راهنمای خرید لباس زیر(شورت و سوتین) مناسب خانم ها

انتخاب لباس زیر مناسب برای سلامتی بسیار مهم است. همچنین انتخاب لباس زیر مناسب، در استایل و تیپ شما بسیار تاثیر گذار است. بنابراین بهتر است همان اندازه که برای خرید لباس های دیگر وقت می گذارید، برای خرید لباس زیر هم دقت داشته باشید. در ادامه راهنمای خرید لباس زیر(شورت و سوتین) مناسب خانم ها را در آی بولک مشاهده می فرمائید.


خرید لباس زیر زنانه و دخترانه ارزان

راهنمای خرید لباس زیر(شورت و سوتین) مناسب خانم ها 

انتخاب لباس زیر مناسب علاوه بر اینکه به زیبایی و شیک بودن شما کمک می کند، در حفظ سلامتی شما نیز تاثیر گذار است. اگر لباس زیر با کیفیتی را انتخاب نکنید، ممکن است دچار مشکلات پوستی شوید. ما در ادامه نکاتی را برای بانوان در انتخاب لباس زیر مناسب ارائه داده ایم لطفا در ادامه همراه ما باشید.

سایز مناسب خود را انتخاب کنید

لباس زیر شما باید بسیار راحت باشد و شما با پوشیدن آن احساس خوبی داشته باشید. بنابراین بهتر است از انتخاب لباس های زیر تنگ و یا خیلی بزرگ خودداری کنید. همیشه لباس زیری را خریداری کنید که کاملا اندازه شما باشد و هنگام پوشیدن آن احساس راحتی داشته باشید.

جنس پارچه ها را بشناسید

انتخاب جنس پارچه مناسب تاثیر بسیار مهمی در سلامت پوست شما دارد. به همین دلیل بهتر است لباس های زیری را انتخاب کنید که جنس پارچه آن نخی و پنبه ای است. این نوع پارچه ها، قابلیت جذب رطوبت بدن شما را دارند و باعث می شوند که پوست شما خشک باقی بماند.

مراقب لباس های زیر خود باشید

بهتر است لباس های زیر با کیفیت را خریداری کنید. توصیه می شود از خرید لباس های زیر بی کیفیت و ارزان قیمت اجتناب کنید. بهتر است برای جلوگیری از ایجاد حساسیت پوستی، لباس های زیر خود را با دست و آب خنک بشویید. سعی کنید لباس های زیر خود را با ماشین لباسشویی نشوئید، زیرا الیاف لباس های زیر ظریف است و به راحتی آسیب می بینند.

الیاف طبیعی را انتخاب کنید

لباس زیر تنها لباسی است که برای مدت طولانی با پوست شما در تماس است. بنابراین بسیار مهم است که برای جلوگیری از حساسیت های پوستی و اگزما، جنس لباس های زیر خود از الیاف طبیعی انتخاب کنید. همچنین بهتر است از خریدن و پوشیدن لباس های زیری که جنس آنها از الیاف نایلونی و پلاستیکی است، خودداری کنید.

لباس های زیری که از الیاف مصنوعی و نایلونی تولید می شوند، به دلیل تعریق زیاد و عدم جذب رطوبت بدن، باعث به وجود آمدن بیماری های قارچی و حساسیت می شوند. متاسفانه بیماری های پوستی به راحتی به قسمت های دیگر بدن نیز سرایت می کنند. در صورت ابتلا به بیماری های پوستی سریعا به پزشک مراجعه کنید.

سعی کنید درگیر مد نشوید

توصیه می شود به دنبال مد نباشید و لباس های زیری را انتخاب کنید که با پوشیدن آنها احساس راحتی می کنید. اولویت خرید لباس زیر باید در راحتی و حفظ سلامتی شما خلاصه شود.

لباس های زیر خود را به موقع عوض کنید

برای رعایت بهداشت و جلوگیری از بروز بیماری های پوستی و عفونی توصیه می شود لباس های زیر خود را به طور مرتب عوض کرده و آن ها را به خوبی بشویید. شستشوی مداوم باعث می شود که لباس های زیر شما فرسوده شوند. در این مواقع بهتر است که این لباس ها را دور انداخته و لباس زیر جدیدی برای خود تهیه کنید.

 لزوم شستن لباس های زیر نو

بهتر است لباس های زیری را که به تازگی خریداری کرده اید، قبل از استفاده حتما بشویید. زیرا این لباس ها در تماس مستقیم با قسمت های حساس بدن هستند و احتمال ایجاد آلرژی و مشکلات پوستی وجود دارد.

گاهی اوقات لباس های زیر رنگ اضافی دارند و شما با هر بار شستشو متوجه رنگ اضافی آن ها خواهید شد. بهتر است قبل از استفاده این لباس ها را بشویید، تا رنگ های اضافی آن ها کاملا از بین برود. این رنگ های اضافی، می توانند باعث قرمزی پوست و خارش شدید شوند.

لباس های زیر زنانه انواع متفاوتی دارند و با توجه به جنس و شکل به چند دسته تقسیم می شود. برای استفاده روزانه و فصل های گرم سال، استفاده از سوتین های نخی بسیار توصیه می شود.

سوتین مناسب از فشار اضافی بر روی سینه ها جلوگیری می کند. البته بهتر است بدانید که عدم استفاده از سوتین باعث افتادگی سینه ها می شود. بنابراین بهتر است برای انجام فعالیت های روزانه خود سوتینی را انتخاب کنید، که از نظر سایز و جنس برای شما مناسب باشد.

ویژگی های یک لباس زیر مناسب

یک لباس زیر مناسب علاوه بر جنس و سایز مناسب، باید ویژگی های دیگری نیز داشته باشد. این ویژگی ها عبارتند از:

کش لباس زیر باید خاصیت الاستیک داشته باشد

این یکی از مهمترین ویژگی های یک لباس زیر مناسب است. زیرا کش های ضخیم از روی لباس دیده می شوند. کش های دارای خاصیت الاستیک، علاوه بر باریک بودن، بسیار راحت هستند.

دور ناحیه ران لباس زیر نباید کشی باشد

کش دوز بودن این ناحیه باعث می شود که به راحتی پوست شما در آن قسمت عرق سوز شود. همچنین به دلیل اینکه به بدن می چسبند، احتمال ساییدگی در کشاله ران وجود دارد. بنابراین بهتر است در هنگام خرید لباس زیر دقت کنید که در ناحیه ران آن کشی وجود نداشته باشد.

از خرید لباس زیر تنگ خودداری کنید

لباس زیر پوششی است که در طول شبانه روز با بدن و پوست شما در تماس مستقیم است بنابراین برای اینکه دچار تعریق شدید و مشکلات پوستی نشوید، لازم است از پوشیدن لباس های زیر خیلی تنگ خودداری کنید.

اگر ران های بزرگی دارید، بهتر است از خرید لباس زیر پا دار خودداری کنید. زیرا این لباس ها احتمال ساییدگی بین کشاله ران شما را افزایش می دهد.

لباس های زیر فانتزی برای استفاده روزانه شما مناسب نیستند. این لباس های فانتزی جذابیت ظاهری زیادی دارند. بنابراین طبیعی است که به این لباس ها علاقمند باشید، اما بهتر است لباس های زیر فانتزی را فقط به صورت محدود استفاده کنید. مخصوصا هنگام خواب از پوشیدن لباس های فانتزی خودداری کنید.

برای استفاده روزانه فقط لباس های زیر نخی با دوخت ساده بهترین انتخاب است. لباس های زیر مناسب باعث می شوند شما اوقات خوب و خواب راحتی در طول شبانه روز داشته باشید. امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید تا بتوانید همیشه یک لباس زیر مناسب و استاندارد برای خود خریداری کنید.