رنگ نود چیست و با چه لباس هایی ست می شود؟

همانطور که می دانید رنگ‌ ها تأثیر بسیار زیادی در استایل و پوشش ما دارند. یکی از شیک ترین رنگ‌ ها برای ست کردن لباس و آرایش، رنگ نود (Nude) است. در سال گذشته بسیاری از برندهای معتبر دنیا و سلبریتی های معروف از لباس هایی با رنگ نود استفاده کردند. اما رنگ نود چیست و با چه لباس هایی ست می شود؟ با آی بولک همراه باشید.


رنگ نود چیست و با چه لباس هایی ست می شود؟

مطمئنا شما اسم رنگ نود را شنیده اید و برای شما سوال پیش آمده است، که این رنگ چیست. ما در این مقاله برای شما شرح خواهیم داد که رنگ نود چیست و با چه لباس های می توانید این رنگ را به خوبی ست کنید.

رنگ نود چیست؟

رنگ نود را می توان طیفی از رنگ های قهوه‌ ای که رگه‌ هایی از بژ نیز در آن دیده می ‌شود، نامید. این رنگ ها می توانند از رنگ های روشن تا رنگ های تیره را شامل شوند و البته رنگ هایی که طیف رنگ هلویی نیز دارند در این دسته رنگ ها قرار می گیرند.

از نظر روانشناسی رنگ نود، رنگی گرم است که می تواند به شما حس آرامش را منتقل کند. این رنگ در دنیای مد کاربرد بسیار زیادی دارد و البته طرفداران بسیار زیادی هم دارد. این رنگ ها هنگام ترکیب با سایر رنگ ها به زیبایی هر چه تمام تر خود را نشان می دهند. شما می توانید گاهی با استفاده از رنگ های متضاد، استایل بسیار شیکی با رنگ نود برای خود خلق کنید.

نحوه ی استفاده از رنگ ‌نود در استایل خود

شما می توانید رنگ نود را در استایل خود به خوبی استفاده کنید. توصیه می شود هنگام استفاده از این رنگ به برخی از نکات توجه داشته باشید. این نکات عبارتند از:

رنگ نود متناسب با رنگ مو و چشم

یکی از روش‌ های مناسب انتخاب رنگ نود، این است که شما رنگی را انتخاب کنید که با رنگ مو و چشم و حتی تناژ پوست شما هماهنگی داشته باشد. برای ست کردن لباس رنگ نود به دنبال طیفی از رنگ نود باشید که نزدیک به رنگ چشم شما باشد. به عنوان مثال برای چشم ‌های قهوه‌ ای به دنبال رنگ نود نزدیک به رنگ قهوه‌ ای باشید. شما همچنین می‌ توانید برای خرید تمامی لباس هایتان از این ترفند استفاده کنید، زیرا یک اصل در ست کردن رنگ نود این است که رنگ ها با یکدیگر هماهنگ باشند.

اگر علاقه ندارید که لباس رسمی شما در طیف رنگ های خنثی باشد و دوست دارید استایل نود شما رنگ بیشتری داشته باشد، می توانید از بلوز یا پیراهن به رنگ قرمز یا سبز استفاده کنید. سپس برای تکمیل استایل خود از یک شلوار رنگ نود برای ست کردن این بلوز استفاده کنید.

همچنین می توانید از یک مانتو مجلسی رنگ نود در کنار یک شال قرمز یا هلویی استفاده کنید و سپس با پوشیدن یک کفش رنگ نود استایل خود را تکمیل کنید. البته در هنگام ست کردن لباس های رنگ نود خود، باید دقت داشته باشید که بهتر است از کفش، ساعت، کیف و اکسسوری هایی که رنگ های بسیار روشنی دارند، استفاده نکنید. زیرا استفاده از این رنگ ها باعث می شود که استایل شما بسیار بی روح به نظر برسد.

بهتر است بدانید که رنگ نود، رنگ مناسبی برای افراد چاق و درشت اندام نیست. زیرا با پوشیدن لباس های به این رنگ، اندام افراد چاق درشت تر به نظر خواهد رسید.

ترکیب رنگ نود و آبی

رنگ آبی یک رنگ سرد است که در کنار رنگ های گرم نود می تواند ترکیب جذابی را برای شما به وجود آورد. شما می توانید از یک پیراهن رنگ آبی در کنار شلوار یا مانتوی رنگ نود استفاده کنید و از ترکیب این دو رنگ در کنار یکدیگر یک استایل بسیار شیک و جذاب برای خود بوجود آورید.

ترکیب رنگ نود و سفید

یکی از جذاب ترین ترکیب رنگ ها برای لباس های رنگ نود استفاده از رنگ سفید است. رنگ سفید در کنار رنگ نود جلوه بسیار شیک و زیبایی خواهد داشت. این ترکیب رنگ مخصوصا برای افرادی که پوست گندمگون دارند، بسیار زیبا خواهد بود. شما می توانید از یک بلوز یا یک مانتو و یا یک پیراهن رنگ سفید در کنار یک شلوار رنگ نود استفاده کنید و استایل خیره کننده ای برای خود ایجاد کنید. شما بر اساس نوع شلوار خود، می توانید کفش مناسب را نیز انتخاب کنید.

کت و شلوار رنگ نود


کت و شلوار رنگ نود، می تواند گزینه مناسبی برای داشتن یک استایل رسمی باشد. زیرا شما می توانید با رنگ های متفاوت و یا رنگ هایی که در طیف رنگ نود قرار می گیرند، یک استایل بسیار زیبا برای خود خلق کنید. کت و شلوار به رنگ نود برای استفاده در تمامی فصل ها مناسب است.

لباس های ماکسی با رنگ نود

اگر می خواهید در یک مهمانی غیررسمی شرکت کنید و تصمیم دارید از رنگ نود برای استایل خود استفاده کنید، پیشنهاد می شود که از یک لباس ماکسی رنگ نود استفاده کنید. همچنین برای اینکه لباس شما زیباتر به نظر برسد، بهتر است کفش و شالی را انتخاب کنید که در طیف رنگ لباس شما باشد. شما می توانید از اکسسوری های تک رنگ نیز برای تکمیل استایل خود استفاده کنید.

کت اورسایز و شلوار نود

شلوار رنگ نود و یک کت اورسایز، در کنار یک جفت کفش زنانه مشکی به خوبی ست می شوند. شما از این استایل می توانید برای مهمانی ها و دورهمی های خود استفاده کنید. با استفاده از این استایل شما بسیار شیک و جذاب به نظر می رسید. سعی کنید در کمد لباس های خود حتما یک جفت کفش یا لباس رنگ نود داشته باشید. این کفش ها یا لباس ها هنگام ست شدن با سایر لباس ها می توانند استایل بسیار زیبایی را برای شما ایجاد کنند.

سخن آخر

رنگ نود یکی از رنگ های گرم و بسیار محبوب در بازار است. شما می توانید این رنگ ها را با بسیاری از رنگ های دیگر به خوبی ست کنید. تنها کاری که باید انجام دهید، توجه به نکات بالا است تا بتوانید یک استایل بسیار زیبا برای خود خلق کنید. امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید.