ترنچ کت چیست
Views 13,636 بازدید
Calendar icon 9 ماه پیش

ترنچ کت چیست

ترنچ کت چیست. ترنچ کت  (trench) یا بارانی از سری لباس های مخصوص فصل پاییز و زمستان است که هم برای آقایان و هم برای بانوان کاربردی می باشد و از آنجایی که پاییز فصلی است که با آب و هوای خود اشخاص را غافلگیر می کند، ترنچ کت می تواند گزینه مناسبی برای پوشیدن باشد. در این مقاله از آی بولک به معرفی ترنچ کت می پردازیم.

ترنچ کت چیه

ترنچ در لغت به معنای سنگر می باشد. ترنچ کت یا همان بارانی پوششی است که از لباس های افسران جنگ جهانی اول برگرفته شده و به مرور تبدیل به یک مد ماندگار شده است. ترنچ کت و بارانی از پارچه های ضدآب و محکمی مثل گاباردین، پوپلین، مموری و چرم تولید می شوند که معمولا بلند هستند و بلندی آنها تا زانو یا تا مچ پا می باشد. ترنچ کت ها دارای یقه انگلیسی و دکمه های تزیینی به تعداد حدودا 10 دکمه و یک بند در آستین ها هستند.

انواع جنس پارچه ترنچ کت

ترنچ کت یا بارانی در انواع مختلف پشمی، چرمی، پنبه ای و ... تولید می شود که با توجه به نیاز شما و میزان گرم بودن آنها می توانید یکی را انتخاب کنید. بهتر است بدانید ترنچ کت ها در رنگ های مختلفی وجود دارد اما طرح تقریبا یکسانی دارند.
می توانید جذاب ترین مدل های ترنج کت را مطالعه کنید

  • ترنچ کت گاباردین

این نوع پارچه نسبتا ضخیم و محکم می باشد که برای فصل پاییز و زمستان بسیار مناسب است. همچنین پارچه گاباردین علاوه بر استحکام داری جنسی سبک و لطیف می باشد. به همین دلیل پارچه های گاباردین برای طراحی و تولید ترنچ کت ها بسیار مناسب هستند.

  • ترنچ کت پشمی

پارچه های پشمی گرمای بیشتری نسبت به دیگر پارچه ها دارند اما برای ترنچ کت ها معمولا مورد استقبال کمتری قرار می گیرند به دلیل اینکه ترنچ کت یا بارانی به خاطر سبک و ضدآب بودن پرطرفدار است، اما ترنچ کت پشمی فاقد این دو ویژگی می باشد و بیشتر برای پالتو مناسب می باشد زیرا ترنچ کت پشمی علاوه بر گرمای زیاد وزن سنگینی دارد و بیشتر مناسب افرادی است که در مناطق سردسیر زندگی می کنند.

  • ترنچ کت چرمی

ترنچ کت چرمی در دو نوع چرم طبیعی و مصنوعی در بازار موجود هستند که علاوه بر زیبایی و خاص بودن که به شما می دهند دارای گرمای زیادی هستند. می توانید از ترنچ کت چرمی در استایل های رسمی و غیر رسمی استفاده کنید. توجه داشته باشید به دلیل استفاده قابل توجهی که از چرم در این نوع ترنچ کت ها می شود قیمت آنها بیشتر از دیگر انواع ترنچ کت است.

  • ترنچ کت پنبه ای

پارچه های پنبه ای به لطافتشان معروف هستند اما معمولا فاقد گرمایش هستند و برای محیط های معتدل و نه چندان خنک مورد استفاده قرار می گیرند. ترنچ کت های پنبه ای به دلیل سبک بودن ایستایی قابل توجهی دارند که اشخاص می توانند در جلسات رسمی آن را بر روی کت و شلوار خود بپوشند.

  • ترنچ کت کتان

ترنچ کت یا بارانی با پارچه کتان ضد آب گزینه ی مناسبی برای آب و هوای پاییزی و یا یک روز طوفانی و بارانی است.

پانچو چیست

نکات مهم در ست کردن ترنچ کت

  • یکی از نکاتی که برای پوشیدن ترنچ کت باید توجه داشته باشید، این است که ترنچ کت نباید فری سایز یا تنگ و گشاد باشد. این نوع بارانی ها باید دقیقا سایز اندام شما باشند تا سرشانه و آستین ها بیش از اندازه بزرگ یا کوچک نباشند.
  • اگر می خواهید ترنچ کت را به صورت جلو باز بپوشید بهتر است کمربند را در پشت کمر خود ببندید.
  • اگر قد کوتاهی دارید بهتر است قد ترنچ کت شما در حد معمولی و نه خیلی کوتاه باشد با اینکار قد شما بلندتر به نظر می رسد و می توانید همراه با یک بوت و نیم بوت پاشنه دار آن را ست کنید.
  • اگر علاقه مند به استایل کژوال هستید می توانید ترنچ کت را مانند شنل روی شانه های خود قرار دهید.

ست ترنچ کت با زیور آلات

  1. گردنبند: انتخاب گردنبندی با طرح ساده و ظریف می‌تواند با ترنچ کت شما هماهنگ شود. می‌توانید از گردنبندهای ظریف و زیبا با الماس‌های کوچک یا یک طرح ساده و شیک با استفاده از فلزات گرانبها استفاده کنید.

  2. گوشواره: اگر ترنچ کت شما گردنبندی ندارد، می‌توانید با گوشواره‌های استیلیش و زیبا به ظاهر خود جذابیت بیشتری ببخشید. گوشواره‌های ظریف و بلند با طرح‌های منحصر به فرد می‌توانند انتخاب خوبی باشند.

  3. انگشتر: انتخاب یک انگشتر زیبا می‌تواند به دست شما جلوه ویژه‌ای ببخشد. می‌توانید از انگشترهای با الماس‌های بزرگ یا انگشترهای با طرح‌های خاص و استثنایی استفاده کنید.

  4. دستبند: یک دستبند شیک می‌تواند به ترنچ کت شما زیبایی بیشتری ببخشد. می‌توانید از دستبندهای ساده و ظریف با الماس‌های کوچک یا دستبندهای با طرح‌های جذاب و رنگارنگ استفاده کنید.