شلوار جین بگ چیست | نکات خرید و انتخاب شلوار جین بگ زنانه

همانطور که می دانید شلوار جین یکی از متنوع ترین انواع شلوار در بازارهای جهان است. یکی از شلوارهای جین محبوب، شلواری است که در انگلیسی به baggy pants معروف است. در کشور ایران به این نوع از شلوار جین، شلوار جین بگ گفته می شود. شلوارهای بگ زنانه و دخترانه شلوارهای کاملا گشادی هستند که در قسمت کمر آنها به جای دکمه و کمربند، کش تعبیه شده است. همچنین گاهی در قسمت دور مچ پای این شلوارها نیز برای زیبایی بیشتر کش وجود دارد.


شلوار جین بگ چیست ؟

شلوار جین بگ برای استایل های روزانه و غیر رسمی، همچنین برای استایل کژوال و کلاسیک بسیار مناسب است. این شلوار هم برای آقایان و هم  برای خانم ها بسیار مناسب است. البته شلوار جین بگ در بین خانم ها بسیار پرطرفدارتر است. دمپا شلوارهای جین بگ بطور کلی گشاد است، اما گاهی برخی افراد دمپا این شلوار جین را پاکتی و یا تا می زنند.

به دلیل اینکه شلوار جین بگ دخترانه کاملا گشاد است، دختران می توانند آن را با مانتوهای کوتاه و جلو باز به خوبی ست کنند. همچنین دختران، پسران و آقایان می توانند این شلوار جین را با هودی و یا لباس های گشاد نیز ست کنند، تا بتوانند یک استایل شیک و جذاب برای خود خلق کنند.

شما می توانید از شلوار جین بگ در موقعیت های مختلف استفاده کنید. شلوار جین مدل بگ تیره رنگ، برای شرکت در یک گردهمایی یا یک مهمانی دوستانه بسیار مناسب است. همچنین این شلوار با داشتن طرح مناسب و شیک، یک شلوار مناسب برای محل کار است. این مدل شلوار جین را می توانید با یک جفت کفش‌ تخت یا پاشنه دار و حتی کفش‌ های کتانی به راحتی ست کنید و یک استایل شیک برای خود ایجاد کنید.

تاریخچه شلوار جین بگ

بهتر است بدانید، طراحی این شلوارهای جین برای اولین بار به دهه 80 میلادی باز می‌ گردد. طرح های اولیه این شلوارها دارای جیب های متعددی بود که در کشور انگلیس برای اولین بار وارد دنیای مد شد. سپس به تدریج مدل این شلوارها تغییر پیدا کرد. عده ای این شلوار را به سیاه پوستان نسبت می دهند و معتقدند که آنها با پوشیدن این شلوار به دنبال ثابت کردن تفاوت خود به سفید پوستان بوده اند.


این مقاله را مطالعه کنید: راهنمای جامع انواع شلوار جین زنانه

شلوار جین مدل بگ برای چه افرادی مناسب است؟

این شلوارها به دلیل اینکه فاق بلندی دارند، کمر را بسیار باریک و پاهای شما را بلند نشان می دهند. این شلوارها برای افرادی که فرم پاهایشان را دوست ندارند یا پاهایشان زیادی چاق یا لاغر است انتخاب بسیار مناسبی است.

حتی اگر اضافه وزن زیادی دارید و به این نوع از شلوار های جین علاقمند هستید، می توانید از شلوار جین نیم بگ استفاده کنید. اگر اضافه وزن دارید بهتر است از شلوارهای بگ با رنگ تیره و یک تاپ یا تیشرت رنگ روشن استفاده کنید؛ تا اندام شما زیباتر و جذاب تر به نظر برسد. همچنین استفاده از اکسسوری های بلند نیز به کشیده تر نشان دادن اندام شما بسیار کمک می کند.

نکات ضروری هنگام استفاده از شلوارهای جین بگ

 

1.برای این نوع شلوار بهتر است پیراهنتان را در شلوار قرار دهید

توصیه می شود برای زیبای بیشتر، پیراهن یا لباس خود را درون شلوار جین بگ قرار دهید. شما با نشان دادن خط کمر خود، می توانید جذابتر به نظر برسید. اگر بلوز یا پیراهنی که برای این شلوار انتخاب کرده اید، روی کمر شلوار شما را بپوشاند، ممکن است نامرتب به نظر برسید. زیرا مطمئنا یک بلوز گشاد و یک شلوار گشاد، استایل مناسبی برای شما نخواهد بود. شما در انتها می توانید استایل خود را با یک جفت کفش کتانی سفید رنگ تکمیل کنید.

  1. شلوار جین بگ با دمپای کوتاه بپوشید

بسیاری از افراد این مدل شلوار جین را دوست ندارند. انتخاب این استایل کمی متفاوت به نظر می رسد. استفاده از یک شلوار جین بگ با دمپای کوتاه، می ‌تواند یک استایل بسیار زیبا و خاص را برای شما بوجود آورد. البته باید دقت داشته باشید که این شلوار برای هر اندامی مناسب نیست. به هرحال می‌ توانید برای یک بار هم شده، این نوع شلوار جین را امتحان کنید. این شلوار را می توانید با یک جفت کفش زنانه پاشنه دار به خوبی ست کنید.

3.شلوار جین بگ تیره رنگ بپوشید

این رنگ از شلوار جین، می تواند اندام شما را باریک تر نشان دهد و شما می توانید با پیراهن های رنگ روشن یا مانتوی کوتاه رنگ روشن به راحتی این شلوار را ست کنید.

کفش مناسب برای شلوار جین بگ

شما می توانید شلوار جین بگ دخترانه خود را با یک جفت کفش پاشنه بلند به همراه یک کمربند رنگ خاص برای شرکت در یک مهمانی رسمی، به خوبی ست کنید. همچنین می توانید جین بگ را با یک جفت کفش راحتی، کتانی، کالج و یا حتی یک صندل تخت نیز ست کنید. استفاده از کفش های بزرگ به همراه این نوع از شلوارهای جین زیبایی خاصی را برای شما خلق خواهد کرد.

بطور کلی داشتن یک استایل مناسب روزانه برای هر فردی، می تواند بسیار مهم باشد. پوشیدن یک شلوار جین بگ باعث ایجاد استایل متفاوت برای شما می شود. این نوع شلوار جین را شما نمی توانید با پیراهن و تیشرت های گشاد و مانتوهای فری سایز بلند به خوبی ست کنید. بنابراین بهتر است از لباس هایی که تن خور مناسبی دارند، برای ست کردن با شلوار جین بگ استفاده کنید.



خرید شلوار واید?

توصیه می شود دمپا شلوارهای جین بگ را پاکتی نکنید. شما می توانید برای اینکه استایل شما هنگام استفاده از شلوار جین بگ شیک تر به نظر برسد، از کمربند یا اکسسوری ها نیز استفاده کنید. به عنوان مثال استفاده از کمربند کمر شما را باریک تر و زیباتر نشان خواهد داد. برای خرید اینترنتی شلوار هم پیشنهاد می کنیم قبل از خرید " راهنمای خرید اینترنتی شلوار " را مطالعه کنید.

شلوارهای جین بگ دخترانه حالت آزاد تر و گشاد تری نسبت به جین بگ مردانه دارند. مهمترین نکته ای که باید در هنگام ست کردن با شلوار جین بگ همیشه به خاطر داشته باشید، این است که از لباس های خیلی گشاد استفاده نکنید. برای مثال تیشرت، تاپ، هودی و شومیزی را که انتخاب می کنید، باید کاملا اندازه شما باشد. امیدواریم از مطالعه این مقاله  در مجله آی بولک لذت برده باشید.