با شال نخ کش شده چیکار کنیم

همه خانم ها نخ کش شدن شال را تجربه کرده اند. گیر کردن ناخن یا گلسر به شال از رایج ترین دلایل نخ کش شدن شال است. در برخی مواقع شال نخ کش شده براحتی با یک حرکت صاف می شود و تارو پود شال به حالت اولیه خود بر می گردند، اما بعضی اوقات شدت نخ کش شدن شال بیشتر است. اما نباید نگران باشید. راه هایی برای ترمیم شال نخ کش شده وجود دارد که در این مطلب با با شما درمیان می گذاریم.

چگونه شال نخ کش شده را درست کنیم

با نخ کش شدن شال تصور نکنید که دیگر شالتان قابل استفاده نیست. ما یک راهکار برای ترمیم شال نخ کش شده به شما معرفی می کنیم تا با استفاده از آن شالتان را درست کنید:

برای ترمیم شال نخ کش شده، شال را بر روی یک سطح صاف پهن کنید و به آرامی قسمت جمع شده شال را صاف کنید و سعی کنید تارو پود شال را به جای اولیه خود برگردانید. در آخر درجه اتو را روی حالت ملایم قرار داده و بر روی قسمت نخ کش شده شال بکشید.

گاهی اوقات با گیر کردن اشیاء تیز، مقدار نخ کش شال زیاد است و باعث می شود در قسمتی از شال مانند سوراخ ایجاد شود. در چنین مواقعی برای ترمیم شال نخ کش شده، نخ های بیرون زده را با استفاده از قیچی کوچک جدا کنید و برای درست کردن قسمتی از شال که در اثر نخ کش سوراخ شده از زانفیکس ظریف سفید (لایه ای که با گرمای اتو گرما به لباس می چسبد) استفاده کنید.

برای استفاده از زانفیکس برای درست کردن شال نخ کش شده، کمی برگتر از اندازه سوراخ ایجاد شده از زانفیکس برش بزنید و از قسمت پشت شال بر روی محل نخ کش قرار دهید، سپس با اتو با درجه کم، به آرامی بر روی آن بکشید تا به روسری بچسبد.

چند راه برای جلوگیری از نخ کش شدن شال

رایج ترین علت نخ کش شدن شال گیر کردن ناخن یا گلسر به شال است. اما ممکن است نخ کش شدن شال در اثر موارد دیگری نیز اتفاق بیفتد. برای جلوگیری از نخ کش شدن شال به چند نکته توجه داشته باشید تا دیگر به ترمیم شال نخ کش شده احتیاج پیدا نکنید:

  • برای جلوگیری از نخ شدن شال همیشه ناخن هایتان را مرتب و سوهان کشیده نگه دارید تا شالتان را خراب نکند.
  • اگر شالتان را گران خریده اید یا به هر دلیلی برای شما مهم است که سالم بماند از گلسر، کلیپس یا گیره های نوک تیز دندانه دار استفاده نکنید.
  • استفاده از برخی انگشترهای نگین دار هم می تواند موجب نخ کش شدن شال بشود. پس حواستان را جمع کنید!
  • برخی گل سینه ها یا حتی گوشواره ها هم در برخورد با شال موجب نخ کش شدن آن می شوند. برای اینکه چنین اتفاقی نیفتد از گیر نکردن آنها به شالتان مطمعن شوید.
  • هنگام شستشوی شال از چنگ زدن آن خودداری کنید چون ممکن است باعث کشیدگی و نخ شدن شال بشود.
  • هنگام خرید شال توجه به کیفیت را فراموش نکنید.