چگونه لکه های لباس سفید را پاک کنیم

لباس سفید طرفداران زیادی دارد و بخصوص در هوای گرم و فصل تابستان داشتن یک لباس سفید ضروری است. اما تمیز نگه داشتن لباس سفید اهمیت زیادی دارد به این دلیل که وجود کوچترین لکه بر روی لباس سفید خودنمایی می کند و ظاهر ما نامرتب نشان می دهد. اگر به دنبال راه حل برای پاك كردن لكه از روي لباس سفيد هستید، این مطلب را از دست ندهید تا بخوبی متوجه شوید که چگونه لکه های لباس سفید را پاک کنیم.

چگونه لکه های روی لباس سفید را پاک کنیم

ممکن است در یک مراسم در حالی که در حال نوشیدن چای هستید ذره ای از آن بر روی پیراهن سفید شما بریزد و هرچقدر با دستمال بر روی آن بکشید بی فایده نظر برسد. اما نگران نباشید راهکارهای مختلفی برای پاک کردن لکه از روی لباس سفید وجود دارد که می تواند لباس سفید شما را مانند روز اول سفید و درخشان کند.

در ادامه با چند روش برای پاك كردن لكه از روي لباس سفید آشنا شوید:

بعد از ایجاد لکه بر روی لباس سفیدتان، در اسرع وقت اقدام به شستشوی لکه از روی لباس کنید. لکه بر روی لباس سفید هرچقدر قدیمی تر شود پاک کردن آن سخت تر است.

قبل استفاده از هر نوع ماده ای برای پاک کردن لکه از روی لباس سفید، شوینده مورد نظر خود را تنها بر بروی قسمتی از لباس امتحان کنید تا لباس سفید شما را خراب نکند.

آسپرین 

یکی از بهترین روش پاك كردن لكه از روي لباس سفيد استفاده از آسپرین است. در استفاده از آسپرین برای پاک کردن لکه از روی لباس سفید کافیست چند عدد آسپرین را داخل ظرفی از آب بریزید و لباس سفید خود را به مدت نیم ساعت در آن قرار دهید.

آبلیمو

برای پاك كردن لكه از روي لباس سفيد از آبلیمو استفاده کنید. برای این کار، آبلیمو را به لگنی از آب اضافه کنید و آنرا بر روی حرارت قرار دهید. بعد از جوشیدن این ترکیب، لباستان را به مدت 1 تا 2 ساعت داخل آن قرار دهید و سپس با پودر لباسشویی بشویید.

جوش شیرین

از جوش شیرین برای پاك كردن لكه از روي لباس سفيد استفاده کنید. در روش پاک کردن لکه از روی لباس سفید، مقداری جوش شیرین را داخل ظرفی از آب بریزید و لباس را برای دقایقی داخل آن قرار دهید. سپس آبکشی نمایید.

چای سبز

چای سبز خاصیت پاک کنندگی دارد و می تواند در پاک کردن لکه از روی لباس سفید موثر باشد. در انجام این روش، بعد از شستن لباس سفید با آب سرد و مواد شوینده، چای سبز دم کرده را داخل لگنی پر از آب داغ کنید و لباس سفیدتان را داخل آن قرار دهید. بعد از گذشت 10 تا 15 دقیقه لباس را از ظرف خارج کرده و روی بند پهن کنید.

نمک

در مواردی که لکه ایجاد شده بر روی لباس سفید جزئی و خفیف باشد می توانید از نمک برای از بین بردن لکه ها استفاده کنید. به مدت 20 دقیقه نمک روی لکه باقی بماند، سپس با مواد شوینده شسته و آبکشی نمایید.

هر لکه ای باید به شیوه متفاوتی از روی لباس سفید برداشته شود تا به بافت لباس آسیب نزد و یا لکه را پخش نکند.

سرکه سفید

چنانچه با شستشو لکه های  ایجاد شده بر روی لباس سفید برطرف نشد، استفاده از سرکه سفید نیز راهی برای پاک کردن لکه از روی لباس سفید است. در این روش مقداری سرکه سفید را به مواد شوینده اضافه کنید و لباس سفید را به مدت 1 روز داخل این ترکیب قرار دهید. لکه ها پاک می شوند.

مابع سفید کننده

برای پاک کردن لکه‌ از روی لباس سفید می توانید از از مایع سفید کننده اکسیژن دار استفاده کنید. قبل از مصرف توجه کنید که به لباستان آسیبی وارد نمی کند.

برای این کار، مقداری مایع سفیده کننده را با آب گرم ترکیب کنید و لباس را داخل آن قرار دهید. بعد از چند ساعت لباس را خارج کرده و با مواد شوینده مناسب بشویید.

برای جلوگیری از آب رفتن لباس نخی چه کار کنیم

پاك كردن لكه چاي از روي لباس سفید

برای پاک کردن لکه چای از روی لباس سفید بلافاصله لباستان را درون آب سرد قرار دهید و کمی شوینده روی آن بریزید سپس با یک اسفنج نرم به آرامی روی لباس بکشید.

برای پاك كردن لكه قهوه از روي لباس سفید هم می توانید شکر را داخل لگن آب گرم ریخته بنحوی که حالت شربت پیدا کند و غلیظ شود. سپس لباس سفیدتان به مدت چند دقیقه داخل این ترکیب قرار دهید و در نهایت لباس را آبکشی نمایید.

پاك كردن لكه روغن از روي لباس سفيد

با ریخته شدن روغن بر روی لباس سفیدتان نگران نباشید. برای پاک کردن لكه روغن از روي لباس سفيد، کمی نمک یا نشاسته ذرت روی لباس سفید و اجازه دهید خیس بخورد.

پاك كردن لكه خودكار از روي لباس سفید

برای پاك كردن لكه خودكار از روي لباس سفید کمی الکل را بر روی لکه ایجاد شده بریزید و اجازه دهید خیس بخورد، سپس با آب شستشو دهید.

پاك كردن لكه شکلات از روي لباس سفيد

اگر لباس سفید شما با شکلات لک شده برای از بین لکه آن ابتدا شکلات را کاملا از روی لباس بردارید و سپس با مایع ظرفشویی بی رنگ برای پاك كردن لكه شکلات از روي لباس سفيد استفاده کنید. استفاده از سرکه سفید دو چند قطره آمونیاک هم برای لکه های قوی تر مناسب است.

پاك كردن لكه خون از روي لباس سفيد

در پاك كردن لكه خون روي لباس سفيد بعد از شستشو لباس با آب سرد، از کمی محلول آمونیاک استفاده کنید و در آخر در محلول نمک و آب سرد بخیسانید.

پاك كردن لكه عطر از روي لباس سفید

بهترین راه برای پاك كردن لكه عطر از روي لباس سفید، آغشته کردن لکه به الکل است.

پاك كردن لكه زنگ زدگي از روي لباس سفید

اگر لکه زنگ زدگی بر روی لباس سفید شما ایجاد شده،از لیموی تازه و نمک برای پاك كردن لكه زنگ زدگي از روي لباس سفید استفاده کنید.

پاك كردن لكه عرق از روي لباس سفيد

پوشیدن لباس سفید برای افرادی که زیاد عرق می کنند انتخاب پر ریسکی است و لکه هایی زرد رنگ از خود به جا می گذارد. اما نگران نباشید. برای پاك كردن لكه عرق از روي لباس سفيد از آب سرد و صابون استفاده کنید. خیس کردن لباس سفید داخل شیر ترش هم کار موثری است.

پاک کردن آدامس، چسب یا سایر مواد چسبنده از روی لباس سفید

استفاده از یخ برای پاک کردن آدامس، چسب یا سایر مواد چسبنده از روی لباس سفید مناسب است. همچنین می توانید برای دقایق لباس تان را داخل فریزر قرار دهید تا آدامس یا ماده چسبنده دیگر کنده شود.