شستن لباس های خیلی کثیف

شستن و پاکسازی لباس‌های خیلی کثیف یک چالش مهم در شستشو و مراقبت از لباس‌ها به شمار می‌رود که اکثرا با آلودگی‌های شدید و لکه‌های سخت را به همراه دارد. ما در این مقاله به دنبال راه‌حل‌هایی هستیم که بتوانند لباس‌های خیلی کثیف را به حالت اولیه برگردانند و شما با روش هایی آشنا خواهید شد که به شما در شستن و حفظ لباس‌هایتان کمک خواهند کرد.

برای شستشوی لباس هایی که خیلی کثیف شده اند، راه های متفاوتی وجود دارد اما قبل از هر چیز بهتر است که نگذارید لباس ها خیلی کثیف و لکه ها ماندگار شوند. اما اگر لباس ها کثیف شدند. حتما قبل از این که لکه به بافت لباس نفوذ کند و در آن ماندگار شود. کارتان را برای تمیز کردن لباس شروع کنید. در این مطلب ترفند هایی برای شستشوی لباس های خیلی کثیف را با شما در میان می گذاریم تا از شر لکه ها و چربی هایی که در تار و پود پارچه نفوذ کرده اند راحت شوید.

روش هایی برای شستن لباس های خیلی کثیف

در مطلب قصد داریم روش های شستن لباس های خیلی کثیف را به شما آموزش دهیم. لباس ها جزء چیزهایی هستند که ما باید هر روز آنها شستشو دهیم. دو روش برای شستن لباس های کثیف وجود دارد. اول شستشوی دستی و دوم توسط ماشین لباسشویی. در ادامه ترفند های شستشو با هر دو روش را به شما می گوییم.

شستن لباس های خیلی کثیف با دست

بیایید روش سنتی شستن لباس ها را باهم مرور کنیم، که با دست انجام می شود و سپس نحوه شستن لباس ها با ماشین لباسشویی را خواهیم گفت.

  • ابتدا همه لباس های کثیف را با هم جمع کنید. سپس ، لباس های رنگی و لباس های سفید را جدا کنید.
  • درون سطل آب یک فنجان پودر شوینده بریزید و آن ها را مخلوط کنید تا کف کند. سپس لباس ها را به سطل اضافه کنید.
  • لباس ها را حداقل 30 دقیقه خیس کنید. پس از خیس کردن لباس ها، آنها را در هر جا که لکه وجود دارد بمالید. اگر لباس ها خیلی کثیف و گل آلود هستند می توانید دوباره در آن قسمت از صابون شوینده استفاده کنید.
  • سپس لباس های شسته شده را آبکشی نمایید و در آفتاب یا در خشک کن خشک کنید.

نکاتی برای شستشوی لباس های خیلی کثیف با دست

  • شستن لباس با دست برای لباس با تعداد کم مناسب است.
  • شستن لباس های کثیف با دست، لکه ها را بهتر از ماشین پاک می کند.
  • این روش عمر لباس را نسبت به ماشین بیشتر حفظ می کند.
  • با این روش در مصرف آب و زمان و برق صرفه جویی می شود.



ترفند هایی برای شستشوی لباس های خیلی کثیف

  • خیساندن لباس های خیلی کثیف در مرکبات

برای شستشوی لباس های خیلی کثیف می توانید از آب لیمو استفاده کنید. آب لیمو درخشندگی لازم را به لباس ها می دهد. برای اینکار نصف فنجان آب لیمو را با یک سطل گرم مخلوط کنید و به مدت یک ساعت یا بیشتر لباس ها را درون آن خیس کنید و سپس آنها را بشویید. آب لیمو رنگ هایی مثل زنگ زدگی را از بین می برد. برای پاک کردن این نوع لکه ها ابتدا مقداری آب لیمو روی لکه بریزید و روی آن پودر تارتار بریزید و اجازه دید 30 دقیقه بماند و سپس بشویید. خواهید دید لکه محو شده است.

  • از قابلیت تمیز کنندگی خورشید استفاده کنید

پس از شستشوی لباس ها را آنها را روی طناب آویزان کنید و اجازه دهید در معرض هوای آزاد به خوبی خشک شوند. اشعه خورشید لباس ها بدون هیچ گونه آسیبی خشک می کند. اشعه فرابنفش خورشید زنجیره های شیمیایی در لکه ها ی لباس را می شکند و باعث می شود رنگ اضافی لکه ها محو شوند.

همچنین بخوانید: نحوه شستن لباسهای تاناکورا

شستن لباس های خیلی کثیف با ماشین لباسشویی

روش دیگر برای شستن لباس های خیلی کثیف استفاده از لباسشویی است که می توانید به دو شکل انجام دهید:

  • شتسشوی لباس های خیلی کثیف با جوش شیرین

برای شستشوی لباس های خیلی کثیف در ماشین لباسشویی از مقداری جوش شیرین استفاده کنید. برای اینکار مقداری جوش شیرین را در محفظه ی پودر شوینده بریزید. جوش شیرین از نظر شیمیایی شبیه به کربنات سدیم بلورین می باشد که بوی بد را از بین می برد. همچنین جوش شیرین یک محلول ضد عفونی کننده ملایم است. با اینکار هم لباس ها و هم ماشین لباسشویی از باکتری ها در امان خواهند بود. توجه داشته باشید که جوش شیرین بیشتر مناسب لباس های روشن و سفید می باشد.

چند فایده شستن لباس با جوش شیرین

  • استفاده از سرکه سفید برای شستشوی لباس های خیلی کثیف

برای شستشوی لباس های سفیدی که خیلی کثیف شده اند می توانید از مقداری سرکه سفید برای تمیز شدن و درخشان شدن لباس ها در شستشوی آنها استفاده کنید. بدین ترتیب که یک فنجان سرکه سفید داخل محفظه مایع شوینده لباسشویی ریخته و دمای آب را روی  40 تا 60 درجه قرار دهید. با اینکار لباس های سفید شما کاملا تمیز می شوند. این ترفند برای زمانی که لباس های سفید رنگ گرفته اند نیز موثر است.