نحوه شستن حوله برای اولین بار

حوله یکی از وسایل شخصی ست، که قطعا بسیاری از ما در مورد تمیز بودن آن بسیار حساس هستیم. حوله ها اولین باری که استفاده می کنیم کمی بار دارند و پس ار چندین مرتبه شستشو، لطافت و نرمی بیشتری پیدا می کنند. بنابراین بهتر است حوله جدید را قبل از استفاده بشوییم . در این مطلب، نحوه شستن حوله برای اولین بار، با استفاده از مواد شوینده و سرکه را با شما به اشتراک می گذاریم.

طریقه شستشوی حوله برای اولین بار

ایده مناسبی است که حوله های جدید را قبل از استفاده بشویید، چرا که حوله های نو ممکن است دارای یک نرم کننده پارچه مومی یا سیلیکون باشند که باعث می شود حوله در قفسه مغازه ظاهر و نمای خوبی داشته باشد و در کاهش جذب حوله تاثیر گذار است. با شستن حوله ها این ماده از بین رفته و اجازه می دهد حداکثر جذب آب، صورت گیرد.

چرا لباسها پس از شستشو بو میدهند

نکات شستشوی حوله برای اولین بار

  • پیش از شستشو حوله ها به برچسب مراقبت محصول حتما توجه کنید. به طور کلی حوله های نو را باید با رنگ های مشابه در آب گرم (حدود 30 تا 40 درجه) با مواد شوینده شست تا پرزهای اضافی از بین برود.
  • سرکه یکی از همه کاره ترین و طبیعی ترین انواع پاک کننده های خانگی می باشد که می تواند روی لباس های شما معجزه کند. برای از بین بردن رسوب نرم کننده ها کافی است نصف فنجان سرکه سفید را قبل از شستشو به محفظه شوینده لباسشویی اضافه کنید. نکته قابل توجه این است که سرکه دارای خواص کپک زدایی و از بین بردن بوی بد می باشد و همچنین به تثبیت رنگ حوله ها کمک می کند.
  • کارشناسان توصیه می کنند حوله های خود را هر چند وقت یکبار در دمای 40 تا 60 درجه سانتیگراد داخل لباسشویی بشویید تا باکتری، روغن و بوی بد آن ها از بین برود. همچنین از شلوغی بیش از حد لباس ها داخل ماشین بپرهیزید، چرا که کیفیت ششستشو را کاش می دهد و مواد شوینده به خوبی از روی حوله پاک نمی شوند.

نحوه شستن لباس جیر

استفاده از نرم کننده در شستن حوله برای اولین بار

کارشناسان توصیه می کنند که از نرم کننده های پارچه مبتنی بر سیلیکون استفاده نکنید. به دلیل اینکه به مرور زمان این محصولات روی الیاف جمع و باعث کمتر جذب شدن حوله می شوند و بوی کپک ایجاد می کنند. با توجه به دستورالعمل ها فقط در هر 3 الی 4 بار شستشو از نرم کننده استفاده کنید.

اینکه هرچند وقت یکبار حوله های خود را می شویید یک ترجیح شخصی است اما در شرایط عادی، حوله را هر 9 روز یکبار و در  صورت استفاده مداوم هر 3یا 4 روز یکبار بهتر است شستشو دهید.

بهترین روش خشک کردن حوله 

بهترین راه برای خشک کردم حوله ها روی بند رخت است. با قرار گرفتن حوله ها در معرض نو خورشید، میکروب های باقیمانده روی آنها از بین می رود و رایحه ای خوب به خود می گیرند. افزودن سرکه به چرخه آیکشی به نرم شدن حوله کمک می کند. اما اگر حوله های نرم و کرکی دارید بهترین گزینه برای خشک کردن، استفاده از خشک کن لباس می باشد. توجه داشته باشید که پس از بیرون آوردن لباس ها از ماشین لباسشویی آنها را تکان دهید تا الیاف آن ها باز شود.