روش پاک کردن لکه خون قدیمی از لباس

فرقی نمی‌ کند که لکه خون از چه طریقی بر روی لباس باقی مانده است، این لکه در همه انواع لباس اعم از بلوزهای سفید، شلوارهای لی، لباس‌ های تیره و غیره به یک روش یکسان پاک می‌ شود. قبل از این که انواع روش پاک کردن لکه خون قدیمی را آغاز کنید، برچسب‌ های روی لباس را بررسی کنید تا مطمئن شوید که پارچه تغییر رنگ نمی‌ دهد و لباس شما از بین نمی‌ رود. در این مقاله از آی بولک روش پاک کردن لکه خون قدیمی از لباس را با شما در میان می گذاریم.

نحوه پاک کردن لکه خون قدیمی

همیشه از دستورالعمل‌ های لباس به عنوان راهنما استفاده کنید، در بیشتر موارد تمیز کردن پارچه‌ های ابریشمی، پشمی، چرمی و لباس‌ های ظریف با روش های معمول توصیه نمی‌ شود و بهتر است روش های مخصوصی را برای تمیز کردن آنها در نظر بگیرید.

اگر با پارچه‌ ای سروکار دارید که به خوبی و بدون هیچ مشکلی پاک می‌ شود، این راهنما را برای پاک کردن لکه خون قدیمی از لباس مورد استفاده قرار دهید. اگرچه ممکن است بخواهید از روش‌ های خانگی مانند سرکه، جوش شیرین یا خمیر دندان برای این کار استفاده کنید، اما بهتر است از محصولات و مواد شوینده‌‌ ی معتبر برای پاک کردن لکه استفاده کنید.

پاک کردن لکه خون قدیمی

صرف این که مدت زمان طولانی از زمان ایجاد لکه گذشته است و لکه خون قدیمی شده است، بدین معنی نیست که هیچ امیدی به از بین رفتن آن نیست. در چنین شرایطی، باید کمی بیشتر تلاش کنید و شوینده‌ های قوی‌ تر استفاده کنید.

1. لباس را از قبل در مخلوطی از آب سرد و مواد شوینده یا لکه‌ بر خیس کنید.

2. لباس را با سفید کننده متناسب با پارچه شستشو دهید.

3. اگر لکه از بین نرفت، 1 پیمانه آب را با 1 قاشق چایخوری از مواد شوینده و 1 قاشق غذاخوری آمونیاک مخلوط کنید و لباس را در محلول تهیه شده خیس کنید (این روند بسته به شدت لکه ممکن است ساعت‌ ها به طول انجامد). سپس لباس را شستشو داده و خشک کنید.

پاک کردن لکه خون با سرکه سفید

استفاده از سرکه سفید می‌تواند در نظافت منزل و حتی از بین بردن لکه‌های خون روی لباسها موثر باشد. برای این کار، می‌توانید مقداری سرکه سفید را روی لکه خون بریزید و سپس لباس را درون تشت قرار دهید.

سرکه سفید هیچ آسیبی به بافت پارچه نمی‌رساند و به راحتی می‌تواند لکه‌های خون تازه را از روی لباس پاک کند. پس از ریختن سرکه سفید، حدود نیم ساعت صبر کنید و سپس لباس را با آب سرد شستشو دهید. اما این روش معمولاً برای تمیز کردن لکه‌های خون خشک شده روی مبل استفاده نمی‌شود.

نحوه پاک کردن لکه خون تازه

درست مانند سایر لکه‌ ها، خون وقتی تازه است بهتر و سریع‌ تر پاک می‌شود. هرچه سریع‌ تر متوجه لکه روی لباس شوید، پاک کردن لکه خون برای شما آسان‌ تر خواهد بود. اگر چنین موقعیتی برای شما پیش آمد، راهنمای زیر را گام به گام اجرا کنید.

1.  در اسرع وقت لکه خون را در آب سرد غوطه‌ ور کنید. اگر لکه خیلی تازه است، آن را زیر آب سرد روان قرار دهید تا خون خیلی سریع از روی لباس از بین برود.

2. در صورت تازه بودن، لکه خون را با هیدروژن پراکسید بشویید یا آن را با آب سرد و صابون بشویید.

3. می‌ توانید از شوینده‌ های ماشین لباسشویی استفاده کنید و باقیمانده لکه خون را با آب گرم و شوینده متناسب با نوع پارچه شستشو دهید تا وقتی لکه از بین برود.

4. تا وقتی که لکه به طور کامل از بین نرفته است، از گذاشتن آن در خشک کن اجتناب کنید.