چگونه چروک لباس چرم را صاف کنیم

یکی از عوامل موثر برای خوش استایل بودن این است که لباس های ما صاف و اتو کشیده باشد. لباس های چرم از جمله لباس هایی هستند که شکل چروک و تا خورده آنها توی ذوق می زند، اما به دلیل جنس خاصی که دارد نمی توان مانند سایر لباس های معمولی آنها را اتو زد. در این مطلب به شما می گوییم که برای از بین بردن چروک لباس چرم چکار باید کرد و چگونه چروک لباس چرم را صاف کنیم.

چگونه چروک های لباس چرم را از بین ببریم؟

لباس های چرم در همه فصول قابل استفاده نیستند و ممکن است با نگهداری در داخل کمد در اثر فشار سایر لباس ها دچار خط و خطوط و یا چروک شوند. در ادامه می خواهیم چند روش برای رفع چروک لباس چرم را با شما درمیان بگذاریم تا برای از بین بردن چروک لباس چرم از آنها استفاده کنید.

آویزان کردن لباس چرم در حمام

یک روش برای رفع چروک لباس چرم این است که لباس چرم چروک شده را با خودتان به حمام ببرید و در گوشه ای آویزان کنید که آب دوش روی آن چکه نکند. بخار آب موجود در حمام باعث صاف شدن چروک های لباس چرمی شما می شود. بعد از خارج کردن لباس از حمام، آنرا روی سطح صاف قرار داده و واکس مخصوص چرم بر روی آن بکشید.

رفع چروک لباس چرم با استفاده از سشوار

استفاده ازسشوار روش دیگری برای از بین بردن چروک لباس چرم است. برای این کار سشوار را با کمی فاصله از لباس بگیرید و سشوار را موازی با لباس حرکت دهید تا به آرامی چروک ها باز شود.

استفاده از اتو برای از بین بردن چروک لباس چرم

برای رفع چروک لباس چرم می توانید از اتو دستی یا اتو پرس استفاده کنید. لباس چرم چروک خود را روی سطح صاف قرار دهید و یک پارچه نخی سفید روی آن بکشید. بعد از تنظیم اتو روی درجه متوسط یا کم، اتو را روی پارچه قرار دهید و به آرامی شروع به اتو زدن کنید تا چروک لباس چرمی شما باز شود. (توجه داشته باشد که از بخار اتو برای صاف کردن لباس چرم استفاده نکنید.)

اسپری کردن آب ولرم برای رفع چروک لباس چرم

برای از بین بردن چروک لباس چرم، با یک اسپری بر روی قسمت های چروک لباس، آب ولرم بپاشد و بعد آنرا روی سطح صاف قرار داده و با دست بکشید تا چروک های آن برطرف شود. قبل از پوشیدن لباس از خشک شدن کامل آن مطمئن شوید.

در صورتی که با وجود امتحان کردن روش های ذکر شده ،چروک لباس چرمی شما همچنان باقی بود، بهترین کار سپردن لباس به خشکشویی معتبر است.

رفع چروک لباس چرم با استفاده از نرم کننده لباس 

یک راه حل برای برطرف کردن چروک لباس چرم این است که کمی نرم کننده لباس را بر روی دستمال نمدار اسپری کنید و روی چروک لباس بکشید تا صاف شود. مجددا با دستمال تمیز نرم کننده را پاک کنید تا اثری از آن روی لباس باقی نماند.

روش های جلوگیری از چروک شدن لباس چرم

  • برای جلوگیری از چروک شدن لباس چرم بهتر است بعد از شستشو، آنرا در فضایی خشک و خنک قرار دهید.
  • برای نگهداری لباس چرم در کمد حتما از چوب لباسی استفاده کنید و انرا داخل کاوری از جنس پارچه ای قرار دهید.
  • از خیس شدن لباس چرم خودداری کنید.
  • برای اینکه لباس چرمی شما زیر باران خیس و چروک نشود از اسپری ضد آب مخصوص لباس چرم استفاده کنید.