چگونه می‌ توان لکه کره را از روی لباس پاک کرد؟

اکثر ما عاشق خوردن نان تست برای صبحانه هستیم اما نگه داشتن کره‌ آب شده و گرم بر روی نان چندان راحت نیست. به همین دلیل است که دانستن ترفندهای پاک کردن لکه کره از روی لباس برای کسانی که عاشق خوردن نان تست به همراه کره و قهوه برای صبحانه هستند، بسیار اهمیت دارد. همراه ما باشید تا به شما بگوییم چگونه می‌ توان لکه کره را از روی لباس پاک کرد.

از بین بردن لکه کره از روی لباس

لکه کره روی لباس تنها هنگام خوردن نان تست هنگام صبحانه ایجاد نمی‌ شود. از شیرینی‌ پزی‌ گرفته تا آماده کردن ساندویچ برای بچه‌ ها برای رفتن به مدرسه، کره یکی از مهم‌ترین مواد اولیه موجود در هر خانه به شمار می‌ رود. بنابراین، باید بلد باشید که چگونه لکه کره را از روی لباس پاک کنید.

اما اگر روش از بین بردن لکه کره از روی لباس را بلد نیستید، نگران نباشید. پاک کردن لکه‌ کره از روی لباس‌ های مختلف بسیار ساده است. در این مقاله، سه روش سریع و آسان برای رفع لکه کره روی لباس را به شما آموزش می‌ دهیم. 

روش اول؛ پاک کردن لکه کره به کمک مواد شوینده

اگر دقیقاً نمی‌ دانید چگونه می‌ توانید لکه‌ کره را از روی لباس‌ هایتان پاک کنید، استفاده از ماده‌ شوینده‌ مناسب، اولین تکنیکی است که باید امتحان کنید چرا که بسیار سریع و آسان است. 

  • ماده‌ شوینده‌ مناسبی انتخاب کنید. بهتر است از محصولی استفاده کنید که برای از بین بردن لکه‌ هایی از قبیل کره یا مارگارین طراحی شده است.
  • تنها کاری که باید بکنید، شستن لباس با این ماده‌ شوینده است. ضمن اینکه بهتر است از آب گرم استفاده کنید (حدود 40 درجه سانتیگراد) تا لکه به جای مانده از کره پاک شود.
  • پیش از آبکشی لباس، آن را بخوبی بررسی کنید. در صورتی که هنوز لکه قابل مشاهده است، از کمی مایع لباسشویی استفاده کنید و لباس را آبکشی نمایید.

پاک کردن لکه شمع از روی لباس

روش دوم؛ پاک کردن لکه کره با صابون

گزینه‌ دیگر برای پاک کردن لکه‌ کره از روی لباس، استفاده از صابون‌ های معمولی است. کره یک نوع لکه‌ چربی است؛ بنابراین، بهتر است از صابون‌ های مخصوص برای از بین بردن چربی‌ ها استفاده کنید. 

  • صابون موردنظر خود را انتخاب کنید. هر صابونی که برای از بین بردن چربی و لکه‌ ها درست شده، ایده‌آل خواهد بود. حتی می‌ توانید از شامپو ها یا مایع ظرفشویی نیز استفاده کنید. 
  • پیش از استفاده از صابون، بهتر است که برچسب مراقبت از لباس را بررسی کنید و مطمئن شوید که شستن آن با صابون موجب آسیب رسیدن نمی‌ شود. 
  • صابون‌ ها را به همان روشی که مایع شوینده را برای از بین بردن لکه‌ ها استفاده می‌ کنید، بکار ببرید. مقدار کمی از آن را روی لکه بزنید و آن را به آرامی بمالید تا صابون در پارچه نفوذ کند. 

روش های پاک کردن لکه روغن از روی لباس

روش سوم؛ پاک کردن لکه کره به کمک جوش شیرین

در صورتی که برچسب لباس به شما می‌ گوید که پارچه‌ ی آن بسیار حساس است، نگران نباشید! در این بخش از مطلب، پاک کردن لکه کره از روی لباس به کمک جوش شیرین را بصورت مرحله به مرحله توضیح داده ایم:

  • یک نوع پودر جاذب بسیار قوی برای استفاده روی لباس مدنظر خود انتخاب کنید. جوش شیرین بهترین گزینه است؛ اگرچه، می‌ توانید از پودر تالک، پودر بچه یا حتی نمک درشت نیز استفاده کنید. 
  • لکه کره را به کمک دستمال کاغذی کمی پاک کنید (مالش ندهید تا لکه پخش نشود). اگر ابتدا مقدار اضافی کره روی لباس پاک شود، لکه سریع‌ تر از بین خواهد رفت.
  • پودر را بر روی لکه کره بپاشید و بگذارید یک شب در همین حالت باقی بماند. صبح روز بعد، لباس را تکان دهید و آن را در ماشین لباسشویی بشویید. 

روش چهارم؛ پاک کردن لکه کره به کمک ظرفشویی

مایع و قرص ظرفشویی دارای خواص چربی‌زدایی بالا هستند و برای حذف ذرات چربی بسیار موثر عمل می‌کنند. مایع ظرفشویی فرمولاسیون خاصی دارد و به عنوان یک امولسیفایر عمل می‌کند. این باعث می‌شود پیوندهای آب و چربی را جدا کند و آب بتواند چربی را بشوید.

روش استفاده از مایع ظرفشویی برای پاک کردن لکه‌های چربی بر روی لباس به این صورت است که مقداری مایع ظرفشویی را روی لکه بریزید و آرام‌آرام آن را روی لکه پخش کنید. این عمل را چند دقیقه تکرار کنید. اگر لباس شما مقاوم و قابل شستشو است، می‌توانید مایع را برای نیم ساعت روی لکه قرار دهید.

برای آبکشی بهتر، از آب گرم استفاده کنید تا چربی‌های باقی‌مانده به خوبی از بافت لباس جدا شوند. با این حال، اگر لباس شما گران‌قیمت است یا از پارچه‌ی ظریفی ساخته شده، باید با احتیاط عمل کنید. همچنین، به برچسب راهنمای شستشوی لباس توجه کنید. این برچسب مشخص می‌کند که چه دمای آبی برای شستشوی لباس مناسب است. بهتر است طبق این راهنما عمل کنید.

اگر لباس شما هیچ برچسب راهنمایی ندارد، ابتدا از آب گرم برای شستشو استفاده کنید تا به رنگ و بافت پارچه آسیبی وارد نشود. برای آبکشی، لباس را به صورت صاف و افقی زیر شیر آب قرار داده و فشار آب را روی لکه و مایع ظرفشویی هدایت کنید. این کار باعث می‌شود فشار آب، مایع و چربی را کاملاً از روی لباس پاک کند. این کار را انجام دهید تا لکه چربی کاملاً از بین برود. سپس مطمئن شوید که لکه روی لباس حذف شده است، و در صورت لزوم، عملیات شستشو را تکرار کنید.

 

نتیجه گیری

لازم نیست لباس مورد علاقه‌ خود را تنها به دلیل چند لکه‌ چربی یا کره دور بیندازید. دانستن ترفندهای پاک کردن لکه کره از روی لباس به شما کمک می کند تا از خوردن غذاهای خوشمزه و انجام فعالیت‌ های لذت‌ بخش به همراه اعضای خانواده لذت ببرید؛ بدون این که نگران لکه‌ های روی لباستان باشید.