نحوه شستن لباس های زیر

لباس‌های زیر، همواره به دلیل کاربرد زیاد و همین طور داشتن نقش مهم در بهداشت فردی خانم ها ، یکی از مهم ترین لباس های ما هستند. آن‌ها نقش حیاتی در راحتی و احساس زیبایی و اعتماد به نفس ما دارند، اما به دلیل خصوصیات خاص و حساسیت‌هایی که دارند، شستن و نگهداری صحیح آن‌ها اهمیت بسیاری دارد. در این مقاله، به راهنمای جامع و کامل در مورد روش‌ها و توصیه‌های شستشوی لباس‌های زیر می‌پردازیم. ابتدا به اهمیت طرز شستن لباس های زیر و نکاتی که در این زمینه باید در نظر گرفته شود، می‌پردازیم و سپس، مراحل مهم و اصولی شستشوی لباس‌های زیر را تشریح می‌کنیم، از جمله شستشوی دستی و یا استفاده از ماشین لباسشویی، درجه حرارت مناسب، استفاده از مواد شوینده مناسب و روش‌های صحیح برای حفظ کیفیت و زیبایی لباس‌های زیر که هرکدام را به طور مفصل برای شما همراهان عزیز آی بولک توضیح می دهیم. 


خرید اینترنتی لباس زیر زنانه

شستن لباس های زیر

اینکه همیشه لباس زیر تمیز و راحتی بپوشیم از اهمیت زیادی برخوردار است. اما باید شیوه درست شستن زیر را بلد باشیم. شستن هر روزه لباس زیر با لباسشویی یا آب داغ می تواند آنها را در زمان کوتاهی کهنه و فرسوده کند. همچنین عدم شستشوی صحیح ممکن است میکروب های موجود در لباس زیر را به جای بگذارد و سلامتی ما به خطر بیاندازد.

طرز شستن لباس زیر

بهترین روش برای شستن لباس زیر زنانه، شستشوی آنها با دست است.

  1. برای شستن لباس های زیر با دست، داخل یک لگن تا تشت را پر از آب ولرم کنید و مقداری مواد شوینده ملایم به آن اضافه کنید.
  2. بعد از ترکیب آب و مواد شوینده، لباس زیر را داخل ظرف آب انداخته و با دست به حالت چرخشی در ظرف بچرخانید.
  3. بعد از اینکه چند بار این کار را انجام دادید، اجازه دهید لباس زیر به مدت 10 دقیقه داخل محلول باقی بماند.
  4. سپس نقاطی از لباس زیر که لکه عرق یا هر لکه دیگر روی آن باقی مانده را به آرامی چنگ بزنید و در نهایت آبکشی نمایید.
  5. برای خشک کردن لباس های زیر بعد از شستشو، با قرار دادن آنها بر روی حوله آب اضافی آنها را بگیرید.
  6. لباس های زیر را در هوای آزاد و در معرض نور خورشید قرار دهید تا بخوبی ضدعفونی شوند.


بهترین روش شستن لباس زیر

برای شستن لباس های زیر بهترین روش این است که بعد از جدا کردن لباس های زیر از لحاظ جنس و رنگ، لباس زیر را با صابون یا پودر صابون با آب سرد بشویید و بعد از اتمام شستشو آنرا بخوبی آبکشی نمایید. باقی ماندن ذرات مواد شوینده در لباس زیر می تواند باعث ایجاد حساسیت های پوستی شود.

استفاده از مواد سفید کننده برای شستن لباس زیر توصیه نمی شود. اگر لکه ای روی لباس زیرتان بقی مانده می توانید از سرکه سفید برای از بین بردن آن استفاده کنید. بعد از شستشوی لباس های زیر آنها را مقابل نور خورشید قرار دهید تا بخوبی خشک شوند.

شستن لباس زیر با ماشین لباسشویی

گرچه شستن لباسهای زیر در ماشین لباسشویی توصیه نمی شود اما اگر به دلایل مختلف تصمیم به شستن لباس زیر در لباسشویی دارید، برخی نکات را رعایت کنید:

  1. قبل از شستن لباس زیر با ماشین لباسشویی علامت های روی برچسب لباس زیر را مورد بررسی قرار دهید.
  2. برای شستن لباس زیر با ماشین لباسشویی آنها را داخل کیسه مخصوص لباس زیر قرار دهید و اگر چنین چیزی در دسترس شما نیست می توانید آنها را داخل یک روبالشی بیاندازید و سر آن را ببندید تا حین چرخش لباسشویی خارج نشوند.
  3. دمای مناسب برای شستن لباس زیر در لباسشویی برای لباس های نخی بین 80 تا 90 درجه و برای لباس های زیر با الیاف مصنوعی دمای 40 تا 50 درجه می باشد.
  4. بعد از پایان فرایند شستن لباسهای زیر در ماشین لباسشویی، بلافاصله لباس های زیر را خارج کرده و مقابل نور آفتاب پهن کنید. 
  5. در و محفظه لباسشویی را نیز به خوبی خشک کنید.

خرید شورت و سوتین زنانه

نکاتی برای شستن لباس های زیر 

  • لباس زیر های نو را حتما قبل از استفاده بشویید.
  • بعد از شستن لباس زیر نیازی به اتو کردن آن نیست و استفاده از نور خورشید به تنهایی کافیست.
  • برای شستن لباس های زیر حساس مانند سوتین بهتر است آنها را بخار شویی کنید.
  • لباس های زیر را در محل مناسب و محفظه مخصوص نگهداری کنید.
  • تاجایی که ممکن است از لباس های زیر نخی و پنبه ای استفاده کنید.
  • لباس زیر کودک باید به طور مجزا با مواد شوینده مخصوص شسته شود. 




کلام پایانی 

در این مقاله، شما با اصول و روش‌های شستشوی لباس‌های زیر آشنا شدید و توصیه‌های مهمی برای نگهداری و حفظ آن‌ها برای شما همراهان عزیز توضیح دادیم که امیدواریم که این اطلاعات به شما کمک کننده و مفید بوده باشند. حفظ کیفیت، دوام و زیبایی لباس‌های زیر نیازمند مراقبت و دقت است که با رعایت نکاتی که در این مقاله بیان شد، می‌توانید لباس‌های زیر خود به طور صحیح از لحاظ بهداشتی بشورید و طول عمر آن را افزایش دهید، ممنون که تا پایان همراه ما بودید.