اصول ست کردن جوراب برای آقایان | انتخاب رنگ جوراب مناسب با کفش

استفاده از جوراب، به عنوان بخشی از پوشش روزانه شما است. شما برای شیک و خوش تیپ بودن نیاز دارید، لباس های زیبا و ست بپوشید. بسیاری از آقایان فکر می کنند، ست کردن جوراب لازم نیست و تاثیری در تیپ آنها ندارد. طرحان مد و لباس معتقدند، جوراب یکی از مهمترین بخش های تاثیر گذار در تیپ آقایان است. انتخاب یک جوراب نامناسب می تواند تمام زحمتی که شما برای خوش تیپ بودن صرف کرده اید را از بین ببرد.

اصول ست کردن جوراب برای آقایان | انتخاب رنگ جوراب مناسب با کفش

انتخاب مناسب یک جوراب هماهنگ با لباس نیاز به تجربه، دقت و دانش لازم دارد. به عنوان یک قاعده کلی، جوراب آقایان همواره با شلوار آنها ست می شود. با توجه به این نکته، شما باید همواره برای ست کردن جوراب به شلوار خود توجه کنید. استفاده از این قاعده کلی راهنمای بسیار مناسبی برای انتخاب جوراب است.

افراد شیک پوش برای انتخاب پوشش مناسب وقت بسیار زیادی را به خرید اختصاص می دهند. این افراد حتی برای خریدن جوراب نیز بسیار حساسیت به خرج می دهند. ست کردن از جنس لباس‌ ها آغاز می شود و تا ترکیب رنگ و بافت آن‌ ها ادامه پیدا می کند.

تمام بخش های پوشش شما، در ست کردن مهم است. حتی جوراب که اغلب اوقات در کفش قرار دارند و دیده نمی شوند. انتخاب غلط جوراب و عدم هماهنگی آن با کفش و شلوار؛ می‌ تواند شیک پوش بودن شما را دچار چالش کند. بنابراین برای ست کردن جوراب با کفش نیز قوانینی وجود دارد.

تولید کنندگان پوشاک جوراب ها را در انواع طرح ها و رنگ های برای آقایان تولید می کنند. شما می توانید به راحتی جوراب مورد نظر خود را از سایت های فروش اینترنتی یا مغازه فروش لباس تهیه کنید. اما قبل از اقدام به خرید جوراب برای ست کردن، باید نکاتی را آموزش ببینید. بنابراین تا انتها با ما همراه باشید.


استفاده از چرخه رنگ برای ست کردن

قبل از هر کاری شما می توانید برای ست کردن، از چرخه رنگ استفاده کنید. چرخه رنگ ها بهترین راهنما برای ست کردن درست رنگ ها در کنار یکدیگر است. قانون استفاده از چرخه رنگ بسیار ساده است. اگر بر روی دایره در جهت عقربه های ساعت حرکت کنیم، رنگ های مشابه در کنار یکدیگر قرار دارند. رنگ های مکمل رو بروی هم و رنگ های متضاد به فاصله سه خانه از هم قرار دارند.

شما برای ست کردن جوراب علاوه بر چرخه رنگ ها، باید از قواعد دیگری نیز پیروی کنید. ما برای شما اصول ست کردن جوراب را برجسته کردیم. اصول ست کردن جوراب برای آقایان عبارتند از:


جوراب خود را بر اساس رنگ شلوار انتخاب کنید

 مهمترین اصل در ست کردن جوراب؛ انتخاب آن براساس رنگ شلوار است. تلاش برای ست کردن جوراب با کفش اشتباه است. شما باید جورابی را انتخاب کنید؛ که نسبت به شلوارتان کمی تیره تر یا روشن تر باشد. شلوار و جوراب از نظر رنگ باید سایه روشن یا مکمل یکدیگر باشند. شما می توانید در این مورد، از چرخه رنگ های استفاده کنید. برای مثال اگر شلوار شما رنگ خاکستری دارد، شما باید از یک جوراب به رنگ زغالی استفاده کنید.

توصیه می شود در ست کردن؛ از جوراب های به رنگ سفید در شرایط خاص استفاده کنید. طراحان مد توصیه کرده اند، از جوراب سفید رنگ تنها زمانی که با شلوارک و کفش کتونی در حال ورزش کردن هستید، استفاده کنید. در غیر این صورت امکان ندارد که بتوانید شلوار یا کفش خود را با جوراب سفید طوری هماهنگ کنید که همه چیز شیک و اصولی به نظر برسد.

جوراب خود را بر اساس بافت و جنس شلوار انتخاب کنید

شما در ست کردن جوراب، باید به بافت و جنس شلوار خود بسیار توجه داشته باشید. برای مثال جوراب های ضخیم مانند جواب های پشمی برای ست کردن با شلوارهای کتانی یا مخمل کبریتی استفاده می شوند. همچنین اگر جوراب طرح دار می ‌پوشید، بهتر است رنگ یکی از اجزای طرح جوراب با شلوارتان هم خوانی داشته باشد.

جوراب های ساق کوتاه را با کفش مجلسی نپوشید

در سالهای اخیر جوراب های ساق کوتاه بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. این جوراب ها بیشتر برای استفاده در منزل هستند و یا برای ست کردن با کفش های کالج مردانه استفاده می شوند. توصیه می شود در ست کردن جوراب با کفش و لباس مجلسی، از جوراب های ساق کوتاه به هیچ وجه استفاده نکنید.

همزمان شلوار و جوراب طرح دار نپوشید

این اصل در ست کردن جوراب برای آقایان بسیار مهم است. هنگام ست کردن باید توجه داشته باشید، اگر از شلوار طرح دار استفاده می کنید، حتمی جوراب انتخابی شما باید ساده باشد. همچین اگر شلوار بدون طرح و ساده می پوشید، باید جوراب طرح دار، مانند جوراب راه راه یا چهار خانه استفاده کنید. توجه به این اصل شما را بسیار شیک پوش نشان خواهد داد.

با تیپ‌ های رسمی، جوراب رنگ شاد و طرح دار نپوشید

اگر شما تیپ مجلسی را انتخاب کرده اید؛ باید توجه داشته باشید جوراب به رنگ شاد یا طرح دار استفاده نکنید. جوراب های ساده به رنگ تیره، بهترین انتخاب برای ست های رسمی و مجلسی شما خواهد بود. شما می توانید بر اساس رنگ شلوار خود، جوراب را ست کنید. جوراب های به رنگ جیغ و طرح دار، تیپ رسمی شما را دچار مشکل می کند.

 

در انتها اگر شما علاقه ای به ست کردن جوراب با رنگ شلوار خود ندارید، توصیه می شود حداقل جوراب خود را با یکی از اکسسوری های که استفاده می کنید، ست کنید. اکسسوری در دنیای مد و فشن به معنای لوازم جانبی است، که شما برای شیک پوش تر بودن خود استفاده می کنید. برای مثال شما می توانید جوراب خود را با کراوات، سر آستین پیراهن، کمربند و یا پارچه داخل جیب کت خود ست کنید.

همچنین توجه داشته باشید جوراب خود را از مارک های معتبر خریداری کنید و از خرید جوراب های بی کیفیت و ارزان قیمت خودداری کنید. جوراب در شیک پوش بودن شما بسیار تاثیر گذار است. بنابراین اصول ارائه شده در بالا را هنگام ست کردن، همیشه رعایت کنید. توجه به این نکات شما را در شیک پوش بودن به خوبی راهنمایی می کند. امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید.