شستن لباس زنگ زده با چند روش

قرار گرفتن اشیا فلزی در مجاورت آب و اکسیژن موجب ایجاد زنگ زدگی می شود و لکه هایی نارنجی رنگ را بروی آنها به جا می گذارد. اما علاوه بر اشیا، گاهی لباس ها نیز در مجاورت با اشیا زنگ زده دچار آسیب می شوند و رنگ نها تغییر می کند. در این نوشته بهترین روش شستن لباس زنگ زده را با شما درمیان می گذاریم.

از بین بردن لکه زنگ زده روی لباس

شاید فکر کنید با گرفتن لباس زیر شیرآب لکه زدگی از روی لباستان پاک می شود، اما زنگ زدگی ها در آب حل نمی شوند به همین دلیل شستن لباس زنگ زده نیاز به مهارت دارد. بهترین و راحت ترین روش برای از بین بردن لکه زنگ زده روی لباس، سپردن آن به خشکشویی معتبر است، اما اگر می خواهید در منزل لباس زنگ زده را تمیز کنید تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

شستن لباس زنگ زده با سرکه

برای پاک کردن لکه زنگ زدگی از روی لباس مقداری سرکه را روی لکه های ایجاد شده بریزید و با دستمال خشک تمیز روی آن بکشید. بعد لباس را به روش معمول شسته و در معرض نور آفتاب قرار دهید تا خشک شود.

از بین بردن لکه زنگ زده لباس با آمونیاک

استفاده از آمونیاک روش دیگری برای پاک کردن لکه زنگ زده لباس است. برای این کار، 2 قاشق چایخوری آمونیاک را داخل 3 لیوان آب حل کنید و لباستان را داخل این ترکیب قرار دهید. بعد از گذشت 2 ساعت لباس را آبکشی نمایید.

پاک کردن لکه زنگ زدگی لباس با خمیردندان

یک روش برای پاک کردن لکه زنگ زدگی از لباس استفاده از خمیر دندان است. مقداری خمیر دندان سفید ساده را باآب سرد قاطی کنید و روی لکه ها بمالید. بعد از گذشت 1 ساعت لباس را آبکشی نمایید.

استفاده از آبلیمو و اتو برای شستن لباس زنگ زده

برای پاک کردن لکه زنگ زدگی از روی لباس، مقداری آبلیمو روی لکه ها بریزید و با اتوی درجه ملایم بر روی لکه های بکشید.

از بین بردن لکه زنگ زدگی لباس با اگزالیک اسید

برای شستن لباس زنگ زده می توانید از کمی اگزالیک اسید بر روی لکه ها استفاده کنید، اما توجه داشته باشید که حتما از دستکش و ماسک استفاده کنید و در پایان، لباس را بخوبی با آب سرد بشویید.

شستن لباس زنگ زده با استفاده از کرم تاتار

استفاده از کرم تاتار برای پاک کردن لکه های زنگ زدگی از لباس بویژه زنگ زدگی های ملایم، مناسب است. برای این کار مقداری تاتار را در آب گرم حل کنید و لباس را داخل این ترکیب قرار دهید. بعد از گذشت چند ساعت لباس را آبکشی نمایید.

استفاده از آبلیمو و نمک برای شستن لباس زنگ زده

برای پاک کردن لکه زنگ زدکی از لباس می توانید مقداری نمک و آبلیمو را باهم ترکیب کرده (بصورت غلیظ) و بعد از تست کردن بر روی قسمتی از لباس، بر روی لکه ها بکشید. سپس لباس را آبکشی کرده و در مقابل نور آفتاب قرار دهید.

استفاده از جوش شیرین برای رفع زنگ زدگی لباس ها

برای پاک کردن لکه زنگ زدگی از لباس کمی جوش شیرین را در آب حل کنید و با یک اسفنج تمیز و خشک روی لکه ها بکشید. بعد از گذشت چند ساعت لباس را آبکشی نمایید.

نکات مهم برای پاک کردن لکه زنگ زدگی از لباس

  • هیچ گاه برای پاک کردن لباس زنگ زده از صابون خالی استفاده نکنید.
  • یک راه آسان برای پاک کردن لکه زنگ زدگی از روی لباس، استفاده از اسپری ضد زنگ است.
  • بهترین روش برای پاک کردن لکه زنگ زدگی از لباس، آب سرد است.
  • بهتر است برای پاک کردن لکه زنگ زدگی، لکه ها را بصورت ضربه ای و از پشت لباس پاک کنید.