تاثیر رنگ لباس بر اعتماد به نفس

آیا می دانستید لباس هایی که می پوشید می تواند تأثیر غیر مستقیم و در عین حال ظریفی بر میزان اضطراب و استرس شما داشته باشد؟ برخی از انواع لباس می توانند سطح اضطراب شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهند، در حالی که برخی دیگر از لباس ها می توانند اضطراب شما را افزایش داده و بر اعتماد به نفس شما تأثیر منفی بگذارند. در این مطلب می خواهیم به بررسی تاثیر رنگ لباس بر اعتماد به نفس بپردازیم.

رنگ لباس چگونه بر روحیه شما تأثیر می گذارد

رنگ یک ابزار قدرتمند برای برقراری ارتباط است. همچنین یکی از راه هایی است که می تواند به شناخت روحیات هر فرد کمک کند. در حقیقت رنگ لباس به عنوان عاملی برای شناخت دیگران عمل می کند و به دیگران می گوید که ما چه کسی هستیم.

قرن هاست که نظریه پردازان سعی کرده اند معنای رنگ های مختلف را درک کنند. تاریخ، گاهی قوانین پوشیدن رنگهای خاص را منع کرده و گاهی هم افراد را ملزم به استفاده از آن ها کرده است. به عنوان مثال پزشکان و پرستاران از لباس های مشخص استفاده می کنند. رنگها اغلب برای نشان دادن وضعیت استفاده می شود. شکی نیست که رنگ می تواند نقش مهمی در کمد لباس و زندگی ما ایفا کند. سوال این است که چگونه می توانیم رنگ لباس مناسبی را انتخاب کنیم تا بر روحیه ما تأثیر مثبت بگذارد؟

ارتباط رنگ لباس و اعتماد به نفس 

بسیاری از مردم انگیزه کافی برای سرمایه گذاری در کمد لباس خود را ندارند و یا نمی توانند هزینه این تجمل را از نظر زمان و پول بپردازند. احتمالاً متوجه شده اید که افرادی هستند که همیشه موفق به داشتن اعتماد به نفس و شادمانی هستند و می پرسید که راز آنها در چیست. واقعیت این است که هرکسی می تواند این کار را با توصیه مناسب و تعهد کافی در این زمینه انجام دهد.

  • شما باید بدانید که در چه نوع لباسی خوب به نظر می رسید و برعکس. شما می توانید در تهیه لباس های خود و در نهایت تصمیم خود، از دیگران کمک بگیرید. لباس های شما باید شما را با اعتماد به نفس و شاد نشان بدهد.
  • برای داشتن ظاهر خوب نیازی به صرف هزینه گزاف نیست، بسیاری از فروشگاه های آنلاین در حال حاضر تخفیف ها و فروش های فوق العاده دارند. شما می توانید در زمان مناسب از مکان مناسب خرید کنید.

بهترین سایت خرید لباس

  • اگر قبل از بیرون رفتن برای پوشیدن لباس مناسب، دچار مشکل می شوید، چند لباس را کنار هم قرار دهید تا از استرس و فشار جلوگیری کنید. به این ترتیب شما بیش از یک بار حق انتخاب خواهید داشت.
  • در صورت امکان، از پوشیدن لباسی که با آن احساس راحتی نمی کنید یا در واقع باعث می شود شما موذب شوید، خودداری کنید. انواع خاصی از لباس ها وجود دارند که یا با ایجاد درد جسمی و یا با مجبور کردن شما به تلاش فیزیکی، احساس ناراحتی می کنند. مشخص است که لباس های ناراحت کننده تأثیر منفی مستقیمی بر جذابیت شما دارند و بسیاری از افراد هنگام پوشیدن لباس، احساس استرس، تحریک و تنش می کنند. با این اوصاف استثنا هم وجود دارد و گاهی اوقات، برخی از انواع لباس هایی که ذاتاً ناراحت کننده هستند می توانند به شما در جذابیت ظاهری خاص کمک کنند (کفش های پاشنه بلند یا لباس های تنگ).
  • به یاد داشته باشید که برای اینکه خوب و با اعتماد بنفس به نظر برسید ، باید احساس خوبی داشته باشید. هنگامی که به این هدف دست یافتید، می توانید از شر استرس جسمی و احساسی خلاص شوید و احساس اعتماد به نفس کنید.

به طور خلاصه ، پوشیدن لباس هایی خوب است که ویژگی های مثبت شما را نمایان می کند به شما کمک می کند احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید و سطح خاصی از اعتماد به نفس را به دست آورید.

درست است که اعتماد به نفس پایین به طور کامل به مد نسبت داده نمی شود، اما تحقیقات ثابت کرده است که نحوه لباس پوشیدن می تواند تا حد زیادی هورمون های استرس شما را کاهش دهد. بنابراین، مطمئن شوید که لباس راحت و شیک و در صورت امکان رنگ هایی را انتخاب می کنید که به شما احساس آرامش و آرامش می دهد.

برای داشتن اعتماد بنفس پالت رنگ مخصوص خود را پیدا کنید

رنگهای سبز و آبی (اغلب به عنوان رنگهای "سرد" نامیده می شوند) می توانند به ایجاد حس آرامش کمک کنند. به همین ترتیب ، قرمز ، نارنجی و زرد (یا رنگهای "گرم") می توانند روحیه شما را تقویت کنند. هر یک از این رنگها وقتی به سایه های مختلف تفکیک می شوند معنای متفاوتی می یابد. رنگهای خنثی یا روشن تر می توانند حالت آرامتر و نرم تری را به ارمغان بیاورند، در حالی که سایه های پررنگ تر می توانند انرژی بیشتری را در محیط یا خود شما به ارمغان بیاورند.

قرمز: خشم ، عشق ، اشتیاق و قدرت

نارنجی: اشتیاق ، توجه ، شادی و انرژی

رنگ زرد: روشنایی ، انرژی ، گرما و توجه

سبز: شانس ، حسادت ، طبیعت و ایمنی