انواع یقه مناسب برای خانم های کوتاه
Views 535 بازدید
Calendar icon 10 ماه پیش

انواع یقه مناسب برای خانم های کوتاه

انواع یقه مناسب برای موهای خانوم‌های کوتاه

یقه‌های در زیبایی لباس و استایل تاثیر زیادی دارند و باتوجه به مدل موها می‎توان یقه لباس را انتخاب کرد. اما برای داشتن استایلی زیبا با موهای کوتاه، چه نوع یقه‌ای مناسب موی کوتاه شما است؟

خانم‌هایی با موهای کوتاه می‌توانند از لباس‌های مجلسی با یقه‌های هفت یا دالبری استفاده کنند؛ چرا که یقه هفت حالتی رسمی‌تر به شما می‌دهد و در صورت داشتن اضافه وزن، شما را کشیده‌تر و لاغرتر نشان خواهد داد. لباس‌هایی با یقه هالتر نیز برای افرادی با موهای کوتاه مناسب هستند و اگر بلندی موها تا پایین گوش برسد، لباس یقه قایقی هم انتخابی جذاب و مناسب برای شما خواهد بود. این نوع یقه‌های کلاسیک، با مدل موهای کلاسیک جذابیت خاصی ایجاد می کنند. یقه رومی و یقه گرد نیز انتخاب‌های دیگری برای خانوم با موهای کوتاه هستند. از دیگر انواع مدل‎های یقه که برای افرادی با موهای کوتاه مناسب هستند، می‌توان به یقه نامتقارن، یقه دکلته، یقه گرد بسته و پشت باز اشاره کرد.





یقه دکلته مناسب افرادی با موهای کوتاه

یقه دکلته، یقه‌ای آزاد است که بلندی آن می‌تواند تا روی سینه برسد. لباس‌های یقه دکلته بیشتر بر بالاتنه متمرکز هستند و به دلیل برش‌های خاصی که در قسمت یقه دارند، نگاه‌ها را آن سمت معطوف خواهند کرد. بنابراین، اگر نقطه قوت اندامتان بخش بالاتنه است، با پوشیدن لباس یقه دکلته می‌توانید توجه‌ها را بیشتر به آن طرف جلب کنید.یقه دکلته به‌عنوان آزادترین مدل‌های یقه در لباس‌های زنانه شناخته می‌شود و می‌توان این نوع یقه را با هر مدل مویی هماهنگ کرد. البته، موهای کوتاه تا پایین گردن که کمی شانه‌ها و گردن را می‌پوشانند، زیبایی خاصی با این نوع یقه ایجاد می‌کند.

اما اگر موهای خیلی کوتاهی دارید و می‌خواهید لباس یقه دکلته بپوشید، برای جلوگیری از پهن‌تر نشان دادن شانه‌ها می‌توانید از یک گردنبند بزرگ و یا یک دستمال گردن متناسب با لباستان استفاده نمایید.

اگر هم دارای شانه‌های کوتاه و صورت ظریفی هستید، به راحتی می‌توانید لباس دکلته را با موهای کوتاه بپوشید و همچنان در مرکز توجه‌ها قرار بگیرید.

یقه هفت یا دلبری با موهای کوتاه

با فرم یقه هفت تقریبا همه آشنایند؛ این یقه از رایج‌ترین یقه‌ها است که در انواع لباس‌ها کاربرد دارد. لباس‌های مجلسی با یقه هفت بهترین انتخاب برای افرادی است که موهای کوتاه دارند و بالاتنه‌شان بزرگتر از پایین تنه‌شان‌ است.

از خصوصیات لباس‌هایی با این نوع یقه، رسمی، بلندتر و کشیده‌تر نشان دادن و نیز هماهنگ‌سازی در ظاهر اندامتان است. همچنین، با یک لباس یقه هفت و بخصوص یقه هفت‌های باز، می‌توانید زیبایی استخوان ترقوه را در کانون توجه‌ها قرار دهید. اما اگر شانه‌های پهنی دارید، می‌توانید لباسی با یقه هفت بلندتر بپوشید تا شانه‌ها را متناسب‌تر نشان دهد.البته دقت داشته باشید که، یقه هفت دارای انواع مختلفی است و ممکن است عمیق یا باز باشد و حتی می‌تواند تا میانه‌ بالاتنه برسد.

در همین راستا، یکی از انواع مدل‌های مو  برای لباس‌های یقه هفت، موهای کوتاه است. بنابراین، اگر موهای کوتاه‌تان روی گردن را نمی‌پوشانند، بهترین گزینه برای شما پوشیدن لباسی با یقه هفت است. با انتخاب این یقه ترقوه‌ها، خطوط گردن، گردنبند و گوشواره‌ها به بهترین نحو دیده خواهند شد.

یقه هالتر با موهای کوتاه

یقه هالتر در انواع لباس‌های مجلسی زنانه مشاهده می‌شود. این یقه که تقریبا حالتی نیمه اسپرت دارد، شانه‌ها را باز نگه‌می دارد. بنابراین، یقه هالتر شانه‎ها را پهن‌تر نشان داده و برای افرادی با شانه‎های کم‌عرض مناسب است.

البته، این به معنای مناسب نبودن یقه هالتر برای خانم‌هایی با شانه‌های پهن نیست، بلکه آن‌ها هم می‌توانند از لباس‌هایی با یقه هالتر استفاده کنند.

این مدل یقه با مدل موی دم اسبی شل، مدل موی گرد نامرتب و شل، موهای بافته شده و موهایی که پشت سر جمع شده‌اند، تناسب خوبی ایجاد می‌کند. با این وجود، لباس‌هایی با یقه هالتر می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای افرادی با موهای کوتاه نیز باشد؛ چرا که موجب کشیده‌تر دیده شدن گردن می‌شود.

یقه قایقی با موهای کوتاه

یقه قایقی هم نوع شناخته‌شده‌ای از یقه‌ها است که می‌توان در انواع لباس‌ها، این مدل یقه را مشاهده نمود. این نوع یقه، حالتی کلاسیک و خانمانه دارد و با انواع مدل‌های مو و فرم‌های صورت، به‌ویژه صورت‌های کشیده تناسب خاصی ایجاد می‌کند.یقه قایقی به فرم منحنی باز و معمولا در راستای سرشانه‌ها طراحی می‌شود. پوشیدن لباس‌هایی با یقه قایقی برای افرادی با شانه‌های پهن مناسب نیست؛ چرا که در این نوع یقه پهنای سرشانه کاملا مشخص می‌شود و در این شرایط گردن کوتاه‌تر نشان داده خواهد شد.بنابراین، یقه قایقی برای افرادی با گردن کشیده و لاغر انتخاب بسیار مناسبی است.

اگر هم بخواهیم مدل موی مناسبی را برای یقه قایقی معرفی کنیم، باید بگوییم که برای این نوع یقه محدودیتی از لحاظ مدل مو وجود ندارد و اکثر مدل‌های مو با یقه قایقی هماهنگی خوبی ایجاد می کنند.البته، توجه به استایل هم مهم است و از آنجا که یقه قایقی نوعی یقه کلاسیک است، پس مدل موی مناسب این نوع یقه نیز باید کلاسیک باشد.بنابراین، یک مدل موی کوتاه به فرم کلاسیک می‌تواند هماهنگی جذابی با یقه قایقی کلاسیک ایجاد کند.

برای مثال، اگر موهایی کوتاه دارید که تا پایین گوش‌هایتان می‌رسد، می‌توانید به همراه لباسی یقه قایقی، فرق موها را یک طرفه باز کنید و از سنجاق‌ مثل انواع سنجاق‌های مرواریدی بر روی موها استفاده نمایید تا بدین صورت سادگی و کلاسیک بودن را به همراه به‌روز بودن داشته باشید.

یقه کج نامتقارن یا یقه رومی با موهای کوتاه

یکی از یقه‌های پرطرفدار در لباس‌های مجلسی زنانه یقه رومی یا یقه کج نامتقارن بوده که این نوع یقه از یک طرف دارای بند و از طرف دیگر آزاد است.با این نوع یقه می‌توان جلوه‌ای فوق‌العاده به لباس‌های مجلسی داد و یقه کج نامتقارن، یقه‎ای است که هیچگاه از مد نرفته و همیشه استفاده می‌شده؛ بنابراین مدل موهایتان نباید مانعی برای پوشیدن یک لباس با یقه کج نامتقارن باشد.هماهنگ کردن موها با یقه کج نامتقارن راحت است و می‌توانید موهای کوتاه‌تان را با فرق نامتقارن به همراه لباسی با یقه کج نامتقارن داشته باشید. البته، در این مدل مو بهتر است تقسیم‌بندی بیشتر موها را در سمتی که شانه‌ها باز است قرار دهید تا بدین صورت تناسب خوبی ایجاد شود.








یقه گرد با موهای کوتاه

یقه گرد از جمله ساده‌ترین مدل‌های یقه هستند که همانطور که می‌دانید، گزینه‌های ساده همیشه انتخاب‌های خوب و همیشگی بوده‌اند. به هر حال، افرادی با بالاتنه کوچک می‌توانند از این نوع یقه استفاده کنند و یقه گرد برای خانم‌هایی با بالاتنه چاق انتخاب مناسبی نیست.

این نوع یقه با موهای کوتاه بسیار زیبا است؛ شما با انتخاب یک لباس یقه گرد بسته و موهایی کوتاه می‌توانید استایلی کامل و جذاب داشته باشید و زیبایی یقه و موهایتان را بیشتر به رخ بکشید.

یقه پشت باز با موهای کوتاه

منظور از پوشیدن لباس‌هایی با یقه‌های پشت باز به طور معمول، جلوه دادن بخش‌های پشت لباس، قفسه‌ی سینه و کمر است؛ بر همین اساس، بهترین و مناسب‌ترین مدل مو برای لباس‌هایی با این نوع یقه‌ها می‌تواند موهای کوتاه باشد.

البته، اگر موهای بلندی دارید، می‎توانید موهایتان را روی سر جمع کنید. اگر هم تمایل ندارید که بدنتان زیاد جلوه کند، می‌توانبید موهای کوتاهی که دارید و به پشت گردن می‌رسد را بطور صاف یا مجعد آزاد بگذارید.

بنابراین اگر موهای کوتاهی دارید:

اگر موهای کوتاهی دارید، انتخاب‌های متنوعی برای یقه خواهید داشت و می‌توانید از انواع یقه‎ها نظیر یقه هفت، یقه هالتر، یقه گرد، یقه‌های پشت باز، یقه کج نامتقارن، یقه قایقی و یقه دکلته استفاده کنید.

بنابراین با انتخاب یقه‌ای متناسب با مدل موهای کوتاه‌تان می‌توانید هماهنگی خوبی ایجاد کنید و هم لباس و هم موهایتان را به بهترین شکل به نمایش بگذارید و ستاره مجالس باشید.

نمایش بگذارید و ستاره مجالس باشید.