فرق هودی با دورس چیست

هودی و دورس هردو از سری از لباس های گرم، راحت و آزاد، کژوال و پرکاربرد برای فصول سرد سال می باشند. اما با این وجود هودی و دورس فرق هایی نیز با یکدیگر دارند که آنها را از هم متمایز می کند و هرکدام برای استفاده در استایل های متفاوتی بکار می روند. در این مطلب با ما همراه باشید تا علاوه بر شناخت هودی و دورس، تفاوت های بین این دو لباس گرم پاییزی را بررسی کنیم. 

خرید دورس های شیک و ارزان دخترانه و زنانه

خرید هودی زنانه جدید 2023
 

تفاوت هودی با دورس

قبل از توضیح درباره تفاوت هودی با دورس بهتر از بخوبی با ویژگی های هودی و دورس بطور جداگانه آشنا شوید و درک درستی از مشخصات آنها داشته باشید.

به چه لباسی هودی میگویند؟

هودی لباسی از جنس نخی و پنبه ای است و داخل بعضی از انواع آن از پشم استفاده می شود، که در هوای سرد مورد استفاده قرار می گیرد. سبک هودی راحت و آزاد یا به عبارتی کژوال است که همین موجب شده که در میان جوانان و نوجوانان محبوبیت خاصی پیدا کند. بارزترین ویژگی هودی کلاه متصل و جیب یکسره آن می باشد که آن را از دیگر انواع لباس های پاییزی تفکیک کرده و در انواع مختلف جلو بسته و جلو زیپ دار یا دکمه دار در بازار موجود می باشد.
امروزه با توجه به محبوبیتی که هودی دخترانه در بین نوجوانان، جوانان و ورزشکاران پیدا کرده، بیشتر شرکت های مد و پوشاک در تلاش هستند که از طراحی های مختلف و متنوع و جذاب برای این نوع پوشاک پاییزی استفاده کنند. 



دورس چیست

Dors دورس نوعی پارچه ی نسبتا ضخیم و بافته شده با ماشین های گرد بافت می باشد که روی آن متراکم و پشت پارچه به صورت تار های نخ می باشد و معمولا از انواع پارچه تریکو می باشد. از انواع پارچه دورس به دو نخ، سه نخ و گلکسی می توان اشاره نمود‌ که برای پوشاک ورزشی، گرم کن،شلوار و سویشرت بچگانه و مردانه از این نوع پارچه استفاده می شود. از آنجایی که پارچه دورس در رنگ های مختلف و متنوع تولید می شود در پوشاک بچگانه هم کاربرد فراوانی دارد.


بارزترین فرق بین دورس و هودی

بارزترین فرق بین دورس و هودی این است که هودی در اندازه های بلندتری از دورس وجود دارد و در اکثر مواقع دارای دو بند در کناره های کلاه هستند ولی دورس چنین ویژگی ندارد. همچنین معمولا دورس با پارچه هایی ضخیم تر از هودی تهیه می شوند.

ست کردن هودی

از دلایل محبوبیت هودی بین افراد ست کردن آسان و راحت آن با انواع لباس ها می باشد.اگر میخواهید ساده به نظر برسید می توانید هودی را همراه با یک شلوار اسلش همرنگ پوشید و برای جذابین از یه کتانی با رنگ مخالف استفاده کنید. همچنین می توانید هودی را یا یک شلوار جین ست کنید تا سبک استایل شما کژوال شود. استفاده از دو رنگ مشکی و طوسی در هودی وشلوار اسلش به شما پیشنهاد می شود. در زمستان نیز می توانید هودی را با کاپشن بپوشید، البته توجه داشته باشید که کاپشن کلاه نداشته باشد. در کنار اینها برای رسمی به نظر رسیدن می توانید از یک کت بلند یا چرم به همراه هودی استفاده کنید. در استایل دخترانه نیز می توانید هودی را با دامن کوتاه ست کنید و برای جذابیت بیشتر از شال گردن تک رنگ و عینک دودی و یا حتی کلاه می توانید استفاده کنید. یک از ترند های جدید، ست کردن هودی با پافر یا یا شلوار بگ می باشد.



از انواع پارچه های دورس در چه مواردی استفاده می شود؟

این نوع پارچه با دو ضخامت می باشد. از دورس ضخیم به علت ضخامتی که دارد عمدتا در پوشاک زمستانی استفاده می شود. از نوع نازک آن برای لباس ها و گرم کن های ورزشی استفاده می شود. در متراژ بال از دورس دو نخه به جای سه نخ استفاده می کنند.

  • پارچه دورس گلکسی

در پارچه دورس گلکسی از از فلامنت و ویسکوز لاکرا، ملانژ، اسپان و... به جای پنبه استفاده می کنند که مناسب لباس های ورزشی و سویشرت می باشد.

  • دورس گلکسی پشت کج راه

پشت این نوع پارچه به صورت خطوط کج می باشد و دارای بافت مات می باشد. از این نوع پارچه در لباسه ای ورزسی، شلوار اسلش و سویشرت استفاده می کنند.