با مانتوی رنگی چه شالی سر کنیم | نحوه ست کردن با مانتو رنگی

انتخاب شال یا روسری مناسب برای مانتوهای رنگی، یکی از سخت ترین انتخاب ‌ها برای خانم ‌ها است. اینکه بتوانید برای هر پوششی یک مدل شال یا روسری خاص انتخاب کنید و در هر موقعیتی بتوانید مانتو و شال یا روسری را طوری ست کنید که استایل شیکی داشته باشید، بسیار دشوار است. در ادامه نحوه ست کردن با مانتو رنگی و اینکه با مانتوی رنگی چه شالی سر کنیم را یاد می گیریم. با آی بولک همراه باشید.


خرید مانتو شیک دخترانه

با مانتوی رنگی چه شالی سر کنیم | نحوه ست کردن با مانتو رنگی

یکی از مهم ‌ترین مسائل در استایل خانم های ایرانی، ست کردن مانتو به همراه روسری یا شال است. ست کردن مانتو رنگی با شال سر مناسب، می تواند بسیار سخت باشد. زیرا مانتوها در طرح ها و رنگ های مختلفی در بازار یافت می شوند. همچنین طراحان لباس، شال ها را برای سلیقه های مختلف در طرح های بسیار گوناگون تولید می کنند.

بنابراین ست کردن این لباس ها، می تواند بسیار مشکل باشد. به همین دلیل، لازم است نکاتی را درباره اصول ست کردن مانتوی رنگی با روسری یا شال آموزش ببینید.

تاثیر مدل مانتو در ست کردن آن با شال و روسری

هنگام ست کردن مانتو با شال سر مناسب چیزی که باید به آن توجه داشته باشید مدل مانتو است. برای مثال شما نمی توانید مانتو با طرح کلاسیک، را با شال و روسری سنتی ست کنید. یک نمونه دیگر این است که مانتو سنتی و گشاد را نباید با شال ابریشمی ست کنید.

شما ابتدا باید به هماهنگی درستی در انتخاب استایل مناسب در هنگام انتخاب شال یا روسری و مانتو برسید. سپس می توانید به دنبال انتخاب مانتوهای رنگی بروید. مانتوها در رنگ های مختلف طراحی می شوند. شما می توانید بر اساس سلیقه خودتان رنگ مناسب را انتخاب کنید. برخی از ست های پرطرفدار مانتو رنگی با شال، عبارتند از:

شال یا روسری مناسب برای مانتوی مشکی

همانطور که می دانید رنگ‌ های سفید، مشکی و خاکستری، رنگ‌ های خنثی نامیده می شوند. شما می ‌توانید مانتو به این رنگ ها را به خوبی با هر چیزی ست کنید.

بنابراین وقتی مانتو با رنگ‌ های مشکی، سفید یا خاکستری ساده را انتخاب می کنید، می ‌توانید هر شالی که دوست دارید را با آن بپوشید. شما می توانید شال ‌های خاص و طرح ‌دار، گل‌ گلی، ساده و غیره را با این رنگ های خنثی به راحتی ست کنید.

برخی از ترکیب رنگ‌ ها مانند مشکی / سورمه ‌ای، مشکی / قهوه ‌ای و سفید / کرم در کنار یکدیگر، زیبا نخواهند بود. بنابراین انتخاب رنگ های متناسب با هم، در شیک پوش بودن بسیار تاثیر گذار است. شما می ‌توانید این سه رنگ خنثی را برای شال و مانتوی خود استفاده کنید و استایل به اصطلاح مونوکروم را برای خود ایجاد کنید.

ست کردن با رنگ‌ های متضاد و مکمل

ممکن است شما از ست‌ های معمولی خسته ‌شوید و نیاز به استایل متفاوت داشته باشید. در این صورت بهترین انتخاب برای شما استفاده از رنگ‌ های متضاد است.

رنگ ‌های مکمل به رنگ‌ هایی گفته می شود که در چرخه رنگ در مقابل یکدیگر قرار می ‌گیرند. برای مثال مانتو آبی رنگ را می توانید به راحتی با یک شال قرمز رنگ ست کنید. این یک ترکیب جذاب از رنگ ها است که استایل زیبایی برای شما به وجود می آورد.

شما می توانید مانتو به رنگ بنفش را با شال زرد رنگ ست کنید. این استایل نیز برای شما بسیار چشم نواز خواهد بود، زیرا این رنگ ها مکمل یکدیگر هستند. احتمالا ترکیب این رنگ های متضاد برای شما مقداری عجیب خواهد بود اما مطمئنا از امتحان کردن آن ها پشیمان نخواهید شد.

ست کردن مانتو رنگی با شال طرح دار و ساده

اگر مانتوی شما ساده و یکرنگ است بهترین انتخاب برای این مانتو، شال طرح دار یا ساده است. البته این استایل به مکانی که قصد دارید بروید، نیز مرتبط است. به‌ عنوان‌ مثال برای یک جلسه کاری یا مصاحبه کاری، بهتر است که از مانتو و شال ساده استفاده کنید و از پوشیدن مانتو و شال های طرح دار خودداری کنید.

ست کردن جنس پارچه مانتو با شال یا روسری

درست است که سادگی از همه‌ چیز جذاب‌ تر است اما بهتر است که جنس مانتو و شال خود را با هم ست کنید. برای مثال اگر یک مانتو رنگی با آستین‌های حریر دارید، می توانید آن را با یک شال از جنس حریر ست کنید. مطمئن باشید که از داشتن این استایل فوق ‌العاده جذاب لذت خواهید برد.

همچنین اگر در مانتو شما از پارچه های خاص، مانند ساتن استفاده ‌شده است، توصیه می شود از یک روسری یا شال از همان جنس پارچه برای ست کردن استفاده کنید. اما برای مانتو از جنس جین شما نمی‌ توانید از روسری های حریر، ساتن و این نوع پارچه های ظریف استفاده کنید. بلکه باید از روسری ‌هایی از جنس نخ و روسری ‌های پشمی استفاده کنید.

در هنگام استفاده از مانتوهای طرح دار و رنگی توصیه می شود از شال ها یا روسری های ساده یا تک‌ رنگ استفاده کنید. اگر مانتوی شما ساده و یا تک‌ رنگ است، بهتر است از یک روسری یا شال پر زرق و برق و طرح‌ دار برای زیبای و جذابیت بیشتر استفاده کنید.

بطور کلی شما می توانید یک مانتوی سفید طرح دار را با یک شال یا روسری ساده نیز به خوبی ست کنید. انتخاب رنگ های مناسب برای ست کردن، علاوه بر توجه به چرخه رنگ ها، به سلیقه شما نیز بستگی دارد.

شما می توانید برای یک مانتوی خاکستری رنگ، از یک شال یا روسری به رنگ آبی متمایل به سبز یا آبی متمایل به بنفش استفاده کنید. این ست شما را بسیار شیک پوش و جذاب خواهد کرد.

برای یک مانتوی آبی بهترین شال رنگ های سرمه ای و بنفش است. اما اگر شما طرفدار ست های متفاوت و جذاب هستید، می توانید شال هایی به رنگ زرد لیمویی، خردلی و نارنجی را نیز انتخاب کنید. این رنگ ها به خوبی با این مانتو رنگی ست می شوند.

همچنین شما می توانید یک مانتوی قرمز رنگ را به خوبی با روسری و شال به رنگ مشکی یا سفید ست کنید. این دو رنگ بهترین گزینه برای ست کردن با مانتوی قرمز رنگ هستند. شما می توانید در هنگام ست کردن خلاقیت به خرج بدهید و رنگ های دیگر را نیز امتحان کنید. امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید.