلیقه کوتاه تعریف می­شوند. این نوع لباس­ها را می­توانید با بلوز بافت یا پیراهن آستین بلند بپوشید.

اگر می­خواهید یک لباس گرم و جذاب بپوشید، پافرها گزینه خوبی هستند؛ اما اگر لباس سبک و بدون آستین می­خواهید، وست­ را خریداری کنید. در قسمت جلو و پایین وست­ها، دو جیب وجود دارد. برخی از وست­ها، کلاه و برخی دیگر نیز بدون کلاه هستند.

چگونه استایل زمستانی خود را با وست و پافر ست کنیم؟

برای انتخاب کفش مناسب، بهتر است، چند نکته را رعایت کنید. کفشی را انتخاب کنید که در آن، احساس راحتی داشته باشید. سعی کنید از کفش­هایی استفاده کنید که مشابه سبک پافر شما باشد و استایل شما را تکمیل کند. برای انتخاب رنگ هم، از رنگ­هایی استفاده کنید که با پافر شما همخوانی داشته باشد.

پافرها را می­توانید با انواع لباس­های دیگر خود ست کنید. حتماً می­دانید که شلوارهای گشاد برای این نوع لباس مناسب نیستند. بهتر است از شلوارهای تنگ، تیره یا جین و کتان استفاده کنید. می­توانید هودی خود را نیز با لباس پافر ست کنید. برای این کار، باید هودی اسپرت و جوان­پسندی بپوشید.

اگر به فکر پوشیدن شومیز با پافر هستید، می­توانید از شومیز دورس استفاده کنید. پوشیدن یک جفت بوت، استایل شما را به زیبایی تکمیل می­کند.

اکنون نوبت به ست­کردن لباس وست با استایل شما است. اگر نمی­خواهید استایل دست­ و پاگیری داشته باشید، وست را با یک بافت یا هودی امتحان کنید. وست­ها، از ترندهای چند سال اخیر هستند که بسیار کارآمد هستند. برای ست­کردن وست با شلوار، بهتر است از شلوار جین راسته استفاده کنید. این نوع پوشش، شما را جذاب­تر نشان خواهد داد.

وست بهتر است یا پافر؛ کدام را انتخاب کنیم؟

فرق وست و پافر، یکی از موضوعاتی است که بسیار مورد توجه علاقه­مندان به مد و پوشش قرار می­گیرد. هر کدام از این لباس­ها، خصوصیات و کاربدهای خاص خود را دارند که در این مقاله به آن­ها اشاره کردیم. بنابراین در نهایت این شما هستید که باید متناسب با موقعیت و شرایط آب و هوایی یکی از آنها را بپوشید. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به ظاهر خود بسیار اهمیت می­دهید، پیشنهاد می­کنیم، حتماً یک دست از این لباس­ها را خریداری کنید و از پوشیدن آن در هوای سرد پاییز و زمستان لذت ببرید.