نحوه استفاده از وایتکس برای لباس سفید

لباس های سفید در مقایسه با لباس های رنگی بیشتر در معرض آلودگی و کثیفی قرار دارند و همیشه باید حواسمان باشد تا لکه ای روی آنها ایجاد نشود، چون در این صورت زیبایی خود را از دست می دهند. ایجاد لکه چای یا هرچیز دیگر بر روی لباس ناراحت کننده است و حتی ممکن است بعد از شستشو هم لکه برطرف نشود. در این زمان است که استفاده از وایتکس برای لباس سفید به ذهن ما خطور می کند. اما بهتر است نحوه استفاده از وایتکس برای لباس سفید، مقدار وایتکس مصرفی و یا استفاده از وایتکس برای لباس سفید در ماشین لباسشویی را بلد باشید تا لباس سفید شما دچار آسیب نشود.

استفاده از وایتکس برای لباس سفید

وایتکس یا سفید کننده لباس سفید را تمیز و لکه های آن را برطرف می کند و حتی در از بین بردن بوی نامطبوع در لباس نیز موثر است. اما ممکن است باعث ایجاد لکه هایی در لباس سفید شود که با رنگ اولیه لباس متفاوت باشد و یا بافت لباس شما را خراب کند. بنابراین در استفاده از وایتکس برای لباس سفید باید برخی نکات را رعایت کنید.

طرز شستن لباس سفید با وایتکس با دست

بعد از چک کردن برچسب لباس و اطمینان از مجاز بودن استفاده از وایتکس بر روی علامت های روی مارک لباس، اولین کاری که هنگام شستن لباس سفید با وایتکس باید انجام دهید این است که در محیطی با هوای آزاد قرار بگیرید و یا در و پنجره ها را باز بگذارید.

بهتر است هنگام کار با وایتکس از پیشبند و دستکش استفاده کنید تا در صورت پریدن قطرات وایتکس لباسی که تن شماست و همچنین پوست دستتان آسیب نبیند.

  1. قبل از شستن لباسهای سفید با وایتکس، درون یک لگن آب یک قاشق غذاخوری وایتکس بریزید تا وایتکس رقیق شود. (از ترکیب کردن وایتکس با سایر شوینده ها برای شستن لباس سفید و یا هر لباس دیگر جدا خودداری نمایید.)
  2. کمی از این وایتکس رقیق شده را بر روی نقطه کوچکی از لباس سفید امتحان کنید تا واکنش آن بر روی لباستان را مشاهده کنید.
  3. حالا لباس سفید را درون محلول رقیق شده وایتکس قرار دهید و بعد از 10 دقیقه با آب سرد آبکشی نمایید. (هنگام شستن لباسهای سفید با وایتکس از چنگ زدن لباس خودداری کنید.)
  4. در صورتی که احساس کردید لکه روی لباس سفید هنوز باقی مانده مجددا لباس را به مدت 15 دقیقه داخل وایتکس رقیق شده قرار دهید و بعد از آبکشی در هوای آزاد پهن کنید تا خشک شود.

هیچ گاه از پارچه لباس برای تمیز کردن لکه لباس سفید با وایتکس کمک نگیرید، با این کار سایر نقاط لباستان نیز آسیب می بیند.

در صورتی که لکه ایجاد شده بر روی لباس سفید مواد روغنی باشد، استفاده از وایتکس توصیه نمی شود و بهتر است لباستان را به خشکشویی های معتبر بسپارید.

نحوه شستن لباس سفید با وایتکس در لباسشویی



شستن لباس های سفید با وایتکس در لباسشویی کار راحت تری است اما به دلیل طولانی تر بودن زمان شستشوی لباسشویی ممکن است نگران واکنش لباستان باشید. برای جلوگیری از آسیب های احتمالی در شستن لباس سفید با وایتکس در لباسشویی به روش زیر عمل کنید:

  1. برای شستن لباس سفید با وایتکس در لباسشویی حتما وایتکس بدون کلر  استفاده کنید، لباس های رنگی را با لباس سفید قاطی نکنید و لباسشویی را از لباس پُر نکنید.
  2. بعد از اینکه لباس را داخل لباسشویی قرار دادید، وایتکس رقیق شده را روی لباس ها بریزید و لباسشویی را روی بالاترین حالت آب گرم قرار دهید. (در رقیق کردن وایتکس برای شستن لباس سفید در لباسشویی، مقداری وایتکس را در 2 لیتر آب ولرم بریزید.)
  3. از اضافه کردن سایر شوینده ها داخل لباسشویی خودداری نمایید و لباسشویی را روشن کنید.
  4. بعد از پایان زمان شستشو، لباس ها را در هوای آزاد پهن کنید.

شستن لباسهای سفید با وایتکس در لباسشویی برای لباس های ظریف توصیه نمی شود.

طریقه شستن لباس سفید با وایتکس بصورت نقطه ای 

ممکن است بخواهید تنها قسمتی از لباس سفیدتان که لکه ایجاد شده را بشویید. برای شستن لباس سفید با وایتکس بصورت نقطه ای؛ بلافاصله بعد از ریختن چای یا هر ماده دیگر بر روی لباس سفید برای تمیز کردن آن اقدام کنید تا لکه ماندگار نشود.

  1. مقداری وایتکس را درون لگن کوچکی از آب بریزید و بخوبی باهم ترکیب کنید.
  2. کمی از این محلول را روی یک اسفنج سفید بی رنگ بریزید و به آرامی و بصورت ضربه ای روی لکه ایجاد شده فشار دهید. (همچنین می توانید از گوش پاک کن کمک بگیرید.)
  3. این کار را ادامه دهید تا جایی که احساس کنید لکه از بین رفته است.

نکات مهم برای شستن لباس سفید با وایتکس

  • در شستن لباس سفید با وایتکس به اندازه لازم از وایتکس استفاده کنید و توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد وایتکس برای پاک کردن لکه ها از لباس سفید، علاوه بر آسیبی که بافت لباس وارد می کند، می تواند موجب زرد شدن لباس شما شود.
  • استفاده از وایتکس برای لباس هایی با جنس موهر، استرچ، ابریشم، اسپاندکس و پشمی مناسب نیست و بافت آنها را خراب می کند.
  • هنگام شستن لباس سفید با وایتکس استفاده از پیشبند و دستکش را فراموش نکنید.
  • وایتکس را از دسترس کودکان خارج کنید و از ترکیب وایتکس با سایر مواد شوینده خودداری نمایید.
  • از استفاده مستقیم وایتکس بر روی لباس سفیدهای سفید خودداری نمایید.
  • برای عملکرد بهتر وایتکس برای شستن لباسهای سفید، آنرا با آب گرم رقیق کنید.
  • در شستن لباس سفید با وایتکس از قرار دادن لباس آغشته به وایتکس در سطوح مرمری و یا سینک ظرفشویی خودداری نمایید.
  • بهتر است شستن لباس سفیدهای سفید منجق دوزی و دست دوز را به خشکشویی ها بسپارید.