شلوار جین زاپ دار چیست و با چه کفش و لباسی ست می شود؟

شلوار جینی که در قسمت ران و زانو انواع پارگی، سوراخ، ساییدگی داشته باشد، جین پاره یا زاپ دار نامیده می شود.


شلوار جین زاپ دار چیست و با چه کفش و  لباسی ست می شود؟

انواع شلوار لی زاپ دار زنانه



دو نوع شلوار جین زاپ دار در بازار وجود دارد که عبارتند از:

.1 شلوار جینی که به دلیل کهنگی و استفاده مکرر پاره شده است و می توان گفت روند طبیعی را طی کرده است.

 .2 شلوار جینی که در فرآیند تولید، به شکل پاره تولید می ‌شود که براساس مد و فشن به این شکل تولید می شوند.

شلوار های جین زاب دار معمولا دارای پارگی در قسمت زانو هستند. اما در مدل های جدید تقریبا در تمام قسمت های شلوار پارگی دیده می ‌شود. شلوارهای جین پاره یا زاب دار امروزی در میان افراد شیک ‌پوش بسیار پرطرفدار شده اند. در دهه 1990 میلادی شلوار جین زاپ دار به عنوان استایلی راحت، اما شیک وارد دنیای فشن و مد شد و به شدت مورد پسند جوانان قرار گرفت.
مطلب پیشنهادی: راهنمای جامع انواع شلوار جین زنانه

✨در این روزها فروشگاه آی بولک مدل های متنوع و جذابی از شلوارک های زنانه را ارائه کرده است؛ برای دیدن شلوارک‌های جدید فروشگاه آی بولک از لینک پایین دیدن فرمایید.

خرید شلوارک زنانه

شلوار جین زاپ دار در دنیای مد امروز

در سال های اخیر شلوارهای جین زاپ دار بسیار محبوب شده اند. این شلوار توسط برندهای معروف با طرح ‌های مختلف، طراحی و تولید می ‌کنند. در دنیای مد امروزی، استفاده از سبک تضاد در پوشش بسیار محبوبیت دارد.

این نوع شلوارها هم راحت هستند و هم بسیار خوش ‌استایل و به راحتی با سایر لباس ها و کفش ها ست می شوند.

انواع مدل های شلوار جین زاپ دار

  1. مدل سوراخ ‌دار:

این نوع شلوار جین زاپ دار، دارای سوراخ ها و پارگی های به شکل حفره در قسمت ها ران پا است. در مورد چنین پارگی‌ های چند نکته وجود دارد که باید حتما آنها را مد نظر داشته باشید. این نکات عبارتند از:

  • این نوع از پارگی ها نباید عریض ‌تر از قسمت ساق پا باشند. وقتی به ‌صورت افقی طراحی شده باشند، زیباتر خود را نشان می دهند.
  • وقتی در حالت ایستاده قرار دارید، ارتفاع این پارگی ها نباید از یک اینچ بیشتر باشد. وقتی که در حالت نشسته قرار دارید، زانو یا پای شما بیشتر در معرض دید قرار می ‌گیرد و اگر اندازه این پارگی ها بیشتر از یک اینچ باشد از زیبایی این شلوار کاسته خواهد شد.

  1. مدل رشته ‌رشته:

شلوارهای جین زاپ دار مدل رشته رشته، دارای پارگی کاملی نیستند و هنوز تار و پود شلوار در قسمت های پارگی دیده می شوند. این رشته ها بخشی از پارگی را می‌ پوشاند.

  1. مدل ساییده شده :

این مدل از شلوار جین زاپ دار زنانه، بیشتر دارای خراشیدگی های کوچک است. پارگی های این شلوار مانند ساییدگی می ماند و اندازه این ساییدگی ها حدودا باید به اندازه یک سکه باشد.

چگونگی تولید شلوارهای جین زاپ دار

تولید کنندگان شلوارهای جین این کار را به دو روش انجام می ‌دهند. این دو روش عبارتند از:

1.با استفاده از لیزر

  1. به روش دستی

تولید کنندگانی که به ‌صورت عمده لباس تولید می ‌کنند از روش اول یعنی با استفاده از لیزر شلوار جین زاپ دار را تولید می کنند. اما طراحان برندهای خاص از روش دوم یعنی به روش دستی، شلوار زاب دار را تولید می کنند.

هنگام استفاده از لیزر برای ایجاد پارگی و زدگی از طریق کامپیوتر به دستگاه الگوهایی داده می شود. دستگاه لیزر مطابق با آن الگو جاهای مورد نظر روی شلوار را می‌ سوزاند. این دستگاه می‌ تواند با کمی سوزاندن پارچه در آن پارگی های متنوعی را به وجود آورد. همچنین می‌ تواند الگوها و طرح‌ های پیچیده را بر روی شلوار برش دهد.

روش دوم، یعنی ایجاد پارگی به روش دستی بسیار سخت تر و  پیچیده ‌تر است و نیاز به کارگران متخصص برای بخش‌ های طراحی، ایجاد پارگی برای هر شلوار دارد. برندهایی معروف مثل Levi’s و Abercrombie & Fitch  از روش دستی برای طراحی شلوار زاب دار استفاده می کنند. در نتیجه در این روش برای تولید هر شلوار جین زاب دار، چندین ساعت وقت صرف خواهد شد.

در این روش ابتدا طرح را با استفاده از گچ یا ماژیک بر روی پارچه شلوار جین طراحی می کنند. سپس برش‌ ها با استفاده از قیچی ‌های بزرگ و صاف انجام می ‌شود.



 
مطالعه کنید : خرید اینترنتی شلوار | 4 نکته مهم قبل از خرید + راهنمای جامع

نکاتی برای پوشیدن و ست کردن شلوار جین زاپ دار

شما هنگام استفاده از شلوارهای زاپ دار باید به برخی از نکات توجه داشته باشید. در غیر این صورت استایل شیکی نخواهید داشت.

1 . شلوار جین زاپ دار اسلیم فیت 

این نوع شلوار جین را تنها باید با یک کت و عینک آفتابی بزرگ ست کنید. این استایل می تواند برای شما شیک و مناسب باشد.

  1. شلوار جین زاپ دار فاق بلند 

این شلوار را می ‌توانید با بلوز و پیراهن و یا مانتوهای مجلسی جلو باز کوتاه به همراه یک جفت کتانی به رنگ سفید ست کنید. این ست، یک ست زنانه زیبا و جذاب خواهد بود.

  1. 3. بهتر است شلوار جین زاپ دار خود را با لباس ‌ها و تیشرت های خیلی گشاد نپوشید. زیرا باعث می ‌شود شلخته به نظر برسید. اگر انتخاب شما لباس گشاد است، بهتر است برای حفظ تعادل تیپ خود از شلوار اسلیم فیت استفاده کنید.
  2. 4. شما می ‌توانید شلوار جین زاب دار خود را با یک کت یا کاپشن جین نیز بپوشید. همچنین بهتر است رنگ این کت یا کاپشن جین کمی روشن‌ تر از رنگ شلوار شما باشد. برای ست این کت و شلوارجین باید تیشرت سفید را نیز همراه آنها بپوشید. شما با پوشیدن یک جفت بوت مشکی و یک گردنبند بلند استایل خود را کامل خواهید کرد.
  3. 5. بهتر است شلوارهای زاب داری که بیش از حد پارگی دارند، را انتخاب نکنید.

۶. می ‌توانید با استفاده از چند اکسسوری، ظاهری زنانه‌ تر به استایل ‌خود بدهید. اما نباید زیاده‌ روی کنید.

  1. 7. برای شلوارهای جین زاپ دار خود، می توانید از پیراهن ‌طرح‌ دار استفاده کنید. شلوار جین زاپ دار رنگ روشن به همراه پیراهن چهارخانه و یک کتانی سفید، مطمئنا استایل مناسبی برای فصل بهار خواهد بود.
  2. 8. شلوار جین زاپ دار برای مهمانی‌های دوستانه و خانوادگی بسیار مناسب است. اما برای جاهایی که باید استایل رسمی داشته باشید، این شلوار انتخاب مناسبی برای شما نخواهد بود.

نکات ارائه شده در بالا، در شیک پوش بودن شما بسیار تاثیر دارد. بنابراین توصیه می شود آنها را مد نظر داشته باشید.