کاپشن کوتاه رو با چی بپوشم

فصول سرد علاو بر سرمایی که دارند، به خاطر بارش برف و باران، لذت بخصوصی هم دارند اما اگر می خواهید که از این لذت بهره مند شوید بهتر است تا از پالتو و کاپشن های گرم استفاده کنید تا سرما را احساس نکنید. کاپشن های کوتاه از جمله پوشاک گرمی هستند که می توانید در پاییز و زمستان آن ها را بپوشید. در این مطلب از آی بولک نکاتی برای ست کردن کاپشن کوتاه را به شما معرفی می کنیم. اگر برای شما سوال شده که کاپشن کوتاه رو با چی بپوشم، این مطلب را از دست ندهید.

کاپشن کوتاه رو با چی ست کنیم

کاپشن از زبان روسی وارد زبان ما شده و در انگلیسی به عنوان "jacket" مطرح می شود. کاپشن به نوعی کت زمستانی می گویند که معمولا کلاه دارد و برای گرم نگه داشتن بدن در سرما استفاده می شود. کاپشن ها در گذشته اکثرا از جنس چرم بود، اما امروزه از الیاف مصنوعی مثل نایلون و پلی استر هم تولید می شود که در انواع کوتاه و بلند موجود می باشد. گرچه ست کردن کاپشن های بلند راحت تر است و دیگر دغدغه اینکه زیر آن چی بپوشیم را نداریم، اما کاپشن های کوتاه نیز زیبایی خاص خود را دارد. 


استایل با کاپشن کوتاه

در ادامه نکاتی در مورد استایل با کاپشن کوتاه را با شما به اشتراک می گذاریم. 

  • شلوارهای جین راسته، یا جین دمپا گشاد مناسب استایل با کاپشن کوتاه می باشد. توجه داشته باشید که هرگز کاپشن کوتاه را با شلوار های گشاد نپوشید. همچنین بهتر است شلوارهایی با رنگ خنثی و تیره را انتخاب کنید چرا که باعث ایجاد تعادل در حجم، ضخامت و زیبایی کاپشن می شوند.
  • اگر می خواهید همراه با کاپشن کوتاه مانتو بپوشید بهتر است از مانتو های تنگ و کوتاه استفاده کنید. می توانید از مانتو هایی که دامن فون یا پیلی دار دارند، همراه با کاپشن کوتاه استفاده کنید.
  • برای ست کردن کاپشن کوتاه با مانتوی بلند، بایستی از یک مانتوی کمر تنگ که پارچه خشکی نداشته باشد استفاده کنید.
  • کاپشن کوتاه را می توانید با بوت، نیم بوت و بوت های پاشنه دار و لگ چرم یا مخمل ست کنید تا استایل جذاب و شیکی داشته باشید. همچنین برای داشتن استایل اسپرت می توانید از کتانی های سبک وینتیج با رنگ های چرک استفاده کنید.
  • برای داشتن استایل غیر رسمی، زیر کاپشن کوتاه خود لباس های اسپرت بپوشید. آیتم هایی مثل پلیور کلاه دار، بلوز بافت، تیشرت بلند و کتانی های رنگی گزینه های مناسبی برای پوشیدن بهمراه کاپشن کوتاه است و بجای شال و روسری می توانید از کلاه و شال رنگی در استایل خود استفاده کنید.
  • کاپشن های کوتاهی که کمربند دارند باعث می شوند که ضخامت کاپشن کم به نظر برسد و فرم جمع و جور تری داشته باشد. بهمراه کاپشن کوتاه، از اکسسوری هایی مثل کلاه و شال، دستکش و عینک آفتابی استفاده کنید تا استایل شیکی داشته باشید.

 

نکاتی درباره خرید کاپشن کوتاه

در انتخاب رنگ دقت کنید
بجای رنگ های شبرنگ که در قدیم ترند بودند بهتر است کاپشن کوتاه خود را از بین رنگ های خنثی انتخاب کنید. کاپشن های این رنگی شیک تر هستند و با هر لباس دیگری ست می شوند. رنگ های سفید، مشکی، طوسی و کرمی مناسب هستند. اگر به آیتم های رنگی علاقه دارید، رنگ های زرشکی، سورمه ای، سبز یشمی انتخاب های خوبی هستند.


کاپشن های کلاه دار انتخاب کنید
کاپشن های کوتاه پفی کلاه دار خیلی شیک هستند و بیشتر در مقابل سرما از شما محافظت می کنند. برای داشتن استایلی شیک تر آنهایی را انتخاب کنید که یک لایه خز مصنوعی دور کلاهشان دوخته شده است. خز با رنگ مشکی، قهوه ای و کرم رنگ های جذابی هستند.

به دوخت و جزییات کاپشن دقت کنید
کاپشن های کوتاهی که دوخت عمودی دارند بیش از سایر مدل ها، متناسب با اندام شخص می باشند. همچنین به سایر ویژگی های کاپشن مانند یقه، کمر، زیپ و دکمه ها دقت کنید. کاپشن هایی که داخل انها از پَر می باشد، گرمای بیشتری دارند.