چگونه لباس رنگی رنگ گرفته را پاک کنیم

حتما برای شما هم پیش آمده که عجله داشتید و همه لباس های سفید، رنگی و تیره را با هم به ماشین لباسشویی انداخته اید. در چنین مواقعی باید توجه داشته باشید که برخی از لباس ها رنگ می دهند و اگر حواستان نباشد هنگام شستشو ممکن است رنگ آنها با لباس های سفید یا دیگر لباس های رنگی قاطی شود. در این مطلب آی بولک میخواهیم به شما بگوییم که چگونه لباس رنگی رنگ گرفته را پاک کنیم. با ما همراه باشید.

نحوه پاک کردن لباس رنگی رنگ گرفته

در استفاده از روش های پاک کردن رنگ از روی لباس های رنگی خیلی مهم است در اسرع وقت برای پاک کردن لباس رنگی رنگ گرفته اقدام کنید. هرچقدر لکه ها ساعت بیشتری بر روی لباس بمانند پاک کردن آنها دشوارتر می شود.

  • استفاده از تکه های لیموترش

یک ظرف را پر از آب جوش و تکه های لیمو ترش کنید و لباس که رنگ گرفته را به مدت دو ساعت در آن بخیسانید تا رنگ آن به حالت طبیعی برگردد. در انتها هم لباس تان را در محلول آب گرم و  مایع ظرفشویی برای نیم ساعت گذاشته و بشویید.

  • شستشوی مکرر

بهتر است برای اینکه رنگ روی لباس های رنگی شما پاک شود، آنها را چندین بار بشویید تا زمانی که لباس خیس است لکه ها با شستشو کمرنگ تر می شوند.

همچنین بخوانید: از بین بردن بوی بد از لباس بدون شستن

  • استفاده از ترکیب سرکه سفید و مواد شوینده

برای از بین بردن لکه رنگ ازروی لباس های رنگی می توانید آنها را در ترکیب سرکه سفید و مواد شوینده به مدت یک شبانه روز قرار دهید و یا اینکه از این محلول در ماشین لباسشویی بریزید.

  • جوش شیرین و آب

جوش شیرین خاصیت پاک کنندگی دارد و می توانید برای پاک کردن لکه رنگ از روی لباس های رنگی از ترکیب آب و جوش شیرین استفاده کنید. به این صورت که یک استکان جوش شیرین را درون 4 لیتر آب حل کنید و لباس ها را د این محلول انداخته و پس از چند دقیقه آنها را خارج کنید و سپس آنها را بشویید.

  • استفاده از مایع لکه بر

برای پاک کردن رنگ از روی لباس های رنگی می توانید از مایع لکه بر و پودر لباسشویی در آب استفاده کنید و  لباس ها را بشویید.

توجه داشته باشید که بهترین روش برای خشک کردن لباس های رنگ گرفته خشک کردن آنها در آفتاب و زیر نور مستقیم خورشید است.



پاک کردن انواع لکه رنگ از روی لباس رنگی

ممکن است لباس های شما در مواردی به غیر از شستشو رنگ بگیرند. در زیر به مواردی از این جمله اشاره کرده ایم:

لکه رنگ روی پارچه لباس

ممکن است هنگام رنگ کردن دیوار یا رنگرزی لباس های شما آغشته به رنگ شوند. برای پاک کردن لکه رنگ از روی لباس رنگی نمی توانید از سفید کننده استفاده کنید. پس ابتدا از اینکه لباس شما رنگ نمی دهد مطمئن شوید و سپس از مواد لکه بر موجود در بازار برای پاک کردن رنگ از روی لباس رنگی خود استفاده کنید.

لکه رنگ مو روی لباس های رنگی

ابتدا کمی از مایع لکه بر روی لباس رنگی خود بریزید و با دست آن را شستشو دهید و سپس با آب سرد آبکشی نمایید تا لکه پاک شود.

پاک کردن رنگ جوهر از روی لباس رنگی

لباس رنگی خود را به مدت یک شبانه روز در شیر بخیسانید و سپس آن را به روش معمول بشویید.

پاک کردن رنگ لاک از روی لباس رنگی

برای پاک کردن لاک از روی لباس رنگی از هر لاک پاک کنی که شامل استون می باشد استفاده نکنید. برای این کار مقداری از لاک پاک کنی که استون ندارد را روی گوش پاک کن ریخته و آن را روی لکه لاک لباس بکشید و آبکشی نمایید.

چند راه برای جلوگیری از رنگ گرفتن لباس های رنگی

اما بهتر است پیش از اینکه به دنبال راهکار برای از بین بردن لکه رنگ از روی لباس های رنگی خود باشید، از رنگی شدن لباس ها جلوگیری کنید، چرا که قطعا پاک کردن لکه رنگ از روی لباس ها وقت گیر می باشد. پس برای جلوگیری از رنگی شدن لباس هنگام شستشو چند نکته را رعایت کنید:

  • لباس ها را بر اساس رنگ طبقه بندی کنید

لازم است که قبل از شستشو، لباس های سفید، مشکی و رنگی را از یکدیگر جدا کنید، با اینکار خیال تان راحت می شود که دیگر لباس های تیره به لباس های روشن رنگ نمی دهد.

  • لباس ها را پشت و رو داخل ماشین لباسشویی بیاندازید

بهتر است برای اینکه رنگ لباس های رنگی شما ثابت بماند آنها را پشت و رو داخل ماشین لباسشویی بیاندازید با اینکار باعث می شوید که در هنگام برخورد با یکدیگر آسیب نبینند و رنگ های پارچه هایشان آزاد نشود.

  • ماشین لباسشویی را روی دور آرام بگذارید

توجه داشته باشید که اگر تنظیمات لباسشویی را روی دور آرام قرار دهید، اصطکاک بین لباس های شما در هنگام شستشو کاهش پیدا کرده که همین امر موجب ثابت ماندن رنگ لباس های رنگی شما می شود.

  • لباسی که جدید خریده اید را قبل از شستشو امتحان کنید

اگر لباس رنگی جدیدی خریده اید بهتر است قبل از شستشو برای اینکه مطمئن شوید که لباس رنگی شما رنگ پس نمی دهد آن را به صورت جداگانه در ظرفی پر از آب و شوینده قرار دهید، اگر پس از مدتی رنگ آب تغییر پیدا نکرد، می توانید با خیال راحت در کنار دیگر لباس ها آن را بشویید.

  • به تگ روی لباس توجه کنید

برچسب های روی لباس در مورد ویژگی های الیاف پارچه شما را کمک می کنند و توصیه های لازم را جهت شستشو به شما می کنند.