دانستنی های جالب درباره مراحل تولید تیشرت {که احتمالا نمیدانید}

وقتی به فروشگاه میروید یا اینترنتی تیشرتی رو سفارش میدهید، احتمالا تنها مراحلی که به ذهن شما میرسه همان مراحلی است که معمولا در فروشگاه ها میبینید. ولی تولید تیشرت مراحل زیاد و جالبی داره که خیلی پیچیده تر از این صحبت هاست.

تولید تیشرت ساده از مراحل ابتدایی تا تبدیل به آن چیزی که شما میپوشید حدود ۱۰ مرحله دارد و نظارت، دقت و تخصص زیادی میخواهد.

ده مرحله جالب در تولید تیشرت :

مرحله اول تولید  :

آماده سازی متریال اون تیشرت مانند پارچه، نخ، دکمه و الگوی برش برای تولید تعداد زیاد تیشرت مرحله ی اول است. درکل تولید هر لباس احتیاج تهیه خرج کار و پارچه در اولین مرحله ی خود دارد. باید متریال اولیه لباس را خریداری کنید تا بتوانید آن ها را تبدیل به لباس کنید.

مرحله دوم :

تو مرحله ی دوم تولید تیشرت به یک متخصص کاربلد نیاز دارید که که برش ها را انجام دهد. بعضی اوقات این برش ها توسط دستگاه و لیزر انجام میشه و گاهی هم توسط نیزوهای برشکار در تولیدی. این نیرو ها توانایی و تجربه بالاییی دارند و نتیجه کار آن ها تفاوت چندانی با دستگاه های برش ندارد.

مرحله سوم :

بعد از مرحله برش، وسط کار های تولیدی اجزای برش خورده را به بهترین نحو ساماندهی میکنند تا چرخکار ها دوخت و دوز را شروع کنند. این ساماندهی اهمیت زیادی دارد و مراحل بعدی کاملا به آن وابسته است. سرعت و دقت برای نیروهای این بخش تولید تیشرت توانایی مهمی محسوب میشود.

مرحله ی چهارم :

در مرحله ی چهارم دوخت و دوز اولیه توسط خیاط ها انجام میشود. مثلا لبه ها را میدوزند پس میتوان مرحله چهار را مرحله ی دوخت و دوز اولیه دانست. اگر کمی دقت کنید متوجه وابسته بودن و سریالی بودن مراحل تولید تیشرت خواهید شد.

مرحله ی ۵ تولید  :

این مرحله دوباره مرحله ی وسط کار هاست چون تیشرت های در حال دوخت به یه ساماندهی مجدد نیاز دارند. نیروهای ساماندهی کننده در یک تولیدی نیروهای مهمی محسوب میشوند.

مرحله ی ۶ :

در این مرحله دوخت های اصلی و نهایی انجام میشود و برای بار آخر توسط وسط کار ها چک میشود و کار دوخت تیشرت تقریبا رو به اتمام است. مراحل یکی پس از دیگری به کمک هم می آمدند تا دوخت و تولید تیشرت کامل شود.

مرحله ی 7 :

این مرحله مرحله ی اتوکشیدن لباس هاست و با بخار و انواع اتوها چروک های تیشرت ها از بین میرود. اتو کشیدن لیباس یرای جنبه ی تبلیغاتی و فروش محصولتان اهمیت زیادی دارد.

مرحله ی آخر تولید تیشرت :

مرحله ی آخر مرحله ی آویزان کردن مارک یا بروشوراست. مارک یا بروشور را یه نوعی میتوان هویت لباس و محصول شما دانست. سعی کنید مارک مناسبی برای تیشرت هایتان طراحی و چاپ کنید زیرا این مارک معرف شما در بازار است. در این مرحله تولید تیشرت، تیشرت ها آماده ی عرضه به بازار هستند.