برای صورت کشیده شال بهتر است یا روسری؟

هر صورت و چهره ای مدل و فرم هندسی خاص خود را دارد که برای زیباتر و جذاب تر دیده شدن، نیازمند رعایت برخی نکاتی است. برای داشتن یک استایل شیک و زیبا و همچنین برای ارتقای جذابیت و زیبایی چهره، انتخاب درست شال و روسری بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر طرح و رنگ شال مناسب با پوست، یکی دیگر از نکات مهم انتخاب شال و روسری توجه به حالت و فرم هندسی صورت است. در این مقاله از سایت آی بولک شما را با انواع فرم صورت آشنا می کنیم و به شما می گوییم که برای صورت کشیده شال مناسب است یا روسری

شال یا روسری برای صورت کشیده

نکته مهم در انتخاب پوشش مناسب برای موهای خود این است که شال مناسب چهره ی شما می باشد یا روسری. در ظاهر این دو تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و رسالتشان پوشاندن مو می باشد با این حال نحوه ی قرار گرفتن و بسته شدن این دو در زیبایی چهره شما موثر می باشد.

  • در دیدگاه اکثر افراد روسری مناسب افرادی است که از سنین جوانی فاصله گرفته اند و می خواهند رسمی تر به نظر برسند و شال به عبارتی جوان پسند تر می باشد. با توجه به اینکه این نظر زیاد کارشناسانه نمی باشد اما بهتر است در انتخاب های خود آن را در نظر بگیرید.
  • نکته بعدی در انتخاب شال یا روسری توجه به اندام خود است. اگر دارای برجستگی سینه زیادی هستید و می خواهید آن را بپوشانید، روسری چهار گوش، بلند و نخی انتخاب مناسبی است.

چگونه شال نخ کش شده را درست کنیم

انواع فرم صورت

  • صورت با فرم مستطیل
  • صورت با فرم مثلثی
  • صورت با فرم مربع
  • صورت با فرم گرد
  • صورت با فرم ذوزنقه
  • صورت با فرم بیضی و کشیده

صورت کشیده با شال بهتره یا روسری

برای انتخاب شال یا روسری قبل از هرچیز، رنگ و طرح آن برای ما اهمیت دارد و به صورت ناخودآگاه به سراغ روسری و شال هایی می رویم که طرح و رنگ آنها جذب مان کند و با مانتو و لباس هایمان هماهنگ و ست باشد. اما غافل از اینکه که انتخاب شال یا روسری قواعدی دارد و بهتر است در انتخاب آنها همه موارد را رعایت کنیم تا انتخابی متناسب با چهره و سلیقه خود داشته باشیم.

  • اشخاصی که صورت کشیده و ظریفی دارند برای انتخاب روسری باید به دنبال طرح هایی با خطوط افقی باشند. هنگامی که این روسری ها را تا می کنید از وسط خطوط افقی به شکل مورب در می آیند و با خطای دیدی که ایجاد می شود چهره و صورت شما پرتر نشان داده می شود.

رنگ شال مناسب با پوست سبزه

  • اگر به دنبال ظرافت در چهره ی خود هستید باید روسری هایی با طرح ظریف انتخاب کنید. در عین حال توجه داشته باشید که ظرافت به معنای خلوت وساد بودن شال و روسری نیست بلکه با انتخاب روسری با طرح و نقش ظریف، حتی اگر طرحی پر نقش و نگار هم انتخاب کنید، دیگر لازم نیست نگران درشت به نظر آمدن چهره باشید. اما اگر می خواهید صورت شما درشت به نظر برسد بهتر است به سراغ روسری و شال هایی بروید که طرح و نقوش آن ظریف نباشند و یا دارای نوار های پهن و بدون نقوش گل درشت باشند.
  • اگر می خواهید روسری با رنگ زمینه روشن و سفید انتخاب کنید بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که نقوش و طرح های روسری از رنگ های گرم باشند، با این کار چهره شما شاد و سرزنده به نظر می رسد.
  • خانم هایی که دارای صورت بیضی یا کشیده هستند، برای مشخص شدن گونه هایشان می توانند در زیر روسری هدبند یا دستمال سر ببندند و کناره های روسری را به داخل تا بزنند.

جنس شال یا روسری برای صورت های کشیده

یکی از عوامل مهم در انتخاب شال یا روسری برای چهره‌های کشیده، جنس آن‌ها است. جنس شال و روسری اهمیت زیادی دارد. برای افرادی که چهره‌ی کشیده دارند، مناسب است شال و روسری‌هایی با جنس ظریف و نازک انتخاب کنند. این افراد باید همواره گوشه‌های روسری خود را تا زده و این باعث کاهش طول ظاهری صورتشان می‌شود.

هر چه جنس شال و روسری نازک ‌تر باشد، تا زدن راحت تر خواهید داشت. بنابراین، اگر صورت کشیده‌ای دارید، به این نکته توجه کنید. بهتر است از شال و روسری‌هایی با جنس حریر، ساتن یا ابریشم استفاده کنید. البته این بدان معنا نیست که افراد با این فرم چهره کاملاً نباید از روسری‌های ضخیم استفاده کنند، زیرا در برخی مواقع، مانند فصول سرد، استفاده از شال و روسری‌های ضخیم ضروری است.

جمع بندی

هر فردی فرم صورت خاص خود را از فرم چهره های مستطیل، مثلثی، مربع، گرد، ذوذنقه، بیضی و کشیده دارد و اگر به این قضیه توجه نکند که با توجه به ابعاد صورتش شال یا روسری بپوشد از زیبایی خود کم می کند در این مقاله به نکات مهمی از جمله اینکه از شال و روسری ظریف با خطوط افقی و رنگ های خنثی استفاده شود اشاره شد و امید است که براییتان مفید بوده باشد.