رنگ های خنثی در پوشاک

رنگ خنثی در لباس هر رنگی است که در یک چرخه رنگ معمولی نمی بینید، به این معنی که در واقع فاقد رنگدانه رنگی است. در صنعت مد، رنگ‌ های خنثی به رنگ‌ هایی گفته می‌ شود که فاقد هر نوع رنگی هستند. رنگ خنثی در اصطلاح برای تعریف رنگ هایی استفاده می شود که به طور برجسته در چرخه رنگ نشان داده نمی شوند. اما در طیف رنگ آنقدر مهم هستند که نمی توانید دنیایی را بدون آنها تصور کنید. در این مطلب می خواهیم به معرفی رنگ های خنثی در پوشاک بپردازیم.

رنگ های خنثی در لباس کدامند

انتخاب لباس با رنگهای خنثی برای مصاحبه و حتی کت شلوار دامادی بسیار محبوب است. معمولا از مد نمی افتند و بسیار پر استفاده هستند. این رنگها طرفداران زیادی دارند و به اکثر افراد ظاهر مناسبی می دهد.

رنگ های خنثی از:

  • سیاه
  • سفید
  • خرمایی
  • خاکستری
  • کرم
  • بژ
  • عاج

متغیر است. رنگ های متالیک مانند طلایی، نقره ای، مسی، برنزی نیز رنگ های خنثی تلقی می شوند. در دنیای مد، برخی از طیف های تیره قرمز و آبی نیز به دلیل ارتباط آنها با رنگ های کلاسیک، خنثی در نظر گرفته می شوند.

همه رنگ های سیاه، سفید، خاکستری، بژ، قهوه ای و سرمه ای به جز مشکی، طیف های متفاوتی دارند. رنگ سفید می تواند سفید خالص، اکرو، عاج، سفید یخی باشد. خاکستری می تواند روشن و تیره، با ته رنگ آبی، صورتی یا زرد باشد.

رنگ های خنثی بدون در نظر گرفتن گرم یا سرد بودن، مرتبط با رنگ های دیگر در چرخه رنگ هستند. اما این بدان معنا نیست که رنگ های خنثی نه گرم هستند و نه سرد. می توان گفت مشکی، بژ، برنزه، طلایی، کرم، قهوه ای شکلاتی و غیره گرم و سفید، خاکستری، نقره ای، سرمه ای و ... تا حدودی خنک هستند. اگر می خواهید از رنگ های گرم در استایل خود استفاده کنید، به سراغ رنگ های خنثی گرم بروید و اگر رنگ آمیزی سرد تمایل دارید، از رنگ های خنثی سرد استفاده کنید.

برای به تصویر کشیدن قدرت، توانایی و جذابیت هیچ رنگی به اندازه رنگ های خنثی تاثیرگذار نیست. رنگ های خنثی شیک و همه کاره هستند. آنها را می توان برای تعادل بیشتر با سایر رنگ ها ترکیب و تطبیق داد.

 ست کردن رنگ های خنثی لباس

زیبایی پوشیدن لباس های خنثی این است که همه آنها با هم ست می شوند. از آنجایی که آنها با یکدیگر رقابت نمی کنند، مشکلی برای ست کردن هر یک از دو یا سه قطعه با یکدیگر نخواهید داشت. به همین دلیل بسیار مهم است که در  کمد لباس خود لباس هایی با رنگ خنثی داشته باشید تا بتوانید به راحتی لباسهایتان را ست کنید. رنگ های خنثی را با هم ترکیب و هماهنگ کنید و نگران تداخل چیزی نباشید.