پاک کردن لکه شاتوت از روی لباس

با اینکه شاتوت میوه پرطرفدار و خوشمزه ای است اما به دلیل رنگ قرمز طبیعی که دارد باید هنگام میل کردن آن حسابی حواسمان را جمع کنیم. در غیر اینصورت با لباسی پر از لکههای شاتوت روبرو خواهیم شد که باید تا ساعت ها برای پاک کردن آن تلاش کنیم. اگر لکه شاتوت روی لباس شما ریخته و نمی دانید برای رفع لکه شاتوت از لباس باید چکار کنید، این مطلب از آی بولک را تا انتها بخوانید تا روش پاک کردن لکه شاتوت از لباس را با شما در میان بگذاریم.

چگونه لکه شاتوت را از روی لباس پاک کنیم

سرعت عمل برای رفع لکه لباس، اولین کاری است که نه تنها برای پاک کردن لکه شاتوت بلکه برای پاک کردن هر نوع لکه  دیگری از لباس باید داشته باشید. در صورتی که لکه شاتوت روی لباس شما ریخته و به مواد پاک کننده دسترسی ندارید، یک دستمال تمیز را مرطوب کرده و روی لکه ها بکشید تا از نفوذ بیشتر لکه به پارچه لباس جلوگیری کنید و در فرصت مناسب برای تمیز کردن لباس اقدام کنید. (دقت کنید که هنگام دستمال کشیدن لکه در قسمت های تمیز لباس پخش نشود.)

طریقه پاک کردن لکه شاتوت از لباس

برای پاک کردن لکه شاتوت از لباس به روش زیر عمل کنید:

  1. لباس را پشت و رو کنید و چند مرتبه با آب خالی بشویید.
  2. مقداری شوینده مانند تاید را مستتقیم روی لکه بریزید و به آرامی با یک اسفنج روی آن بکشید.
  3. اجازه دهید لباس به مدت 2 ساعت به همین شکل باقی بماند و سپس با آب ولرم آبکشی کنید.
  4. اگر هنوز اثری از لکه ها باقی مانده لباس را داخل لباسشویی بیاندازید.
  5. پس از پایان شستشو، لباس را در هوای آزاد و نور آفتاب قرار دهید تا بخوبی خشک شود.
  6. بعد از شستشوی لباس برای پاک کردن لکه شاتوت از روی لباس، از خشک کن لباسشویی استفاده نکنید زیرا باعث تثبیت لکه ها می شود.

نکته: 

  • دمای مناسب آب برای پاک کردن لکه شاه توت سیاه از لباس، دمای بین 40 تا 50 درجه است.
  • قبل از استفاده از شوینده برای پاک کردن لکه شاتوت از روی لباس، برچسب روی لباس را مطالعه کنید.

پاک کردن لکه شاتوت از لباس با آبلیمو یا سرکه

می توانید لباس را به مدت 5 دقیقه در محلول آبلیمو یا سرکه قرار دهید سپس با آب ولرم شست وشو دهید تا مطمئن شوید که به لباس آسیبی نمی رسد سپس طبق معمول با ماشین لباسشویی یا به طور دستی بشورید ولی حتما از قبل بر چسب روی لباس را مطالعه کنید.
مطلب پیشنهادی:پاک کردن لکه انار از روی لباس با چند روش

سفید کننده اکسیژن دار برای از بین بردن لکه شاتوت

برای از بین بردن لکه‌های پایدار شاتوت، گزینه نهایی شما استفاده از سفیدکننده‌های اکسیژن‌دار می‌باشد. مثلاً می‌توانید از پراکسید هیدروژن 3 درصد یا سفیدکننده‌های کلر استفاده کنید. سفیدکننده‌های پراکسید هیدروژن مانند OxiClean و Clorox 2 برای اکثر رنگ‌ها بی‌خطر هستند، اما سفیدکننده‌های کلر قدرت لکه‌بری قوی‌تری دارند، بنابراین برای لباس‌های سفید بهتر است. به دلیل اینکه هر دو نوع محصول ممکن است رنگ را تغییر دهند، قبل از استفاده بر روی یک قسمت کوچک از لباس تست کنید.

همچنین برای جلوگیری از آسیب به الیاف لباس، اجازه ندهید هیچ یک از این محصولات سفیدکننده بیش از یک دقیقه روی لباس باقی بماند قبل از شستشو با آب. اگر می‌خواهید لباس را در هنگام شستشو سفید کنید، سفیدکننده را از طریق پخش‌کننده سفیدکننده و نه مستقیماً روی لباس اضافه کنید.

سخن آخر

امید واریم این مطلب از آی بولک تا حد امکان نیازتان را براورده کرده باشد اما در نهایت توصیه می‌شود همیشه دستورالعمل‌های استفاده و شستشوی موجود بر روی لباس را رعایت کنید.